کد مطلب: ۴۲۰۱۲۵

تعرفه برق سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟

تعرفه برق سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟

سخنگوی صنعت برق گفت: برای سال آینده از اول فروردین ماه ۹۹ به میزان ۷ درصد تعرفه برق برای همه مشترکان افزوده می‌شود و مشترکان پرمصرف نیز علاوه بر ۷ درصد، ۱۶ درصد دیگر نیز افزایش تعرفه خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در نشستی خبری اظهار داشت: تنها در حدود 300 ساعت محدودیت تامین برق در ماه‌های گرم سال وجود دارد که با مدیریت مصرف، این محدودیت‌ها کاهش خواهد یافت؛ تامین برق در سایر اوقات هیچ محدودیتی ندارد، علاوه بر آن صنعت برق می‌تواند نیازهای جدید برق را تامین کند.

سخنگوی صنعت برق، برقی کردن موتورسیکلت‌ها را اقدام مناسبی جهت کاهش آلودگی هوا ارزیابی کرد و گفت: این موضوع به بهبود هوای کلان‌شهرها کمک خواهد کرد و بر این اساس آمادگی وجود دارد تا تامین برق ایستگاه‌های شارژ انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با بیان اینکه "سه هزار و 250 مگاوات نیروگاه جدید از پیک مصرف سال گذشته تا پیک امسال اضافه شد"، گفت: از پیک امسال تا پیک مصرف تابستان سال 99 نیز حدود 3000 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق به مدار بهره‌برداری وارد می‌شود.

وی، از ثبت رکورد سه هزار و 874 مگاواتی با اعمال مدیریت مصرف خبر داد و گفت: امسال و در پیک مصرف 200 هزار تفاهم‌نامه با مشترکان صنعتی، کشاورزی و سایرین برای اعمال مدیریت مصرف امضا شد. اعمال مدیریت مصرف در صنایع و بخش کشاورزی در زمان اوج مصرف در تابستان امسال نبود خاموشی برنامه‌ریزی شده برق را به همراه داشت.

وی افزود: مدیریت مصرف در تابستان امسال صادرات برق کشور براساس تعهدات را ممکن کرد، ضمن آنکه رشد 120 درصدی در صادرات را به همراه داشت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر گفت: توجه نکردن به مدیریت مصرف در تابستان امسال می‌توانست نیاز پنج هزارمگاواتی به نیروگاه‌های جدید را که هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هم نیاز داشت، برای کشور به دنبال داشته باشد که اعمال مدیریت مصرف این نیاز را برطرف کرد.

رجبی مشهدی از پرداخت 350 میلیارد تومان پاداش خوش‌مصرفی به صنایع و کشاورزی در پیک امسال خبر داد و گفت: امسال از 29 میلیون مشترک صنعت برق 24 میلیون مشترک زیر الگوی مصرف، برق مصرف کردند و بر همین اساس تعرفه برق آنان تنها هفت درصد اضافه شد.

وی ادامه داد: پنج میلیون مشترک نیز بالاتر از الگو، مصرف داشتند که تعرفه برای آنها 16 درصد اعمال شد که با هفت درصد مابقی مشترکان تعرفه آنها 23 درصد افزایش داشت.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر تصریح کرد: برای سال آینده نیز از اول فروردین ماه 99 به میزان 7 درصد تعرفه برق برای همه مشترکان افزوده می‌شود و برای مشترکان پرمصرف نیز که بیش از الگوی مصرف، به مصرف برق می‌پردازند، علاوه بر افزایش 7 درصدی همگانی، 16 درصد دیگر نیز افزایش تعرفه برق خواهند داشت.

وی افزود: در تابستان امسال هشت میلیون مشترک از 24 میلیون مشترک نسبت به پارسال مصرف کمتری از حد الگو داشتند و بر همین اساس و طبق مصوبه وزارت نیرو 106 میلیارد تومان پاداش به آنان پرداخت شد.

سخنگوی صنعت برق به تلاش برای ورود استارتاپ‌ها به موضوع مدیریت مصرف به صورت جدی در تابستان 99 اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بتوان با ورود استارتاپ‌ها بتوان هزار مگاوات صرفه‌جویی اعمال کرد که در مجموع پنج هزار مگاوات از محل مدیریت مصرف خواهیم داشت.

رجبی مشهدی ضمن تکذیب مجدد افزایش قیمت‌ها ناشی از حذف قبض کاغذی گفت: اگر هر مشترکی بتواند مستدل افزایش قبض برق ناشی از حذف قبض کاغذی را نشان دهد یک‌سال از پرداخت قبض معاف خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم طرح حذف قبض کاغذی برق بتواند 300 میلیارد تومان صرفه‌جویی در یک‌سال به همراه داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق عامل مهم انتشار ذرات معلق در کلان‌شهرها را وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌ها برشمرد و گفت: سهم صنایع عمده و نیروگاه‌ها در آلودگی هوا حدود 23 تا 24 درصد است که نقش نیروگاه‌ها در این بین بسیار کم است.

رجبی مشهدی افزود: نیروگاه‌ها اگر گاز طبیعی مصرف کنند هیچ‌گونه ذرات معلقی تولید نخواهند کرد و نیروگاه‌ها تنها در شرایط اضطرار از سوخت مازوت استفاده می‌‌کنند که ممکن است عامل آلایندگی باشد و در حال حاضر نیز استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها بسیار اندک است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چاهها منابع زیرزمین را غارت و به اسم دامداری و کشاورزی اب را به چهار دیواریها ساعتی ۷۰هزار می فروشند و پول برق هم ندهند که واقعا مسخره هست .طرف در جنوب شرق تهران که اب کم هست دو برابر مجوز اب استخراج می کند در پاکدشت گل کارها درامد میلیاردی دارند و برق بیت المال را مجانی استفاده می کنند ..بررسی لازم هست‌..گاوداریها در بین پاکدشت تا قرچک بعد از روستای جیتو برق غیر قانونی دارند