کد مطلب: ۶۹۵۹۱۵

تخلف در شرکت‌های استانی سهام عدالت

تخلف در شرکت‌های استانی سهام عدالت

شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در ۳۰ استان در حال حاضر متوقف هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیته تخلفات سازمان بورس به دو دلیل احراز تخلف و عدم اجرای آیین‌نامه سهام عدالت اقدام به سلب صلاحیت هیات مدیره و بستن دسترسی اطلاع‌گذاری بر روی سامانه کدال کرده است.

به نقل از فارس ، پیمان حدادی دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت روز گذشته در جمع خبرنگاران در محل این سازمان اظهار کرد:‌ با وجود اینکه ۳۱ استان در کشور داریم، اما ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری مرتبط با سهام عدالت تشکیل شده و از این تعداد ۲۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در سال ۹۹ در بازار دوم بورس پذیرش و نماد آنها درج شده است. گرچه هم‌ا‌کنون همه نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت به دلیل تعیین تکلیف نشدن مجامع این شرکت‌ها و هیات مدیره آن متوقف است.

حدادی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران به دو بخش استان تهران و البرز تقسیم شده و شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران افزایش سرمایه‌ انجام داده است. در مورد استان البرز باید تشکیل این شرکت نزد سازمان ثبت اسناد به ثبت برسد که هنوز انجام نشده است. در مورد شرکت سرمایه‌گذاری استان سمنان هم با وجود اینکه بارها نامه زده‌ایم، هنوز اقدامی نشده و باید از طریق مراجع قضایی و با اقدام قضایی به نتیجه برسد. شرکت سرمایه‌گذاری قزوین و چهارمحال و بختیاری گرچه ثبت شده، اما هنوز مدارک آن کامل نشده در نتیجه نماد آن هم در بورس بازگشایی نشده است.

علت تخلفات در شرکت‌های استانی سهام عدالت

وی گفت: کمیته تخلفات سازمان بورس در هفت شرکت سرمایه‌گذاری استانی به دلیل احراز تخلف، اقدام به سلب صلاحیت هیات مدیره این شرکت‌ها کرده و همچنین به خاطر عدم اجرای آیین‌نامه سهام عدالت اقدام به بستن دسترسی اطلاع‌گذاری بر روی سامانه کدال انجام داده است و بنابراین هر شرکتی نتواند اطلاعات خود را در کدال اعلام کند، نماد آن تعلیق می‌شود. در این زمینه در هفت استان سلب صلاحیت هیات مدیره انجام شده است.

به گفته حدادی، صورت‌های مالی شرکت‌های استانی باید طبق استاندارد حسابداری انجام شود. در موقع بازگشایی نمادهای سهام عدالت استانی عمدتا زیر ان‌ای‌وی یا ارزش ذاتی سهام در بازار معامله می‌شد و این به خاطر نبود بازارگردان حرفه‌ای در این سهام بوده است. در حالی که شورای عالی بورس قبلا مصوب کرده بود که صندوق توسعه بازار نقش بازارگردان برای سهام عدالت داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینم ظاهراً سواد بورسی نداره بنده‌خدا. همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیر nav معامله میشن و ربطی هم به بازارگردان حرفه‌ای داشتن یا نداشتن نداره.

  • ناشناس

    سهمیه بنزین آزاد کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت کم شده