کد مطلب: ۲۶۷۸۰۷

تولید فولاد ۲۴ درصد بیشتر شد

تولید فولاد ۲۴ درصد بیشتر شد

تولید فولاد خام ایران طی پنج ماهه نخست سال ۲۰۱۸ با رشد بیش از ۲۴ درصدی همراه شده، این در حالی است که در همین مدت، رشد جهانی تولید فولاد ۴.۳ درصد بوده است.

انجمن جهانی فولاد(World Steel Association) اعلام کرد که طی پنج ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۱۰ میلیون و ۱۴۲ هزار تن فولاد خام تولید کرده که در مقایسه با تولید سال گذشته (هشت میلیون و ۱۶۲ هزار تن) ۲۴.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،همچنین تولید فولاد خام ایران در ماه می ۲۰۱۸ با رشد ۱۲.۴ درصدی به دو میلیون و ۱۵ هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۹۳ هزار تن بود.

تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان نیز در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی ۷۲۹ میلیون و ۲۱۶ هزار تن ثبت شد که حاکی از رشد ۴.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در ماه می ۲۰۱۸ با ۶.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۸ میلیون و ۳۲۲ هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۵۴میلیون و ۸۵۶ هزار تن ثبت شد.

طی پنج ماهه نخست ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۳۶۹ میلیون و ۸۵۹ هزار تن، ژاپن با ۴۴ میلیون و ۲۱۷ هزار تن، هند با ۴۴ میلیون و ۱۲۳ هزار تن، آمریکا با ۳۴ میلیون و ۸۴۶ هزار تن و روسیه با ۳۰میلیون و ۲۷هزار تن، پنج کشور برتر فولادساز جهان بودند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.