خبر فوری:

کد مطلب: ۴۹۵۰۰۸

تویوتا لندکروز زیر ذره‌بین؛ ژاپنی لوکس و سرکش

تویوتا لندکروز زیر ذره‌بین؛ ژاپنی لوکس و سرکش

شرکت تویوتا تولیدات فراوانی دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها تویوتا لندکرویزر یا همان لندکروز است. این خودرو یک شاسی بلند با اصالت و از پرفروش‌ترین تولیدات تویوتا است.

خودروسازان ژاپنی سال‌های زیادی است که شروع به تولید خودروهای مختلف کرده‌اند و همپای برترین سازندگان دنیا پیشرفت داشته‌اند. اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه زیادی به خودروهای شاسی بلند بزرگ دارید، مطمئنا تویوتا لندکروز یکی از خودروهای محبوب شما خواهد بود. تویوتا لندکروز یکی از شاسی بلندهای با اصالت و جز پرفروش‌ترین خودروهای تویوتا است که تاریخ تولد آن به سال 1951 میلادی باز می‌گردد.در سال 2008 نسل پنجم تویوتا لندکروز به بازار ایران وارد شد که با کد J200 شناخته می‌شود تا سال 2013 نیز عرضه این خودرو در بازار کشور ادامه داشت، اما از آن سال به بعد واردات تویوتا لندکروز نیز در ایران متوقف شد. در سال 2015 لندکروز J200 یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد که حاصل آن چراغ‌هایی جدید به همراه امکانات متنوع‌تر برای این غول ژاپنی بود، البته در حال حاضر نمونه پلاک ملی از نمونه فیس لیفت این خودرو در بازار کشور ما وجود ندارد.

تویوتا لندکروز

شرکت تویوتا تولیدات فراوانی دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها تویوتا لندکرویزر یا همان لندکروز است. این خودرو یک شاسی بلند با اصالت و از پرفروش‌ترین تولیدات تویوتا است. تولید این محصول در سال 1951 شروع شد و نام آن با توجه به رقیبش انتخاب شد. زمانی که شرکت تویوتا قصد ارائه لندکروز را به بازار داشت متوجه شد این خودرو رقیبی به نام لندروور دارد و برای رقابت همه جانبه با این خودرو نام لندکرویزر را بر روی آن نهاد. نسل‌های مختلفی از این خودرو تولید شدند که از میان آن‌ها نسل پنجم با کد j200 از سال 2008 در حال تاختن در جاده‌های کشورمان است. واردات این خودرو به ایران تا سال 2013 ادامه داشت اما پس از آن تاریخ واردات آن ممنوع شد. گرچه این خودرو در سال 2015 یک فیس لیفت را که منجر به تغییراتی در چراغ‌های خودرو و همچنین اضافه شدن برخی امکانات به آن شد، تجربه کرد اما ممنوعیت واردات تویوتا لندکروز به ایران مانع از وجود نمونه پلاک ملی این فیس لیفت در کشورمان شد.

مشخصات فنی لندکروز

تویوتا لندکروز یک خودروی غول پیکر است که وزنی برابر با 2450 کیلوگرم دارد که می‌توان گفت وزن بسیار زیادی است. این خودرو در دو نوع شش و هشت سیلندر تولید و به بازار عرضه شد. به نظر می‌رسد موتور شش سیلندری این خودرو جوابگوی وزن زیاد آن نباشد، اما در واقعیت چنین نیست و این موتور 4 لیتری با تولید 271 اسب بخار قدرت و 385 نیوتون متر گشتاور در دور موتور 3800 دور بر دقیقه باعث چالاکی خودرو شده است. تویوتا لندکروز غول پیکر تنها در مدت 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای خودرویی با این ابعاد بسیار مناسب است. بیشینه سرعت این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت است. اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید خود را برای مصرف سوخت زیاد آن آماده کنید زیرا مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود 13.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

فضای داخل کابین تویوتا لندکروز، قصری مجلل

با توجه به ابعاد این خودرو، نخستین نکته در مورد آن فضای زیاد داخل کابین است. تویوتا لندکروز دارای سه ردیف صندلی است که صندلی‌های ردیف آخر آن به سادگی به طرفین جمع شده و فضای بیشتری برای بار ایجاد می‌کند. طراحی داخلی این خودرو گرچه خیلی مدرن نیست اما بسیار لوکس و با کیفیت است. این فضا کاملا هماهنگ با شخصیت خودرو طراحی شده است. صندلی‌های آن بسیار راحت و با روکشی از چرم مرغوب پوشانده شده‌اند. تجهیزات زیادی بر روی تویوتا لندکروز نصب شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل، دی لایت و دکمه‌های کنترل روی فرمان اشاره نمود. با استفاده از دوربین 360 درجه نصب شده بر روی این خودرو می‌توان آن را به سادگی در مکان‌های کوچک جابجا کرد و از خطر برخورد با موانع آن را حفظ کرد. این خودرو همچنین دارای سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای است. صندلی 6 حالته برقی راننده تجربه‌ای خوب را از رانندگی با این غول ژاپنی به او می‌دهد.

تویوتا لندکروز در عین سادگی دارای زیبایی و وقار خاصی است. نحوه قرار گیری چراغ‌ها و جلوپنجره چهره زیبا و خوشایندی به این خودرو داده است. از نمای پشتی قبل از هر چیز چراغ‌های حجیم و درب بزرگ عقب چشم‌نوازی می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت در عین سادگی این خودرو دارای ظاهری زیبا و باجذبه است.

ایمنی خودرو لندکروز

این خودرو با منظور عرضه در نقاط مختلف دنیا طراحی شده است بنابراین باید از نظر ایمنی خود را به کشورهای خریدار اثبات کند. لندکروز پس از گذراندن تست‌های خشن و سخت‌گیرانه موسسه ایمنی ANCAP که سازمان استاندارد ایمنی استرالیاست، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است. این ستاره‌ها نشان از ایمنی بسیار عالی بدنه تویوتا دارد که می‌تواند سرنشینان را از هر خطری حفظ کند. ترمزهای این خودرو از نوعABS، EBD و ترمز کمکی هستند. برای حفظ سرنشینان جلو از ضربات وارده در هنگام تصادفات رانندگی 6 کیسه هوای جلویی، جانبی و پرده‌ای در خودرو تعبیه شده است.

رانندگی خودرو تویوتا لندکروز

برای کامل کردن تسلط رانندگی به خصوص در هنگام پارک، دوربین‌های تعبیه شده و حسگرهای پارک موجود در خودرو کمک زیادی به راننده می‌کنند. وجود دو دیفرانسیل بر روی این خودرو باعث شده تا در هیچ شرایطی کم نیاورده و کاملا مناسب آفرود باشد. عایق بندی مناسب کابین باعث شده تا آرامشی مطلوب در کابین برقرار باشد و سرنشینان، سواری بسیار راحت و به دور از سروصدا را تجربه کنند. سیستم فنربندی این خودرو برخلاف بسیاری از شاسی بلندها عملکرد بسیار مناسبی دارد و سرنشینان متوجه ناهمواری‌های مسیر نخواهند شد. موتور 6 سیلندر این خودرو در هنگام کار کردن یا استارت زدن صدای زیاد یا لرزشی چشمگیر را در کابین تولید نمی‌کند.

1qwdfg

تولید کنندگان متعدد ژاپنی همواره خودروهای باکیفیتی تولید می‌کنند که تویوتا یکی از بهترین‌های آن‌ها به شمار می‌رود. بزرگ‌ترین خودروساز جهان، محصولات زیادی را تولید و روانه بازار کرده یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها لندکروز است. این خودرو با ابعاد غول پیکر و وزن زیاد خود دارای چالاکی مناسب است و توانسته تاییدیه ایمنی را با بالاترین امتیاز دریافت کند. آپشن­های زیاد و کابین ساکت و راحت این خودرو سواری دل‌چسب و به یادماندنی را به سرنشینان نوید می‌دهد. در صورت علاقه می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد لندکروز در hamrah-mechanic.com/carprice/toyota/landcruiser/ ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.