کد مطلب: ۵۷۹۱۲۰

۱۳٫۲ میلیون دز واکسن وارد می‌شود / جزئیات واردات همه واکسن‌ها

۱۳٫۲ میلیون دز واکسن وارد می‌شود / جزئیات واردات همه واکسن‌ها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در مورد جزئیات واردات واکسن کرونا از قطعی شدن واردات ۱۳٫۲ میلیون دز واکسن خبر داد و گفت که ۸۰۰ هزار دز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت داده شده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا رئیسی درباره آخرین وضعیت واردات واکسن به کشور توضیح داد: با برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته فردا شب حدود ۳.۲ میلیون دز واکسن از سبد کواکس به دست ما می‌رسد.

وی با بیان اینکه محموله‌های جدید واکسن شامل واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا است ادامه داد: یکشنبه نیز پنج میلیون دز واکسن دیگر از کشور چین به دست ما خواهد رسید.

رئیسی افزود: ۵ شنبه آینده پنج میلیون دز واکسن دیگر به دست ما می‌رسید و همچنین مقرر شده است طی روزهای آتی ۱.۲ میلیون دز واکسن دیگر نیز به دست ما برسد که این محموله هنوز نهایی نیست و اما با این حساب مجموع این واکسن‌هایی که به کشور وارد می‌شوند ۱۳.۲ میلیون دز خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت تحویل واکسن برکت به وزارت بهداشت گفت: چهارشنبه گذشته وزارت بهداشت ۸۰۰ هزار دز واکسن برکت تحویل گرفت و فردا ۴۰۰ هزار دز دیگر تحویل می‌گیرد ( فارس ).

جزئیات ترخیص ۴۶٫۶ میلیون دوز واکسن

همچنین در رابطه با جزئیات واردات واکسن امروز اعلام شد که مجموع واکسن‌های وارداتی کشور در قالب ۴۹ محموله از هفت کشور وارد و از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ترخیص شده است.

بر اساس آمارهای گمرک ایران از نیمه بهمن سال گذشته تاکنون بیش از ۴۶ میلیون دز واکسن وارد کشور و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

در ادامه گزارش گمرک از جزئیات واردات واکسن آمده است که از ۱۵ بهمن ۹۹ تا ۱۸ شهریور سال جاری ۴۹ محموله واکسن کووید-۱۹ از طریق فرودگاه امام‌خمینی وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات گمرکی به طور حمل یکسره شبانه‌روزی و از پای پرواز به طور مستقیم تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد.

بر اساس این گزارش، طی این مدت ۴۶ میلیون دز واکسن از کشورهای چین، ژاپن، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی،‌ اتریش و هند وارد ایران شده است

بررسی جزئیات محموله‌های وارداتی واکسن نشان می‌دهد که بیشترین محموله به واکسن سینوفارم از چین با ۲۸ محموله حاوی ۳۷ میلیون و ۵۳۰ هزار دوز اختصاص دارد ( تسنیم ).

14000619082426811235616110

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.