کد مطلب: ۱۹۲

جزئیات جلسه ربیعی با کارفرمایان/ ارائه طرح گفتگوهای اجتماعی به رئیس جمهور

جزئیات جلسه ربیعی با کارفرمایان/ ارائه طرح گفتگوهای اجتماعی به رئیس جمهور

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از ارائه طرح گفتگو های اجتماعی به منظور توسعه ارتباطات میان گروه های مختلف جامعه با دولت به رئیس جمهور خبر داد و گفت: برنامه‌های لازم را برای شکل‌گیری این گفتگو ها تدوین شده است. علی ربیعی در نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل های کارفرمایی از ارائه طرح گفتگو

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از ارائه طرح گفتگو های اجتماعی به منظور توسعه ارتباطات میان گروه های مختلف جامعه با دولت به رئیس جمهور خبر داد و گفت: برنامه‌های لازم را برای شکل‌گیری این گفتگو ها تدوین شده است.

علی ربیعی در نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل های کارفرمایی از ارائه طرح گفتگو های اجتماعی به منظور توسعه ارتباطات میان گروه های مختلف جامعه با دولت به رئیس جمهور خبر داد و گفت: وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی برنامه های لازم را برای شکل گیری این گفتگو ها تدوین کرده است.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی افزود: با شنیدن سخنان، ‌انتقادات و مشکلات شما به طور ملموس درجریان امور قرار گرفتم و امیدوارم این مباحث پس از دسته بندی، روی میز اعضای هیات دولت قراربگیرد و امورپیگیری شوند.

وی اهتمام به سخنان نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی را یک راهکار موثر در تدوین برنامه ها عنوان کرد و افزود:‌ در مواردی که با خلاء قانونی روبرو هستید امور باید با بهره گیری از نخبگان آسیب شناسی شود و امید وارم با توسعه تشکل ها و مشارکت بیشتر آنان، دولت بتواند از خدمات آنان در رونق فضای کسب و کار بهره مند شود.

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:‌ برای حل بخشی از مشکلات شما دربطن وزارت تعاون،‌کارورفاه اجتماعی تلاش می کنم و هرجایی که نیاز باشد خود شخصاً حضور خواهم داشت و مطمئن باشید در هر جایی که اثری از تولید باشد از هیچ کمکی دریغ نمی کنم.

ربیعی ضمن طرح پیشنهاد تشکیل کمیته تامین اجتماعی از سوی تشکل های کارفرمایی، از افراد حاضردرنشست خواست تا موضوعات بازنشستگی و درمان را به طور جداگانه بررسی کنند و مسئولان هر کمیته گزارش کمیته تحت پوشش خود را در جلسه های آینده ارائه دهند.

وی بر لزوم تشکیل کمیته های مطالعاتی بهبود فضای کسب و کار، تشکیل کمیته اشتغال و رفع موانع تولید از سوی کارفرمایان تاکید واضافه کرد : ‌تشکیل کمیته اشتغال توسط کارفرمایان می تواند راهکاری موثر برای اشتغالزایی باشد.

وزیرتعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی همچنین از ارائه پیشنهاد اجرای طرح گفت و گوی های اجتماعی به رئیس جمهورخبرداد و گفت : وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی برنامه های لازم را برای شکل گیری این گفت و گو ها تدوین کرده است.

ربیعی توسعه ارتباطات میان تشکل های کارگری و کارفرمایی را از یک سو و شکل گیری گفت و گو میان دولت و تشکل های را لازمه حرکت در مسیر توسعه دانست و یادآور شد: باید زمینه های ارتباطات حرفه ای میان تشکل ها تقویت شود.

وی با اشاره به برنامه دولت برای کاهش تورم و ضرورت پرداخت یارانه ها به افراد نیازمند و هدایت بخش مهمی از درآمد ها به سمت تولید و حوزه سلامت، اقشار برخوردار به ویژه جامعه کارفرمایی را به پیشگامی در انصراف از یارانه ها دعوت کرد.

همچنین برخی از نمایندگان تشکل های کارفرمایی به ارائه دیدگاه های خود پرداختند. یکی از نمایندگان این تشکل ها ضمن تاکید بر فعالیت بخش خصوصی در کشور گفت: اگر بخش خصوصی نتواند فعالیت داشته باشد اقتصاد مملکت شکوفا نمی شود.

وی افزود:‌ دولت باید مشکلات بخش خصوصی را بداند و صحنه را برای ورود مردم در بخش صنعت باز کند تا بخش دولتی و خصوصی در کنار هم بتوانند اقتصاد کشور را رو به جلو پیش ببرند.

یکی دیگر از نمایندگان تشکل های کارفرمایی کشور قانون بهبود فضای کسب و کار را یکی از موارد حل مشکلات بین کارگر و کارفرما دانست و افزود: هر چند بر این قانون اشکالاتی وارد است ولی این قانون علی الاصول از مواردی است که می تواند مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به اینکه مشکل عمده ای بین کارگر و کارفرما وجود ندارد افزود: کارفرمایی که فعالیتش روی غلطک باشد باید کارگرش را تامین کند چون او به کارگر نیاز دارد و وظیفه دارد او را تامین کند.

یکی دیگر از نمایندگان با انتقاد از قیمت نفت و وضعیت صنعت در کشور خاطر نشان کرد: ما به عنوان نمایندگان تشکل های کارفرمایی خواستار بهبود این وضعیت هستیم.

شایان ذکر است نمایندگان تشکل های کارفرمایی کشور در این نشست با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر عدم دریافت یارانه، از جامعه کارفرمایی سراسر کشور و افراد برخوردار دعوت کردند ضمن انصراف از دریافت یارانه و همگام با مسیر توسعه اقتصادی دولت تدبیر و امید در تحقق برنامه ها و اهداف عدالت اجتماعی و کمک به بهبود فضای کسب و کار ، درمان و سلامت در کشور پیشگام باشند.

همچنین جامعه کارفرمایی کشور حمایت قاطع و کامل خود را از مواضع و مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 اعلام کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.