کد مطلب: ۸۶۵

ثبات قیمت خانه در نیمه اول سال

ثبات قیمت خانه در نیمه اول سال

تجارت نیوز: به گزارش تجارت نیوز بازار مسکن در سال جاری جهش قیمتی خاصی را تجربه نخواهد کرد و طی شش ماه اول سال شاهد ثبات کامل قیمت‌ها خواهیم بود.   حسام‌الدین عقبایی – رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران – اظهار کرد: دولت با حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی می‌تواند به بهبود شرایط بازار

تجارت نیوز:

به گزارش تجارت نیوز

بازار مسکن در سال جاری جهش قیمتی خاصی را تجربه نخواهد کرد و طی شش ماه اول سال شاهد ثبات کامل قیمت‌ها خواهیم بود.

حسام‌الدین عقبایی - رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران - اظهار کرد: دولت با حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی می‌تواند به بهبود شرایط بازار مسکن کمک کند.

وی با تقسیم‌بندی اولویت‌های بخش مسکن به دو بخش مطالبات بخش دولتی و بخش خصوصی تصریح کرد: مطالبات دولتی در این بخش تامین نشده در حالی که دولت‌های مختلف روی آن کار کردند اما دولت نتوانسته مسکن لازم را برای جامعه به ویژه برای دهک‌های ضعیف تامین کند و همچنان این بخش با کمبودهای زیادی به ویژه در زمینه مسکن مهر روبرو است.

عقبایی افزود:‌ در حال حاضر با توجه به وضعیت مجلس، بانک‌ها و شرایط موجود کشور با یک فرمول نمی‌توانیم مشکل مسکن مهر را حل کنیم و برای حل مشکلات این بخش باید از زوایای مختلف به آن پرداخته شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان راهکارهایی برای بهبود بازار مسکن ادامه داد: با بومی‌نگری به بخش مسکن، تولید مسکن استیجاری، تدوین یک برنامه چهار - پنج ساله منسجم و افزایش تسهیلات بانکی از طرف دولت می‌توان به این بخش کمک کرد.

عقبایی تصریح کرد: یکی از مقوله‌های اصل 44 اعتقاد و اعتماد به بخش خصوصی است که در زمینه مسکن می‌تواند راهگشا باشد و دولت با حمایت و تسهیلات منطقی که در اختیار این بخش قرار می‌دهد می‌تواند اثرات مثبت و سازنده‌ای به ارمغان آورد.

وی با تشریح رویکرد اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: رویکرد در این حوزه این است که به مردم اطلاعات و مشاوره کامل و صحیح بدهیم و روی تنظیم و عقد قراردادهای صحیح تاکید بسیار داریم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره نام‌گذاری سال جاری به عنوان " سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث اقتصاد است که به عقیده من اقتصاد مقاومتی به مفهوم اقتصاد ریاضتی نیست و با توجه به نام‌گذاری امسال که بخش اقتصاد و فرهنگ در کنار هم قرار گرفته‌اند اگر این فرهنگ را داشته باشیم و با افزایش پول و سرمایه مازاد خود مثلا تعداد خانه‌های خود را افزایش ندهیم و به جای آن این پول و سرمایه مازاد را در حوزه اقتصاد و تولید کشور بکار بگیریم؛ بدین ترتیب یک مدیریت جهادی اتفاق می‌افتد که با عزم ملی می‌توانیم اقتصاد پیشرو را برای جامعه به ارمغان آوریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.