کد مطلب: ۴۳۲۴۳۳

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

جزئیات جدید از پرداخت سود سهام عدالت / سود ۲۰۵ هزار تومانی به چه کسانی رسید؟

جزئیات جدید از پرداخت سود سهام عدالت / سود 205 هزار تومانی به چه کسانی رسید؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود 205 هزار تومانی سهام عدالت فقط برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی واریز می‌شود، همچنین کسانی که به سهام عدالت خود اضافه کرده‌اند نیز به نسبت افراد دیگر سود بیشتری دریافت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس اعلام پیشین رئیس سازمان خصوصی‌سازی واریز سود سهام عدالت از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح روز گذشته سوم اسفند ماه آغاز شده است.

انتشار این خبر با واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز همراه شده است. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که دارندگان سهام عدالت نسبت آن معترض هستند میزان واریزی سود سهام عدالتی است.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی میزان سود را برای یک میلیون تومان سهام عدالت، ۲۰۵ هزار تومان اعلام کرد.

اما بسیاری از مخاطبان مدعی شده‌اند علی‌رغم این که میزان سهام عدالت آنها یک میلیون تومان است اما حدود 100 هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

اظهارات برخی از مخاطبان به این شرح است:

«سهام من یک میلیون تومان است اما برایم ۱۰۰ هزار تومان واریز شده است چرا ؟ چگونه پیگیری کنیم؟»

«واسه همه سهام های یک میلیونی صد هزار تومن ریختن. دروغ محض»

«سلام مبلغ برگه من ۱۰۰۰۰۰۰ ت برای من ۱۰۹۰۰۰ ت ریختن میشه راهنمایکنید»

«با عرض سلام من برگه سهام ام ،یک میلیون تومانی ،برام ۱۰۸ هزار تومن ریختن ،چرا»

«واسه کل خونواده ماهم که سهاممون یه تومنیه، ۱۰۰ تومن واریز شده»

سود 205 هزار تومانی سهام عدالت به همه نمی‌رسد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد: ملاک واریز سود سهام عدالت 205 هزار تومانی برگه سهام یک میلیون تومانی که 10 سال قبل به صورت علی‌الحساب به افراد داده شده است، نیست.

وی در پاسخ به این سوال که سود 205 هزار تومانی سهام عدالت برای چه کسانی واریز می‌شود؟ گفت: سود 205 هزار تومانی به ازای یک میلیون تومان سهام عدالت، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت کامل واریز می‌شود چون این افراد 50 درصد تخفیف و 50 درصد سهام عدالت دارند.

صالح در خصوص غیرمشمولان بهزیستی و کمیته امداد گفت: مردم برای برگه‌های یک میلیون تومانی سهام عدالت که مردم حدود 10 سال پیش دریافت کرده‌اند پولی نپرداخته‌اند و ارزش واقعی این برگه‌های یک میلیون تومانی حدود 530 هزار تومان است و سود این مقدار (نه یک میلیون تومان) محاسبه می‌شود. بنابراین سود این برگه‌های یک میلیون تومانی سهام عدالت معادل 109 هزار تومان است که واریز آن از روز گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: همچنین اگر فردی در آن زمان پول واریز می‌کرد و 500 هزار تومان دیگر این سهام را می‌خرید، سهام عدالت آنها یک میلیون تومانی می‌شد و امسال 205 هزار تومان سود دریافت می‌کرد. به طور مثال کسی که در زمان توزیع سهام عدالت، 200 هزار تومان واریز کرده، سهام عدالت آن 700 هزار تومانی است و سود سهام این فرد به طور مثال 140 هزار تومان می‌شود.

از دیگر موضوعاتی که مخاطبان تجارت‌نیوز نسبت به آن معترض بودند این بود که سود سهام عدالت برای برخی از افراد واریز نشده است، که صالح در این باره گفت: برای تمام کسانی که سهام عدالت دارند تا پایان هفته جاری سود سهام عدالت واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام خدمت شما
    ببخشید خواستم بدونید که از یک ماه پیش سود سهام عدالت من در صف ارسال به بانک است و الان هم که 7فروردین شده هنوز در صورت وضعیت درج شده در سامانه نوشته شده است در صف ارسال به بانک ببخشید مگر این چه صفی بود که هنوز تمام نشده،ایا یک ارسال کردن آن‌قدر طول می‌کشه که الان ۴۰روزه این صف تمام نشده…. ممنون میشم که پیگیری کنید

  • ناشناس

    من یک زن و دارای 3فرزند که مستاجر میباشم تحت پوشش کمیته امداد میباشم همه میگن مامزلغ دریافت کردیم کم ولی من هیچ سودی دریافت نکردم نمیدونم چرا الانم تحت پوشش هستم واقعا چرا دولت میگه ما اول سود بحساب کسانی که تحت پوشش امداد وبهزیستی هستم میریزم ولی هنوز بعداز8روز عید نوروز میکذره پولی بحساب ما ریخته نشده؟؟؟

  • ناشناس

    مایه خانواده چهارنفره هستیم به همسرودوفرزندم سودسهام واریزشده ولی برای من واریزنشده ازکجاپیگیری کنم

  • ناشناس

    من وپسرم تا اخر سال ۹۷سهام می گرفتیم ولی این بار به هیچ کداممان سود سهام واریز نشد حساب هر دومون تو بانک ملی هست

  • ناشناس

    سودسهام من. ازسال 98 ریخته شده اماقابل برداشت نیست

  • ناشناس

    سلام چرا سهام من یک میلیونی بود رو برگه ولی الان ۴۵۲تومان شد جریان از چه قراره جرا حقم به دستم نمیرسد

  • محمد

    من 30 درصد سهاممو فروختم و 600 هزار برام ریختن ایا این اصلشه یا سودشه

  • ناشناس

    مردم رو اسکل کردید یعنی چی من که 30%از سهام500تومانی رو فروختم پولش میشه 100هزارتومن خب همینم نمی‌دادین انقدر خوردین بس نیست شما شکمتون سیر نمیشه خاک بر سرتون

  • ناشناس

    این همه منتظر موندیم ک سهام بریزین صد تومن ریختین این چ عدالتیه .انقدر گرونی کردین ..اومدیم ثبت نام کردیم ازوقتمون پولمون گذاشتیم پنجاه تومن بیشتر خرج کردیم دوباره ثبت نام کنیم ک صد تومن بریزین .بخورین ببینیم چی بتون میرسه.

  • ناشناس

    چرا سهام عدالت ما یک ملیونی تومانی است برامون نود وهشت تومان واریز شده چگونه پیگیری کنیم