کد مطلب: ۱۸۵۷۲۲

تولید ۶۴۱ میلیون انواع گل و گیاهان زینتی در محلات

تولید 641 میلیون انواع گل و گیاهان زینتی در محلات

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: 641 میلیون انواع گل و گیاه زینتی در 9 ماه امسال در محلات تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

عبدالله محمودی افزود: 450 میلیون گل‌های فصلی و نشایی، 95 میلیون از این تولیدات گل‌های شاخه بریده، 75 میلیون درخت و درختچه زینتی و 21 میلیون گل‌های آپارتمانی بوده است.

به گزارش تچارت‌نیوز ، وی اظهارکرد: تولیدات گل و گیاه زینتی در محلات امسال در فضای باز و گلخانه به وسعت 900 هکتار انجام شده است که نسبت به مدت مشابه قبل حدود 20 درصد افزایش دارد.

محمودی یادآورشد: گل‌های شاخه بریده این شهرستان از گونه‌های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس، آنتوریوم و لیلیوم است.

وی گفت: مهم‌ترین گل‌های آپارتمانی این شهرستان حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، شفلرا، دیفن، باخیا، پتوس و فیکوس و گل‌های نشایی و فصلی شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات مهمترین انواع درخت و درختچه زینتی تولیدی امسال در محلات را نیز انواع رزباغچه ای، شاهپسند، ختمی، یاس، بید، زرشک زینتی و شمشاد بیان کرد.

محمودی افزود: 30 درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند و دانش فنی تولید گل محلات در دنیا بی‌نظیر است.

وی گفت: محلات از ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی و جمعیتی کشور، ارتفاع یک هزار و 750 متری از سطح دریا، احاطه دشت به وسیله کوه‌های بلند، شیب رو به جنوب منطقه و بافت خاک مناسب برای پرورش انواع گل برخوردار است.

محمودی افزود: سابقه گلکاری در محلات بیش از 70 سال است و در این شهرستان 55 هزار نفری، افزون بر سه هزار نفر به صورت رسمی در قالب 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در استان مرکزی 990 هکتار است که حدود 90 درصد آن متعلق به شهرستان محلات است.

محمودی افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت وپرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور داردو 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12 درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که به هلند ایران شهرت دارد و قطب تولید گل و گیاهان زینتی، سنگ‌نما و ماهی زینتی کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.