خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۸۰۱۸

جزییات آزادی قلیان در اماکن عمومی

جزییات آزادی قلیان در اماکن عمومی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است آزادی قلیان‌ها بهتر از جمع کردن آن‌هاست.

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره طرح آزادی قلیان گفت: دوستانی که طرح را مطرح کردند معایب و مزایای آن را عنوان کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حال حاضر تجمع این افراد در صنف به زیر پله کشیده شده بود و اگر کنترل نباشد به مشکل برخواهیم خورد. قلیان یکی از بدترین مواد استعمالی است که مردم استفاده می‌کنند و شاید 70 برابر سیگار زیان دارد.

منصوری اضافه کرد: این موضوع را باید برای جوان‌های‌مان تبیین کنیم که می‌تواند تخریب کننده باشد. با جمع شدن قلیان‌ها همه در ماشین‌ها، خانه‌ها و زیر پله‌ها و مکان‌هایی که نامناسب بودند استعمال می‌کردند.

اما پس از تصویب قانون آزادی قلیان‌ها در مکان‌های عمومی باید مدیریت جدی صورت گیرد، البته در هر دو حالت یک تیغ دولبه است چه زمانی که نبوده و چه الان که آزاد شده است.

اگر آزاد شدن تحت کنترل باشد احتمال دارد افراد به سمت آن نروند اما جدا کردن قلیان برای کسانی که اعتیاد پیدا کردند دشوار است. مسئولان بهداشت و درمان برای کنترل این قضیه باید یک کارگروه تشکیل دهند که فرزندان ما از مواد که اصلا مناسب نیست، دوری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه حل مساله بالابردن قیمت‌هاست است افزود: به نظر بنده باید قیمت‌ها به قدری بالا برود که افراد دلیلی نداشته باشند تا به سمت آن بروند.

به طور مثال در خیلی از کشورهای دنیا فردی که نوشابه می‌خرد مالیات زیادی می‌دهد، زیرا می‌گویند با خوردن این نوشابه گازدار شما بعدا مریض می‌شوید. اگر به نسل جوان توجه نکنیم شاید خسارات زیادی ببیند که جبران آن سخت باشد.

منصوری در پایان گفت: باید آینده نگری داشته باشیم و وقت بگذاریم و انرژی جوان باید در جهت مثبت تخلیه شود. به نظر من با یک چاره اندیشی خوب و استفاده از کارهای فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی می‌توانیم در این موضوع موفق‌تر عمل کنیم.

منبع: برنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.