کد مطلب: ۵۲۹۳۶۵

چهار تیم ایرانی به دنبال قدرت‌نمایی در قاره سبز

برنامه بازی فوتبال لیگ قهرمانان آسیا

برنامه بازی فوتبال لیگ قهرمانان آسیا

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از چهارشنبه ۲۵ فروردین با رقابت تیم های غرب در ۵ گروه ۴ تیمی آغاز می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از پیروزی دلچسب فولاد خوزستان مقابل العین امارات در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تعداد سهمیه های ایران در این دوره از رقابت ها به چهار رسید و شاگردان جواد نکونام همراه با پرسپولیس (قهرمان لیگ برتر)، تراکتور (قهرمان جام حذفی) و استقلال (نایب قهرمان لیگ برتر) رقابت خود را در مرحله گروهی ادامه می دهند.

گروه B: الشارجه امارات - تراکتور - پاختاکور ازبکستان - نیروی هوایی عراق

شاگردان رسول خطیبی از چهارشنبه ۲۵ فروردین و از ساعت ۱۹:۳۰ رقابت خود را در این دوره از رقابت ها آغاز می کنند.

پرافتخارترین تیم ازبکستان یعنی پاختاکور اولین حریف تراکتوری ها است؛ تیمی که در دوره قبل موفق به حذف استقلال شد و در دور بعد به دست پرسپولیس از رقابت ها کنار رفت. تیم ازبکستانی تاکنون ۱۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده و دوبار هم تا نیمه نهایی رسیده است. تراکتور و پاختاکور سابقه بازی بایکدیگر را در این رقابت ها دارند جایی که در سال ۲۰۱۶ تراکتور در خانه ۲ بر صفربه پیروزی رسید اما بازی برگشت را با یک گل واگذار کرد. البته نسف قارشی دیگر تیم ازبکستانی است که تراکتور سابقه بازی با آن ها را دارد، تیمی که توانست دو بار تیم تبریزی را شکست بدهد.

نماینده میزبان یعنی شارجه دومین حریف تراکتور در دور گروهی است؛ تیمی که ۶ بار قهرمان لیگ امارات شده و ۸ بار هم جام حذفی این کشور را بالای سر برده است. نکته جالب توجه این است که مسعود شجاعی بازیکن و رسول خطیبی سرمربی تراکتور سابقه حضور در تیم اماراتی را در کارنامه دارند. الجزیره، العین، النصر و الاهلی تیم های اماراتی هستند که تراکتور برابر آن ها به میدان رفته است. در تاریخ جدال های تراکتور با تیم های اماراتی ۵ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست ثبت شده است.

نیروی هوایی عراق نیز با برتری برابر الوحده عربستان راهی مرحله گروهی رقابت ها شد. این تیم در میان پرافتخارترین های لیگ عراق در جایگاه دوم قرار دارد. آن ها در حدود ۱۴ سال پیش نیزحضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کردند.

گروه C: الدحیل قطر - الاهلی عربستان - استقلال - الشرطه عراق

استقلال با فرهاد مجیدی به خاطر کاهش سهمیه ترکمنستان توانست به جای پلی آف راهی مرحله گروهی شود. آن ها یکی از گروه های دشوار مسابقات را دارند و در اولین گام باید بامداد جمعه به مصاف الاهلی بحران زده بروند.

الاهلی عربستان میزبان بازی های گروه C است؛ تیمی که سه قهرمانی لیگ این کشور را به دست آورده اما حالا شرایط خوبی ندارد و حدود سه ماهی می شود که هیچ بردی را کسب نکرده و در بحرانی ترین شرایط تاریخ خود قرار دارد. آن ها یک بار در سال ۲۰۱۲ فینال لیگ قهرمانان را تجربه کردند اما مغلوب اولسان هیوندای شدند و به نایب قهرمانی رضایت دادند. تیم عربستانی ۶ دوره پیاپی در مسابقات حاضر بوده و در سه دوره اخیر هم از گروهش صعود کرده است. استقلال در دور قبل هم با الاهلی همگروه بود که بازی رفت را ۲ بر یک به تیم عربستانی واگذار کرد اما در دیدار برگشت ۳ بر صفر پیروز شد.

الشرطه یا پلیس عراق دومین حریف شاگردان فرهاد مجیدی است که یک نایب قهرمانی باشگاه های آسیا را در کارنامه دارد. استقلال و الشرطه دوبار به مصاف هم رفتند که هردو بازی با تساوی یک یک به پایان رسیده است. این تیم ۵ قهرمانی لیگ عراق را درکارنامه دارد. این تیم با ۱۳ برد، ۱۰ تساوی، ۴ باخت و ۴۰ امتیاز در رده سوم لیگ عراق قرار دارد.

گروه D: السد قطر - النصر عربستان - الوحدات اردن - فولاد

شاگردان جواد نکونام در اولین گام از مرحله گروهی رقابت ها باید با شاگردان ژاوی هرناندس رو به رو شوند؛ تیمی که شانس اول صعود از این گروه محسوب می شود.

السد بدون حتی یک باخت توانست عنوان قهرمانی لیگ ستارگان قطر را از آن خود کند. آن ها با ۱۵ قهرمانی پرافتخارترین تیم قطر هم محسوب می شود. بغداد بونجاح، سانتی کازورلا، روخو، حسن الهیدوس، اکرم عفیف و نام تائه هی از جمله بازیکنان مطرح تیم قدرتمند قطری محسوب می شوند که چهارشنبه ۲۵ فروردین و از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف فولاد می روند.

الوحدات قهرمان سوپرجام اردن به لطف ۴۰ تیمی شدن رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راهی این مسابقات شد. این تیم اردنی که سابقه ۱۲ عنوان قهرمانی لیگ این کشور را در کارنامه دارد ضعیف ترین تیم گروه محسوب می شود اما هیچ تیمی را نمی توان دست کم گرفت و فولاد را برابر این تیم از پیش برنده دانست.

النصر، زخم خورده پرسپولیس در نیمه نهایی فصل قبل است که تلاش هایش برای محکومیت پرسپولیس به ثمر ننشست. شاگردان مونو منزس که ۹ بار قهرمان عربستان شدند در حال حاضر با ۱۰ برد، ۶ تساوی و ۹ باخت و کسب ۳۶ امتیاز در رده پنجم لیگ این کشور قرار دارند.

گروه E: پرسپولیس - الریان قطر - گوآ هند - الوحده امارات

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بازی های مرحله گروهی خود را باید در هند و به میزبانی گوآ انجام بدهد. شاگردان یحیی گل محمدی بازی افتتاحیه رقابت ها را ۲۵ فروردین برابر الوحده امارات انجام می دهند.

الوحده امارات با غلبه بر الزورا عراق در پلی آف به لیگ قهرمانان راه یافت. این تیم اماراتی در دوره گذشته رقابت ها در میانه راه انصراف داد در حالی که می توانست یکی از تیم های صعود کننده از گروهش باشد. این تیم ۴ قهرمانی در لیگ امارات را در کارنامه خود ثبت کرده است.

الریان با شجاع خلیل زاده و لوران بلان دومین حریف شاگردان گل محمدی در مرحله گروهی است. این تیم که در جایگاه سوم لیگ ستارگان قطر قرار گرفت، ۸ عنوان قهرمانی لیگ قطر را هم به دست آوردند. الریان در سال ۲۰۱۹ در مرحله گروهی قعرنشین شد و نتوانست به توفیقی در آسیا برسد.

گوآ تیم کم نام و نشان این گروه و این دوره از رقابت هاست که توانست میزبانی این گروه را هم کسب کند. گوا که قدمتی ۷ ساله دارد با قهرمانی در لیگ هند توانست راهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

برنامه بازی های تیم های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا:

هفته اول

پرسپولیس- الوحده؛چهارشنبه ۲۵ فروردین؛ ساعت ۱۹
پاختاکور- تراکتور؛ چهارشنبه ۲۵ فروردین؛ ساعت ۱۹:۳۰
السد - فولاد؛ چهارشنبه ۲۵ فروردین؛ ساعت ۲۲:۳۰
استقلال- الاهلی؛ جمعه ۲۷ فروردین؛ ساعت ۰۰:۴۵

هفته دوم

الریان- پرسپولیس؛ شنبه ۲۸ فروردین؛ ساعت ۲۱:۳۰
تراکتور- شارجه؛ شنبه ۲۸ فروردین؛ ساعت ۲۲:۳۰
فولاد- الوحدات؛ شنبه ۲۸ فروردین؛ ساعت ۲۲:۳۰
الشرطه - استقلال؛ دوشنبه ۳۰ فروردین؛ ساعت ۰۰:۴۵

هفته سوم

پرسپولیس- گوا؛ سه شنبه ۳۱ فروردین؛ ساعت ۲۱:۳۰
فولاد- النصر؛ سه شنبه ۳۱ فروردین؛ ساعت ۲۲:۳۰
نیرو هوایی عراق- تراکتور؛ سه شنبه ۳۱ فروردین؛ ساعت ۱۹:۳۰
الدحیل- استقلال؛ چهارشنبه یک اردیبهشت؛ ساعت ۲۲:۱۵

هفته چهارم

گوا- پرسپولیس؛ جمعه ۳ اردیبهشت؛ ساعت ۲۱:۳۰
تراکتور - نیروهوایی؛ جمعه ۳ اردیبهشت؛ ساعت ۱۹:۳۰
النصر- فولاد؛ جمعه ۳ اردیبهشت؛ ساعت ۲۲:۳۰
استقلال - الدحیل؛ یکشنبه ۵ اردیبهشت؛ ساعت ۰۰:۴۵

هفته پنجم

الوحده - پرسپولیس؛ دوشنبه ۶ اردیبهشت؛ ساعت ۱۹
تراکتور- پاختاکور؛ دوشنبه ۶ اردیبهشت، ساعت ۱۹:۳۰
فولاد- السد؛ دوشنبه ۶ اردیبهشت، ساعت ۲۲:۳۰
الاهلی- استقلال؛ چهارشنبه ۸ اردیبهشت، ساعت ۰۰:۴۵

هفته ششم

پرسپولیس- الریان؛ پنج شنبه ۹ اردیبهشت؛ ساعت ۱۹
الوحدات- فولاد؛ پنج شنبه ۹ اردیبهشت؛ ساعت ۲۲:۳۰
الشارجه- تراکتور؛ پنج شنبه ۹ اردیبهشت؛ساعت ۲۲:۳۰
استقلال-الشرطه؛ جمعه ۱۰ اردیبهشت؛ساعت ۲۱:۱۵

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عالی

  • ناشناس

    برنامه ی لیگ برتر