کد مطلب: ۷۰۹۱۶۳

مخبر: توسعه روابط، مصلحت اقتصادی ایران و روسیه است

مخبر: توسعه روابط، مصلحت اقتصادی ایران و روسیه است

معاون اول رییس جمهور گفت: فارغ از مسئله تحریم‌ها، مصلحت اقتصادی ایران و روسیه حکم می کند که در اسرع وقت و در بالاترین سطوح روابط اقتصادی تسهیل و گسترش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون اول رئیس جمهور در نشستی ۳ ساعته با مدیران شرکت‌های عالی‌رتبه روسیه فرصت‌ها و چالش‌های توسعه روابط تجاری فیمابین را مورد بررسی قرار داد.

ایسنا نوشت، محمد مخبر عصر دیروز (چهارشنبه) در بدو ورود به شهر مسکو جهت شرکت در دومین مجمع اقتصادی خزر، با مدیران ۱۵ شرکت عالی رتبه روسی در حوزه‌های مختلف انرژی، نفت و گاز، کشتیرانی، محصولات کشاورزی و … که دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز حضور داشت، جلسه ای برگزار و ضمن استماع گزارش فعالیت‌ها و مراودات آنها با بخش‌های خصوصی و دولتی در ایران، موانع رفع چالش‌های پیش روی و گسترش سطح تعاملات را بررسی کرد.

توسعه روابط مصلحت اقتصادی دو کشور ایران و روسیه است

در این جلسه که وزاری نفت، اقتصاد، جهاد کشاورزی، قائم مقام بانک مرکزی و معاونین وزرای خارجه، صمت و راه و شهرسازی هم حضور داشتند و تا پاسی از شب به طول انجامید، معاون اول رییس جمهور، عزم جدی دولت سیزدهم برای توسعه روابط با شرکت‌ها و فعالان اقتصادی روسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: فارغ از مسئله تحریم‌ها، مصلحت اقتصادی دو کشور حکم می کند که در اسرع وقت و در بالاترین سطوح روابط اقتصادی تسهیل و گسترش یابد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران خطاب به مدیران شرکت‌های عالی‌رتبه روسی خاطر نشان ساخت: موقعیت جغرافیایی ایران به شکلی است که جدای از مرزهای خویش، می تواند شرکای تجاری را به کشورهای مختلف دیگر نیز متصل سازد و یک شاهراه اقتصادی بین منطقه ای بسازد.

معاون اول رئیس جمهور برخی مسائل اداری و سازوکارهای حقوقی را مانعی برای سرعت بخشی به کارها در هر دو کشور خواند و تاکید کرد: برای توسعه روابط باید فراتر از اقدامات روزمره عمل کرد و این امر مهم بدون کار شبانه روزی و برنامه عملیاتی دقیق محقق نمی شود.

مخبر برنامه ریزی برای تولیدات مشترک را یکی از زمینه‌های مهم برای توسعه روابط اقتصادی برشمرد و از مدیران شرکت‌های عالیرتبه روسی خواست تا با سفر به ایران و بررسی شرایط از نزدیک، توافقات فعلی را هر چه زودتر عملیاتی سازند.

منافع ایران و روسیه در گرو تلاش دو کشور برای اجرای توافقات فیمابین است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم اجرای دقیق توافقات میان تهران و مسکو گفت: منافع دولت ها و ملت های ایران و روسیه در گرو تلاش برای اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان دو کشور است.

مخبر عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار ایگور لویتین دستیار رییس جمهور روسیه، بر گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: مسیر رشت-آستارا و توسعه همکاریهای بانکی برای تسهیل فعالیت تجار و بخش خصوصی نقش موثری در ارتقاء سطح همکاریهای تهران و مسکو خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ساز و کار خوبی برای اجرای توافقات فیمابین فراهم شده است، اظهار کرد: برای توسعه همکاریهای بانکی‌ باید برنامه‌ای دقیق و زمانبندی شده تدوین و با جدیت آن را پیگیری کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.