کد مطلب: ۲۷۳۷۰۶

۱۰ کشوری که بیشترین مرگ جاده‌ای را دارند

ایران سومین کشور با بیشترین جان‌باخته تصادفات جاده‌ای

ایران سومین کشور با بیشترین جان‌باخته تصادفات جاده‌ای

از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای بی‌احتیاطی در حین رانندگی و زیرساخت‌های جاده‌ای بسیار ضعیف است. گزارش‌ها نشان می‌دهد، 1.8 درصد از نرخ مرگ‌ومیر در جهان ناشی از تصادفات جاده‌ای است.

در برخی کشورها نرخ مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای بسیار بالاست. از مهم‌ترین عوامل این تصادف‌ها عمدتا بی‌احتیاطی در حین رانندگی و زیرساخت‌های جاده‌ای بسیار ضعیف است. گاهی تنها عبور عابرین پیاده از خیابان‌ها می‌تواند ریسکی بزرگ باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تحقیقات سال 2008 که از سوی سازمان جهانی بهداشت انجام شده، تصادفات جاده‌ای درصد قابل توجهی از علل مرگ را به خود اختصاص می‌دهد. 1.8 درصد از مرگ‌ومیر جهان مربوط به تصادفات جاده‌ای است.

مطالعه‌ای از سوی سازمان بهداشت جهانی و موسسه تحقیقاتی حمل‌ونقل دانشگاه میشیگان انجام شده، که بر اساس آن در این مطلب به معرفی 10 کشوری که بیشترین مرگ‌ومیر ناشی از سوانح جاده‌ای را دارند، پرداخته‌ایم.

1- نامیبیا

به گفته سازمان بهداشت جهانی، نامیبیا بیشترین تعداد مرگ‌ومیر جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. از هر 100 هزار نفر در این کشور 45 نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. اصلی‌ترین دلیل آن هم زیرساخت‌های ضعیف جاده‌ای است. بی‎اطلاعی و بی‌توجهی رانندگان به شرایط آب‌وهوایی از دیگر دلایل این آمار بالا است. همچنین پیش‌بینی می‌شود، مرگ‌ومیر جاده‌‌ای هر ساله در نامیبیا افزایش یابد.

2- تایلند

از هر 100 هزار نفر 44 نفر در اثر سوانح جاده‌ای در تایلند جان خود را از دست می‌دهند. حجم بالای ترافیک در شهرها از مهم‌ترین دلایل نرخ بالای مرگ‌ومیر است. سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها هم به اندازه کافی انجام نشده است.

3- ایران

38 مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات به ازای هر 100 هزار نفر در ایران ثبت شده است. سرعت بیش از حد و بی‌دقتی رانندگان این تلفات بالا را به همراه دارد. همچنین قوانین راهنمایی و رانندگی در ایران به خوبی رعایت نمی‌شود. بیشترین میزان مر‌گ‌ومیر در میان عابرین پیاده دیده می‌شود.

4- سودان

تصادفات جاده‌ای در سودان بسیار بالا است. دلیل اصلی افزایش این سوانح ناشی از ضعف زیرساخت‌های جاده‌ای، ساخت خودروهای غیرقابل اعتماد و فقدان روشنایی در خیابان‌ها و جاده‌هاست. در این کشور از هر 100 هزار نفر 36 نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند.

5- سوازیلند

علت اصلی حوادث رانندگی ناشی از سرعت بالای رانندگان و وضعیت ضعیف جاده‌ها از جمله نبود روشنایی کافی است.

6- ونزوئلا

این کشور 35 مرگ‌ومیر جاده‌ای از هر 100 هزار نفر را به خود اختصاص می‌دهد. زیرساخت‌های جاده‌ای ضعیف، بی‌احتیاطی در رانندگی از کلیدی‌ترین عوامل این حوادث است. علاوه بر آن، سرقت خودرو و خشونت در این کشور آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای را افزایش داده است.

7- کنگو

استانداردهای پایین جاده‌های این کشور و زیرساخت‌های ضعیف از مهم‌ترین دلایل بالا بودن نرخ تصادفات جاده‌ای در کنگو است.

8- مالاوی

ایمن نبودن خودروها و جاده‌ها و همچنین فقدان روشنایی در خیابان‌ها از دلایل مهم افزایش تصادفات در این کشور است. از هر 100 هزار شهروند در مالاوی 32 نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‎‌دهند.

9- عراق

عراق جاده‌های بسیار خطرناکی دارد. زیرساخت‌های جاده‌ای ضعیف و استاندارد نبودن خودروها و خیابان‌ها از مهم‌ترین دلایل نرخ بالای مرگ‌ومیر در اثر تصادف در این کشور است.

10- جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری آفریقای مرکزی یک کشور دیگر از قاره سیاه در این فهرست است. آمار کشته‌شدگان در این کشور 32 نفر به ازای هر 100 هزار شهروند است.

جاده ای 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.