کد مطلب: ۴۹۵۶۲۷

تلفن اینترنتی چیست و چه کمکی به کسب و کارهای ایرانی می‌کند؟

تلفن اینترنتی چیست و چه کمکی به کسب و کارهای ایرانی می‌کند؟

تلفن اینترنتی مزایای زیادی در مقایسه با تلفن سنتی دارد زیرا ارتباطات کاری را هوشمندتر، انعطاف‌پذیرتر، راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

تلفن اینترنتی به انواع خدمات تلفنی (از جمله تماس تلفنی، فکس، صندوق صوتی، ویدئو کنفرانس و سایر اشکال ارتباطی) اطلاق می‌شود که در آن تماس‌ها و داده‌ها به جای انتقال از طریق سنتی از طریق اینترنت به صورت دیجیتالی ارسال می‌شوند.

تلفن اینترنتی مزایای زیادی در مقایسه با تلفن سنتی دارد زیرا ارتباطات کاری را هوشمندتر، انعطاف‌پذیرتر، راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

یکی از مزایای اصلی آن این است که شما را از اجاره دفتر کار و فضای فیزیکی بی‌نیاز می‌سازد.

در ادامه با مزایا و معایب تلفن اینترنتی آشنا می‌شویم و یک جایگزین بهتر و حرفه‌ای‌تر برای آن به نام تلفن مجازی را معرفی می‌کنیم.

انعطاف‌پذیری تلفن اینترنتی چه فایده‌ای دارد؟

تلفن اینترنتی انعطاف‌پذیر است، به این معنی که شما نه نیاز به حضور در محل خاصی دارید و نه تجهیزات خاص و گران‌قیمت می‌خواهد و نه نیاز به سیم‌کشی دارید!

شما در ابتدا صاحب یک خط تلفن می‌شوید و روی این خط امکانات یک سانترال را می‌گیرید. خطوط تلفن اینترنتی مشابه تلفن‌های ثابت هستند با این تفاوت که سیم‌کشی مخابراتی ندارند.

با تلفن اینترنتی شما از خرید، نصب و نگهداری تجهیزات پر هزینه سانترال بی‌نیاز می‌شوید.

با این حال از تمام مزایای تلفن گویا هم برخوردار خواهید.

شما می‌توانید در تلفن اینترنتی پیغام خوشامدگویی(صوت اولیه) داشته باشید و پس از آنکه مشتری به خط تلفن خریداری شده زنگ زد تماس به شماره ثابت و یا شماره موبایلی که تعیین کرده‌اید، انتقال یابد.

شما می‌توانید گزارش تماس‌ها را داشته باشید و آن را روی پنل خود ببینید.

شما می‌توانید مثل تلفن های عادی و یا مجازی تماس دو طرفه داشته باشید، هم زنگ بزنید و هم دیگران به شما زنگ بزنند.

معایب تلفن اینترنتی چیست؟

از معایب تلفن اینترنتی می‌توان قطع برق و در نتیجه قطع سرویس تلفن اینترنتی اشاره کرد.

اینکه اتصال به اینترنت قابل اعتماد مورد نیاز است و تماس‌ها تاخیر و لرزش دارند و متاسفانه ردیابی مکانی برای تماس‌های اضطراری وجود ندارد هم از جمله نکات منفی است.

تلفن اینترنتی عموما بین ۳ تا ۵ تماس همزمان را پشتیبانی می‌کند و برای برداشتن این محدودیت باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کرد.

ضمن اینکه به جز هزینه راه‌اندازی اولیه باید به ازای هر کاربر یا (داخلی) که مایلید پاسخگوی تماس باشد، هزینه ماهانه جداگانه‌ای نیز پرداخت کنید.

یک گام جلوتر از تلفن اینترنتی: تلفن مجازی «دفترشما»

IMG 20201130 123215

تلفن مجازی دفترشما همان مزایای تلفن اینترنتی و امکانات ویپ را دارد، ولی معایبی که در استفاده از تلفن اینترنتی ذکر شد در این سیستم برطرف شده است و همچنین خدمات جامع‌تری را ارئه می‌دهد.

تلفن مجازی دفتر شما بر خلاف خطوط تلفن اینترنتی که معمولاً با سر شماره 9 شروع می‌شود، یک شماره تلفن ثابت با پیش شماره 2 تهران است و محدود به مکان خاصی نیست و برای برقراری تماس هم نیاز به اتصال به اینترنت ندارید.

تلفن مجازی هم بدون نیاز به سیم‌کشی مخابرات، بدون نیاز به سخت‌افزار یا حتی نصب نرم‌افزار در هر گوشه کشور قابل استفاده است.

تماس‌های ورودی بدون هزینه و به صورت رایگان به موبایل، شماره تلفن ثابت تهران یا تلفن ثابت شهرستان دایورت خواهد شد.

سرعت راه‌اندازی این خطوط بسیار بالا است. برای مثال با استفاده از پورتال آنلاین دفتر شما می‌توان در ۵ دقیقه تلفن مجازی تهران را روی یکی از سرویس‌های تلفن گویا یا منشی فعال کرد.

از مزایای تلفن ثابت مجازی دفترشما نسبت به تلفن اینترنتی و سیپ ترانک این است که می‌توانید خدمات متنوعی بر روی آن دریافت کنید، از جمله سرویس تلفن گویا، سرویس منشی مجازی یا حتی مرکز تماس که در توسعه کسب و کار و افزایش بهره‌وری به شما کمک شایانی می‌کنند.

همچنین امکان دریافت فکس اینترنتی و استفاده از صندوق صوتی نیز بر روی خطوط تلفن مجازی دفترشما به صورت رایگان فراهم است. به مجموعه این خدمات دفتر کار مجازی گفته می‌شود.

هرچند سیستم تلفن مجازی بر روی بستر اینترنت به وجود آمده است اما برای برقراری و اتصال تماس نیازی به اینترنت نیست و همچنین به‌واسطه ارتباط مخابراتی کیفیت تماس عالی است.

از دیگر مزایای خطوط مجازی دفترشما نسبت به تلفن اینترنتی امکان برقرای 32 تماس همزمان است و روی سرویس تلفن گویا می‌توان منوها و داخلی‌های متعدد و بدون محدودیت ایجاد کرد تا نفرات مختلف هر کسب و کار بتوانند پاسخگوی تماس ورودی مستقیم خود باشند.

دو هفته رایگان تلفن مجازی دفتر شما را آزمایش کنید

IMG 20201130 123258

اگر فکر می‌کنید که امکانات تلفن مجازی دفترشما می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند، پیشنهاد می‌کنیم ۱۵ روز خدمات دفتر کار مجازی را به‌صورت رایگان آزمایش کنید.

با مراجعه به سایت دفتر شما به نشانی daftareshoma.com می‌توانید در ۵ دقیقه شماره ثابت تهران بگیرید و ۴ رقم آخر شماره تلفن را هم خودتان انتخاب کنید، با جستجو در میان شماره‌ها شانس خود را برای گرفتن شماره رند یا دلخواه امتحان کنید.

اگر هر سوال یا ابهامی هم در رابطه با سرویس‌های دفترشما دارید، با ما تماس بگیرید. شماره تماس ما ۰۲۱۲۸۴۲۰ است و همین‌طور ما را در اینستاگرام، تلگرام و توییتر و آپارات با آی‌دی daftareshoma پیدا کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.