کد مطلب: ۸۳۵۵۸۰

جزئیات نرخ بیکاری در استان‌های کشور/ کمترین نرخ بیکاری متعلق به کدام شهر است؟

جزئیات نرخ بیکاری در استان‌های کشور/ کمترین نرخ بیکاری متعلق به کدام شهر است؟

بر اساس گزارش مركز آمار، نرخ بیکاری در ۲۵ استان روند کاهشی داشته و بیکاری در ۲ استان اصفهان و یزد تک‌رقمی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز آمار وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال در بهار امسال را اعلام کرد و بر این اساس نرخ بیکاری در ۲۵ استان روند کاهشی داشته و بیکاری در ۲ استان اصفهان و یزد تک‌رقمی شده است.

جدیدترین گزارش مرکز آمار از تحولات بازار کار در بهار ١٤٠٢ نشان می‌دهد ٨,٢ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) ١٥ ساله به بالا، بیکار بوده‌اند که این آمار نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٤٠١) ، یک واحد درصد کاهش یافته است.

بر این اساس، در بهار ١٤٠٢، به میزان ٤١,٢ درصد جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر، از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. جمعیت شاغلین ١٥ ساله و بیشتر در این فصل ٢٤ میلیون و ٣٠٦ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٢٨ هزار نفر افزایش داشته است.

طبق گزارش مرکز آمار، در بهار امسال، بخش خدمات با ٥١,٣ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی، بخش‌های صنعت با ٣٣.١ درصد و کشاورزی با ١٥.٥ درصد قرار دارند.

روند نرخ بیکاری در ۲۵ استان نیز کاهشی بوده است این استان‌ها شامل آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد است.

نرخ بیکاری در ۲ استان یزد و اصفهان از دو رقمی به تک‌رقمی رسید. نرخ بیکاری در اصفهان از ۱۲.۳ به ۹.۲ درصد و در یزد از ۱۰.۶ به ۷.۲ درصد رسید.

بیشترین کاهش نرخ بیکاری در استان‌های کرمانشاه با ۵.۲ درصد، یزد با ۳.۴ درصد و مرکزی با ۳.۲ درصد ثبت شد.

استان زنجان با ۴.۹ درصد کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور دارد و استان‌های خراسان جنوبی و مرکزی با ۵.۸ درصد در رتبه‌های بعدی کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور قرار دارند.

نرخ بیکاری

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.