کد مطلب: ۱۲۷۸۲۴

جزئیات پیشنهاد وزارت صنعت درباره بازنگری در تعرفه واردات ۸۰۰ قلم کالا

جزئیات پیشنهاد وزارت صنعت درباره بازنگری در تعرفه واردات ۸۰۰ قلم کالا

در حالی که هیات دولت اواخر سال گذشته تعرفه واردات حدود 800 قلم کالا در سال 95 را برای امسال تنفیذ کرد، وزیر صنعت در راستای جلوگیری و کنترل واردات درخواست بازنگری تعرفه همان 800 قلم کالا را امسال به دولت ارائه کرد. محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۱۵ فروردین

در حالی که هیات دولت اواخر سال گذشته تعرفه واردات حدود 800 قلم کالا در سال 95 را برای امسال تنفیذ کرد، وزیر صنعت در راستای جلوگیری و کنترل واردات درخواست بازنگری تعرفه همان 800 قلم کالا را امسال به دولت ارائه کرد.
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۱۵ فروردین ۹۶ در جلسه کمیسیون ویژه تولید ملی و سیاست‌های کلی اصل 44 فهرستی شامل 800 قلم کالا برای جلوگیری از ثبت سفارش و یا افزایش تعرفه واردات به دولت ارائه کرد.

براساس اطلاعات واصله از وزارت صنعت این فهرست که در راستای حمایت از تولید داخلی پس از نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیئت دولت ارائه شد، همان لیست 797 قلم کالایی است که برای تغییرات تعرفه‌ای (افزایش، کاهش و اصلاح تغییرات) سال گذشته به هیئت دولت ارائه شده بود.

پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت در این لیست افزایش تعرفه 370 قلم کالا، کاهش تعرفه 75 قلم کالا و اصلاحات تعرفه‌ای بقیه اقلام موجود در فهرست بود.

به گفته یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، فهرست 797 قلم کالایی که برای تغییرات تعرفه‌ای به دولت ارائه شده بود، براساس مصوبه دولت در اواخر اسفند سال گذشته برای اجرا در سال 96 تنفیذ شد.

این منبع آگاه بیان داشت: «وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد تغییرات تعرفه‌ای را شامل 797 کالا به هیئت دولت ارائه کرده بود که متعاقب آن هیئت دولت در آخرین روزهای سال گذشته، تعرفه‌های سال 95 را برای اجرا در سال 96 تنفیذ کرد.»

براساس اطلاعات حاصله از وزارت صنعت، ارائه پیشنهاد جدید فهرست 800 قلم کالا توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به دولت برای جلوگیری و کنترل واردات همان فهرست قبلی است که برای تغییرات تعرفه‌ای به دولت ارائه شده بود و در لیست مجدد درخواست دولت بازنگری و بازبینی تغییرات تعرفه‌ای در راستای پیشبرد اهداف شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) قرار دارد.

به گزارش فارس،این منبع آگاه وزارت صنعت می‌‌گوید، فهرست پیشنهادی 800 قلم کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بازنگری و بازبینی در تعرفه‌ها در راستای جلوگیری و کنترل واردات، از سوی وزارت صنعت به دولت پیشنهاد شده و هنوز در هیئت دولت مصوب نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.