کد مطلب: ۳۰۲۳۶۳

جبران افت اولیه سهام آسیایی با مقاومت بازارهای چین

جبران افت اولیه سهام آسیایی با مقاومت بازارهای چین

مقاومت بازارهای چین در برابر دور جدید تعرفه‌های آمریکا باعث شد سهام آسیایی افت اولیه را جبران کنند.

مقاومت بازارهای چین در برابر دور جدید تعرفه‌های آمریکا باعث شد سهام آسیایی افت اولیه را جبران کنند. البته حال‌وهوای بازارها با نگرانی از تشدید تنش میان چین و امریکا، پر از نگرانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ روز سه‌شنبه، با مقاومت بازارهای چین در برابر دور جدید تعرفه‌های آمریکا، سهام آسیایی افت اولیه را جبران کرد. هرچند حال‌وهوای بازارها با درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظر افزایش تنش‌ها بین دو غول اقتصادی جهان هستند، پر از نگرانی بود.

شاخص‌های سهام آمریکا هم که پس از سقوط در معاملات دیشب، امروز صبح در ساعات معاملات آسیایی، کار خود را با افت شروع کرده بودند، توانستند در ادامه، روند خود را بهبود بخشند و اندکی رشد کردند.

اما طبق داده‌های تاجران سهام اروپایی، سهام این منطقه در مقادیر پایین‌تری برای معاملات باز خواهند شد؛ شاخص سهام یورواستاکس و داکس آلمان ۰.۲ درصد افت کردند.

در بازارهای امروز پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تعرفه‌های جدید ۱۰ درصدی را بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین وضع کرد و تهدید کرد در صورت تلافی چین تعرفه‌های بیشتری هم معرفی خواهد کرد،سرمایه‌گذاران مضطرب شدند.

بازارهای آسیایی بیشتر زمان معاملات امروز را در منطقه منفی سپری کردند اما از آنجایی که سرمایه‌گذاران از پیش انتظار اخبار روز سه‌شنبه را داشتند بازارها دوباره بهبود پیدا کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن افت اولیه خود را جبران کرد تا در نهایت با ۰.۳ درصد رشد بسته شود.

شاخص نیکی ژاپن ۱.۴ درصد جهش کرد

سهام چین در لحظات پایانی بازار از افت بازگشت و در حالی‌که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند پکن برای خنثی کردن تاثیر تعرفه‌های ترامپ، سرمایه‌گذاری در راه و ساختمان را بیشتر خواهد کرد، شاخص شرکت‌های برتر چین ، سی‌اس‌آی۳۰۰ توانست ۱.۹ درصد جهش کند.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان اندکی افت کرد و به ۹۴.۴۳۸ واحد رسید، اما در برابر ین دلار توانست با ۰.۴ درصد رشد به نرخ ۱۱۲.۲۳ ین برسد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.