کد مطلب: ۳۳۰۶۱۸

جزئیاتی از توافق جدید چین و آمریکا در اجلاس G۲۰

جزئیاتی از توافق جدید چین و آمریکا در اجلاس G20

روسای جمهور دو کشور ایالات متحده و چین بر سر تعلیق 90 روزه افزایش تعرفه‌های تجاری موافقت کردند.

در حالی که پیش از برگزاری نشست G20 در بوئنوس‌آیرس پایتخت آرژانتین، دونالد ترامپ تهدید کرده بود که تعرفه‌ها بر 200 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را از 10 درصد به 25 درصد افزایش می‌دهد، شب گذشته رهبران دو کشور به توافق رسیدند تا به مدت 90 روز افزایش تعرفه‌ها را به تعویق بیندازند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس این توافق موقت، ترامپ اعلام کرده تا تعرفه‌های 10 درصدی برای 200 میلیارد دلار کالای چینی حفظ کند و در یک بازه زمانی 90 روزه -از یکم ژانویه- این تعرفه‌ها را تا 25 درصد افزایش ندهد.

در عوض چین هم قرار است تا واردات محصولات کشاورزی، انرژی و سایر کالاها را با هدف کاهش عدم تعادل تجارت میان دو کشور به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: این توافق را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین توافق‌ها میان دو کشور خواند؛ چرا که تاثیر چشمگیری بر بخش کشاورزی، صنعتی، فناوری در آمریکا خواهد داشت.

با توجه به بیانیه کاخ سفید، رهبران دو کشور همچنین موافقت کردند تا مذاکرات خود در مورد دغدغه‌های مهم ایالات متحده در رابطه با انتقال اجباری فناوری، مالکیت معنوی و سرقت سایبری را پیش از پایان این فرصت 90 روزه انجام دهند و اگر به توافقی در این زمینه نرسیدند، تعرفه‌های 10 درصدی به 25 درصد افزایش خواهد یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.