کد مطلب: ۴۸۳۸۷۹

وعده «توافق فوق‌العاده» با ایران توسط ترامپ

وعده «توافق فوق‌العاده» با ایران توسط ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که اقدامات او موجب «ورشکستگی» ایران شده و چنانچه در انتخابات پیروز شود به «توافق فوق‌العاده‌ای» با ایران دست پیدا خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) متن کامل مصاحبه چند روز پیش با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را روی وب‌سایت خود قرار داده است.

چند روز پیش بخش‌ کوتاهی از این مصاحبه که در آن ترامپ با الفاظی رکیک درباره ایران صحبت کرد مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

با این حال ترامپ در این مصاحبه ادعاهای بیشتری درباره ایران مطرح کرده و از جمله گفته ایران به خاطر اقدامات او «ورشکست» شده و در صورت پیروزی‌اش در انتخابات، ظرف یک ماه «توافق فوق‌العاده‌ای» میان دو کشور شکل خواهد گرفت.

ترامپ در این مصاحبه گفت: «اگر من برنده شوم، ظرف یک ماه توافق فوق‌العاده‌ای با ایران خواهیم کرد. بدجور دلشان می‌خواهد من ببازم، ولی اگر برنده شوم…»

راش لیمبو با قطع سخنان ترامپ از او پرسید منظورش توافق فوق‌العاده با ایران در چه زمینه‌ای است؟ ترامپ پاسخ داد: «[توافق بر سر] نداشتن سلاح هسته‌ای.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس گفت: «فراموش نکنید در حوزه تروریسم چه اتفاقی افتاده. ایران کشور بسیار ثروتمندی بود که اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار به علاوه ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد در اختیارش قرار داده بود. کشور بسیار ثروتمندی بود و حالا آنها کشور بسیار فقیری هستند.»

ترامپ در ادامه خاطرنشان کرد: «و بزنم به تخته، سازمان‌های تروریستی مثل سابق نمی‌جنگند. می‌دانی چرا؟ چون پول ندارند، چون ایران ورشکست شده. ایران به خاطر من، به خاطر تحریم‌ها و مسائل دیگر ورشکست شده.»

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • الماس

    آب ازسرایرانی ها گذشته توبفکرخودت باش.مارابه خیرتوامیدنیست شر مرسان.

  • ناشناس

    درست گفته .

  • ناشناس

    خداوکیلی راست میکه نابود کرده ایران را

  • Hossein

    ایران ( ثروتمندترین و پر منابع ترین کشور دنیا ) فقط به یک دلیل میتونه وضعش این باشه باهوشا خودشون میدونن.

  • ناشناس

    دمت گرم ترامپ که زدی تو خال …. واقعن چند وقته از تروریست ها خبری نیست

  • ابراهیم

    ما مردم ایران بایک کشوری که به قانون بین الملل احترام نمی کذارد و ترور می کند و عفت کلام ندارد و هزاران کار بد دیگر . رابطه با این چنین کشوری معنی ندارد . چه بهتر که رابطه نداریم و انشاالله هم با آمریکا رابطه نخواهیم داشت

  • سید درودی

    با کمک الیزابت دوم و حسن کلید ساز موفق شد

  • ناشناس

    مگه دروغ گفته؟?

  • ناشناس

    حالم از این گرانی بهم میخوره

  • فرتوش

    من ۴۱ دلار و۵۰ سنت دارم اگر هردلار به ۴ میلیون تومن برسد اونوقت میفروشم میروم یک پراید میخرم
    الا برکت ا…