کد مطلب: ۶۷۸۲۱۷

تکذیب افزایش قیمت دارو در روز‌های آینده

تکذیب افزایش قیمت دارو در روز‌های آینده

حذف ارز دارو به هیچ عنوان مطرح نیست. همچنین پوشش بیمه‌ای به هیچ عنوان حذف نشده و تغییر نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دارو‌هایی که در حال حاضر پوشش ۷۰ درصدی بیمه دارند به همین شکل باقی می‌ماند و علاوه بر آن، مابه‌التفاوت ارز به همه دارو‌ها تخصیص پیدا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، حذف ارز دارو به هیچ عنوان مطرح نیست. همچنین پوشش بیمه‌ای به هیچ عنوان حذف نشده و تغییر نخواهد کرد.

روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد،دارو‌هایی که در حال حاضر پوشش ۷۰ درصدی بیمه دارند به همین شکل باقی می‌ماند و علاوه بر آن، مابه‌التفاوت ارز به همه دارو‌ها تخصیص پیدا می‌کند.

بحث پلکانی بیمه شدن مربوط به دارو‌هایی است که تاکنون تحت پوشش بیمه نبودند؛ بنابراین علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی دارو‌هایی که تحت پوشش هستند، دارو‌هایی که تاکنون تحت پوشش نبوده هم به صورت پلکانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

حتی برای بخشی از دارو‌های بدون نسخه نیز که تحت پوشش بیمه نیستند، برنامه‌هایی برای پوشش بیمه‌ای وجود دارد. با این حساب، پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو کاهش پیدا می‌کند.

هزینه‌های افزایش یافته در زمینه تولید دارو محاسبه خواهد شد و این مابه‌التفاوت با بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه می‌دهد، توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود و قرار نیست پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا کند.

همچنین لازم به ذکر است که قیمت گذاری دارو توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.