کد مطلب: ۶۵۹۰۷۱

ادارات و مدارس کدام استان‌ها فردا، ۴ خرداد تعطیل است؟

ادارات و مدارس کدام استان‌ها فردا، ۴ خرداد تعطیل است؟

دبیر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان گفت: همه مقاطع تحصیلی و ادارات خوزستان، در روز چهارشنبه تعطیل هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان گفت: همه مقاطع تحصیلی و ادارات خوزستان، به دلیل تداوم پدیده گرد و غبار، در روز چهارشنبه تعطیل هستند.

محمدجواد اشرفی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همه مقاطع تحصیلی تعطیل اما امتحانات هماهنگ کشوری پایه دوازدهم برقرار است.

وی افزود: کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان این تصمیم را به دلیل ادامه گرد و غبار شدید اتخاذ کرده است.

به گفته وی، این تعطیلی شامل مراکز امدادی، درمانی و بهداشتی و بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی نمی‌شود.

گرد و غبار شدید که از عصر دیروز دوشنبه از کانون‌های کشور عراق وارد خوزستان شده تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روز سه شنبه (امروز) به دنبال داشت.
غلظت گرد و غبار در حمیدیه در ساعت ۲۰ دیروز به ۱۰ هزار، در اهواز به هفت هزار و ۱۴۳، در شادگان به هشت هزار و ۳۳۵ و شوشتر به پنج هزار میکروگرم برمترمکعب رسید.
اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است: فرونشینی گرد و خاک انتقالی از کشور عراق که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در اغلب نقاط استان شده است تا اواخر وقت چهارشنبه با شدت ضعف ادامه خواهد داشت.

همچنین تا روز پنجشنبه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا شدید خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی نیز در این مناطق وجود دارد.
پیش از این نیز، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد و روز ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات در نظر گرفت.

ادارات و دانشگاه‌های کیش تعطیل شد

با افزایش غلظت گرد و غبار در سطح جزیره کیش، کلیه ادارات، نهادها، سازمان، شرکت های تابعه، بانک ها، بیمه ها، تالار بورس، دانشگاه و مدارس "به جز مقاطعی که امتحان نهایی و هماهنگ دارند" روز چهارشنبه، چهارم خرداد، تعطیل است.

ستاد مدیریت بحران کیش وضعیت این جزیره از لحاظ شاخص آلودگی هوا را در سطح نارنجی اعلام کرد.

با توجه به افزایش غلظت گرد وغبار و ریزگردها و ایجاد شرایط کاهش کیفیت هوا، افزایش شاخص های آلودگی نزدیک به ۱۵۰ رسیده است.

طبق اعلام هواشناسی کیش، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز آسمان کیش شاهد ورود گرد و غبار با منشا کشورهای همسایه است که هم اکنون این پدیده، دید افقی را به کمتر از ۵۰۰ متر رسانده است. ( ایرنا )

ادارات، مدارس و مراکز آموزشی استان قزوین روز چهارشنبه تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان، ادارات،‌ مدارس و مراکز آموزشی استان روز چهارشنبه تعطیل است.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا علیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان با حضور اعضای کارگروه، فرمانداران و مدعوین استانی و شهرستانی در محل سالن مدیریت بحران استان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص تعطیلی ادارات‌، دستگاه های اجرایی، بانک ها، مراکز آموزشی و غیره تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: با عنایت به آلودگی هوا، تصمیمات لازم در خصوص نحوه فعالیت مدارس، مراکز آموزش عالی، دستگاه های اجرایی، شهرداریها، بانک ها، حمل و نقل و معادن و غیره برای روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۳/۳ اتخاذ شد.

علیمی اضافه کرد: براساس مصوبات این جلسه، روز چهارشنبه کلیه مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تعطیل و تنها امتحانات پایه دوازدهم به دلیل اینکه به صورت سراسری برگزار می شود، دایر خواهد بود.

وی اظهار کرد: همچنین کلیه ادارات، مراکز اداری، دانشگاه ها و مراکز آموزشی در روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه تعطیل و تعطیلی بانک‌ها هم در اختیار شورای عالی بانک‌ها قرار گرفت.( ایرنا )

مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی ۶ شهرستان استان اصفهان چهارشنبه تعطیل است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: براساس مصوبه کارگره شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و خورو بیابانک مدارس، مرکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی روز چهارشنبه ۴ خردادماه جاری تعطیل است. ( ایرنا )

آلودگی هوا مدارس و ادارات استان مرکزی را برای دومین روز متوالی تعطیل کرد

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های هوا، مدارس تمام مقاطع تحصیلی شهر و روستا، دانشگاه‌ها و ادارات این استان را برای دومین روز متوالی در روز چهارشنبه چهارم خرداد تعطیل کرد. ( ایرنا )

ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کردستان فردا چهارشنبه تعطیل است

به دنبال هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر سطح نارنجی و تداوم آلودگی هوا، چهارشنبه چهارم خرداد ماه، ادارات، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، اصناف، بازار و مراکز صنعتی سراسر استان تعطیل شد. ( ایرنا )

ادارات قم فردا به دلیل تداوم آلودگی هوا تعطیل است

همه مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌های قم به غیر از بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی، اضطراری و امدادی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فردا تعطیل است.

همچنین بانک‌ها نیز با حداقل کارکنان فعالیت می‌کنند.

آموزش و پرورش هم اعلام کرد: امتحان‌های مقاطع نهم و دوازدهم که به‌ صورت هماهنگ و سراسری است برگزار، اما بقیه امتحان‌ها به زمان دیگر موکول خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره‌کل ورزش و جوانان استان، تمام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و بسته نیز تعطیل شده است.

مدارس قم در روز جاری به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده بود.( ایرنا )

مدارس ارومیه و شهرهای جنوب آذربایجان غربی روز چهارشنبه تعطیل است

مهدی محمد پور سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان افزود: تمامی مدارس شهرستان ارومیه اعم از نواحی یک و دو، انزل، نازلو، سیلوانا و صومای برادوست و تمامی مدارس شهرهای جنوب استان شامل اشنویه، پیرانشهر، سردشت، نقده، بوکان، مهاباد، میاندوآب، چهار برج، کشاورز، شاهین دژ و تکاب فردا چهارشنبه تعطیل است.

تمامی ادارات و مدارس لرستان تعطیل شد

همه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان‌های استان لرستان به دلیل بالا بودن میزان آلودگی هوا، فردا چهارشنبه تعطیل شد اما فعالیت بانک ها، دستگاه های خدمات رسان و مراکز درمانی به منظور ارائه خدمت به مردم برقرار است. ( ایرنا )

مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است

دبیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: تمامی مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فردا (چهارشنبه چهارم خرداد) به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

وی اظهار کرد: همچنین طبق تصمیم کمیته مذکور، امکان مرخصی برای کارکنانی که دارای مشکل تنفسی و قلبی هستند، با تشخیص واحد مربوطه وجود دارد. ( ایرنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر ساعت تعطیلی هزاران میلیارد مملکت ضررخواهد دید فکر اساسی کنید با تعطیلی گردوخاک کمتر نمیشود جانا

  • نگین

    سلام…جهاد دانشگاهی بروجرد ،هم تعطیله؟