کد مطلب: ۲۵۷۹۱۹

توسعه میادین نفتی مرزی عراق با ایران

توسعه میادین نفتی مرزی عراق با ایران

عراق از دیروز (یکشنبه) با امضای چند قرارداد، توسعه میادین کشف شده نفتی مرزی خود با جمهوری اسلامی ایران را در سه استان دیاله، میسان و بصره آغاز کرد.

عراق از دیروز (یکشنبه) با امضای چند قرارداد، توسعه میادین کشف شده نفتی مرزی خود با جمهوری اسلامی ایران را در سه استان دیاله، میسان و بصره آغاز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای به نقل از وزیر نفت این کشور اعلام کرد، عراق مرحله جدیدی از توسعه میادین نفتی مرزی خود را به منظور افزایش ذخایر نفتی و گازی آغاز کرده است.

این بیانیه افزود، «جبار علی اللعیبی» این اظهارات را دیروز (یکشنبه) در جریان امضای سه قرارداد متعلق به توسعه سه میدان نفتی کشف شده (واقع در جوار مرز جمهوری اسلامی ایران) با یک شرکت اماراتی بیان کرده است.

وی گفته است که عراق از طریق این قراردادها درصدد بهره‌برداری مناسب از ثروت‌های نفتی و گاز خود است.

در همین راستا مدیرکل اداره قراردادها و مجوزهای بهره‌برداری نفتی در وزارت نفت عراق گفته است که قراردادهای امضا شده متعلق به میادین کشف شده نفتی «کلابات-کمر» و «خشم الاحمر-انجانه» در استان دیاله و میدان کشف شده «خضر المای» در استان بصره است.

«عبدالمهدی العمیدی» افزوده است که این قرارداد با شرکت نفتی الهلال امارات امضا شده است.

پیش‌تر وزارت نفت عراق گفته بود که قرار است 6 قرارداد بهره‌برداری از میادین کشف شده نفتی خود طی دیروز (یکشنبه) و امروز (دوشنبه) امضا کند.

«عاصم جهاد» گفته بود که قرارداد اول با شرکت الهلال امارات شامل سه میدان نفتی در دو استان بصره و دیاله است.

وی اضافه کرد، وزارت نفت عراق امروز (دوشنبه) نیز توسعه میادین نفتی کشف شده در «نفتخانه» در استان دیاله و «الحویزه» در استان میسان را با شرکت (JEO-JADE) از کشور چین و توسعه میدان نفتی به نام «سندباد» را با شرکت چینی (UEG) امضا می‌کند.

این وزارتخانه پیشتر در 29 مارس (9 فروردین) 2018 اعلام کرده بود که درصدد است تا از 11 میدان کشف شده نفتی واقع در مرزهای زمینی و آبی خود بهره‌برداری کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.