کد مطلب: ۷۲۳۵۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاران تسلا از ایلان ماسک قطع امید کردند / ثروت ماسک چقدر کاهش یافت؟

سرمایه‌گذاران تسلا از ایلان ماسک قطع امید کردند / ثروت ماسک چقدر کاهش یافت؟

ایلان ماسک از زمان خرید کمپانی شبکه اجتماعی توییتر، بیشتر زمان خود را صرف این پلتفرم و اعلام برنامه‌های پیش رو برای آن می‌کند. در این میان سرمایه‌گذاران نگران این هستند که ماسک برای کمپانی خودروسازی خود یعنی تسلا به اندازه کافی وقت نمی‌گذارد. نتیجه آن که این سرمایه‌گذاران، سهام تسلا را رها کردند و این مساله بر ثروت مدیر ارشد این کمپانی بی‌تاثیر نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دارایی خالص ایلان ماسک روز سه‌شنبه به زیر 200 میلیارد دلار سقوط کرد. از آنجایی که ماسک، بزرگترین سهامدار و مدیر ارشد اجرایی خودروسازی تسلا، ارزشمندترین کمپانی خودروهای الکتریکی جهان، بیشتر زمان خود را به توییتر اختصاص داده است، سرمایه گذاران، سهام تسلا را رها کردند.

به نقل از رویترز ، ماسک اکنون دارایی خالص 194.8 میلیارد دلاری دارد که بخش بزرگی از آن متعلق به حدود 15 درصد سهام او در تسلا است که ارزش بازار آن 622 میلیارد دلار است. این شرکت تقریباً نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده است و دارایی خالص او از زمانی که در ماه آوریل برای خرید توییتر پیشنهاد داد 70 میلیارد دلار کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران ابتدا به دلیل نگرانی در مورد فروش سهام تسلا توسط ماسک، از خرید سهام این شرکت گریختند. او حداقل 15 میلیارد دلار از سهام خود را در تسلا واگذار کرده است و ماه گذشته قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را با 13 میلیارد دلار وام و تعهد 33.5 میلیارد دلاری بست.

دارایی خالص ثروتمندترین فرد جهان، که مالک شرکت موشکی اسپیس‌ایکس نیز هست، تقریباً 40 میلیارد دلار بیشتر از دومین فرد ثروتمند، برنارد آرنو فرانسوی، مالک LVMH است. اکنون وال‌استریت نگران این است در زمانی که تسلا در حال افزایش تولید است و در رقابت فزاینده‌ای قرار دارد، ایلان ماسک بیش از حد برای خود مشغله ایجاد کرده است.

ایلان ماسک برای تسلا وقت نمی‌گذارد!

به نظر می‌رسد ایلان ماسک صددرصد از زمان خود را صرف توییتر می‌کند. ماسک از زمان خرید توییتر، توییت‌های کمی درباره تسلا منتشر کرده است. توییت زدن در خصوص کمپانی تسلا روشی بود که به او کمک کرد تا در این پلتفرم جذابیت پیدا کند. در عوض از توییتر برای اعلام برنامه‌های مورد نظر برای همین شبکه اجتماعی از جمله اشتراک ۸ دلاری ماهانه برای تأیید تیک آبی استفاده کرده است.

سهام تسلا در معاملات بعدازظهر با ۲ درصد کاهش به ۱۹۳.۷ دلار رسید و برای سومین دور معاملاتی متوالی سقوط کرد. بر اساس پرونده‌های نظارتی ایالات متحده، ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا چند روز پس از تکمیل خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار، 3.95 میلیارد دلار سهام این شرکت را فروخته است.

بر اساس اسناد منتشر شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ماسک 19.5 میلیون سهم را در فاصله بین جمعه تا سه‌شنبه فروخت. طبق محاسبات رویترز، با آخرین فروش سهام تسلا توسط ماسک برای تامین هزینه خرید توییتر، حدود 14درصد از سهام این شرکت برای این میلیاردر باقی می‌ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.