کد مطلب: ۲۴۰۷۱۴

تولیدکنندگان خود را به فناوری روز مجهز کنند

تولیدکنندگان خود را به فناوری روز مجهز کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تولیدکنندگان برای ارتقا کیفیت محصول و ورود به بازار رقابت جهانی، به فناوری روز مجهز شوند.

شهرام طهماسبی افزود: در صورتی که یک قانون تصویب و ابلاغ شود که هر کسی در ایران زندگی می‌کند ملزم به استفاده از تولید داخلی است، در حق وی و حقوق شهروندی مردم اجحاف می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی یادآورشد: همه تولیدکنندگان داخلی این ظرفیت را ندارد که از نظر قیمت و کیفیت بتوانند محصول رقابتی با مشابه خارجی تولید کنند.

طهماسبی اظهار کرد: این موضوع به ارکان تولید هم ضربه می زند چرا که به کالای فاقد کیفیت مطلوب هم به این طریق بها داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: موضوع تحقق شعار 'حمایت از کالای ایران' بحث ساده‌ای نیست و تلقی ساده از آن برنامه ریزی‌ها را به انحراف می‌کشاند.

وی خاطرنشان کرد: فقط برخی از تولیدکنندگان هنوز با فناوری روز آشنا، تعداد کمی با رقابت در بازار جهانی آشنا و درصد کمی هم مسلط بر مسائل بازار، مکانیزم فروش، بازاریابی، صادرات محصول و ارتقای کیفیت تولید هستند.

طهماسبی ادامه داد: شرایط اقلیمی، آب و هوایی، ترکیب نیروی انسانی و تخصص آنها، دانش فنی نیروی انسانی و سیستم مدیریت باید به گونه‌ای پیش برود که اجازه تولید کالایی متفاوت‌تر و بهتر از محصول مشابه خارجی بدهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در صورتی که چنین کالایی بتواند با مشابه خارجی رقابت کند باید به لحاظ اداری، اجرایی و فرهنگی بر روی استفاده از آن تمرکز کرد.

وی اضافه کرد: طبیعی است که فرهنگ ایرانی، کالای ایرانی را می‌طلبد و مردم خواستار کالای با کیفیت‌تر و ارزان‌تر از مشابه خارجی هستند و باید زمینه پاسخگویی به چنین مطالبه‌ای فراهم شود.

رهبر معظم انقلاب همزمان با تحویل سال 97، عنوان سال جاری را 'حمایت از کالای ایرانی' اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.