کد مطلب: ۵۳۳۵۹۷

فردا؛ جلسه بورسی همتی و دژپسند با رئیس مجلس

فردا؛ جلسه بورسی همتی و دژپسند با رئیس مجلس

وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی بناست فردا در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی بورس را بررسی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از ریزش‌های متوالی شاخص بورس و ضرر حداقل ۵۰ درصدی سهامداران بازهم خبر رسیده که بناست جلسات مشترکی بین دولت و مجلس برای بررسی علل و عوامل وضعیت فعلی بورس و راه‌های برون رفت از این مشکلات، تشکیل شود.

در روزهای اخیر، رئیس جمهور بار دیگر اعلام کرده حمایت از بورس جزء اهداف اصلی دولت است البته این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که بعد از دعوت رئیس جمهور و دولت از مردم برای ورود به بورس، ریزش‌های بورس آغاز شده و با گذشت چند ماه هنوز هم متوقف نشده است.

ضررهای سنگین سهامداران در بورس، آن هم بعد از دعوت دولت از مردم برای حضور در بورس موجب اعتراض‌های متعدد بورسی‌ها شده تا جایی که در هفته‌های اخیر به دفعات شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی از سوی این گروه بودیم.

بعد از سقوط بی‌سابقه بورس، سران قوا نیز در جلساتی به بررسی موضوع بورس پرداختند ولی نتیجه‌ای عاید سهامداران نشد؛ مشابه این جلسات بین دولت و مجلس هم برگزار شده بود که نتایج آنها هم هیچ بوده است!

با این وجود اما خبر رسیده که بناست فردا جلسه مشترکی بین وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی با رئیس مجلس در خصوص موضوع بازار سرمایه تشکیل شود.

محسن علیزاده عضو ناظر شورای عالی بورس در همین ارتباط گفت: امروز جلسه‌ای با سازمان بورس داشتیم در خصوص بازار سرمایه، موضوعاتی را که بحث کردیم بناست در جلسه مشترک رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح شود؛ در صورت تصویب به شورای سران قوا می‌رود.

وی در تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بورسی‌ها گفت: یکی از موارد این بود که تخفیفی در نرخ خوراک شرکت‌های پالایشی بگیریم؛ موضوع دیگر مالیات نقل و انتقال سهام که بلافاصله به حساب سازمان مالیاتی واریز می‌شود را در حساب جداگانه‌ای نگه داریم و بعد در صندوق حمایت از بازار مورد استفاده قرار دهیم. ضمن اینکه پیگیری جدی برای واریز یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی نیز مورد بحث بود.

باید منتظر ماند و دید که جلسه فردای رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد با رئیس مجلس دستاوردی برای بازار سرمایه خواهد داشت یا روال مانند ماه‌های قبل خواهد بود!

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نیلوفر

    خدایا خودت رحم کن ب مردم سرزمینم ب ما ک اعتماد کردیم خودت معجزه ای کن ک از همین فردا اوضاع بورس درست بشه ضررا ان شاالله ب امید خدا جبران بشه و به یه سود خوبم برسیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم آمین

  • سیاوش

    خداوکیلی سرکارمون نگذاشتید مارو ؟هرروز ۱۰میلیون تومن از سرمایه ام داره آب میشه و از طرف دیگه همه چی گرون تر میشه…چقدر بدبختیم ما!! اونوقت مسولین یک جلسه رو هشتاد بار لغو میکنن و موکول میکنن به بعد.پس این جلسه سران قوا امروز مگه نگفتید برگذار میشه؟چی شد پس؟این فروشنده ها کی هستند که تا سهمی مثبت میشه،رنج منفی میکشن؟یعنی واسه مسوولین سرمایه مردم بدبخت مهم نیست که گروهی یا اشخاصی به عمد سعی در نابودی آن و بی اعتمادی به مملکت رو دارند؟

  • شهریار

    دنبال علت می گردی؟ برای شناسایی یکی از عوامل اصلی، کافیه معاملات امروز شپنا و خودرو ببینید که چطور هر وقت سهم خواست جون بگیره حقوقی های نامحترم به صورت افسار پاره کرده شروع به عرضه آبشاری کردند.

    • ناشناس

      حقوقی یعنی خود دولت

  • مالباخته

    جلسه باید طوری برگزاربشه که دیگه اینجوراتفاقاتی برا بورس پیش نیاد .اگررتک تک شرکتهای بورسی ۵درصداز سودتقسمی که به سهام دارهامیدن روبه صندوق تثبیت میدادن و هروقت که سهام دچاربحران شد تزریق میکردند دیگه اینجور اتفاقهاپیش نمیومد.۲بیمه سهم هاباید هرچه سریعتررراه اندازی بشه ۳سازمان بورس نباید به شرکتها اجازه بده بازدهی شرکتشون زیر۳۰درصدباشه.

  • ناشناس

    دوستان قدیم همه دور هم جمع شدن برای فریب مردم , آقای قالیباف خوب زمانی پولها رو از بورس کشیدی بیرون, تقدیر و تشکر از دژپسند و همتی بابت رانت اطلاعاتی

  • ناشناس

    جلسه که برای ما نون و آب نمیشه….
    نهایتش میرن یه کم کل کل می کنن موز و چای و شیرینی میخورن پول می گیرن میان بیرون….
    بخدا قسم مشکل بورس نیاز به جلسه نداره…
    فقط دولت مکار پولهایی رو که از جیب ما دزدیده بزاره سرجاش همه چی درست میشه

  • علي

    یه جوری حرف میزنید انگار نمیدونید مشکل کجاست همین امروز وقتی صف فروش خودروی خواست جمع بشه حقوقیش 25 میلیون آبشاری عرضه کرد و مجدد صف فروش ساخت …!!!
    نمونش نمادهای خساپا – خگستر –

  • ناشناس

    امروز ۳ میلیارد پالایشی تو کف خریدم و حتما تا اخر سال میشه ۱۰ میلیارد.
    بجای منفی بافی و منفی زدن فردا بخر. اگر هم فروختی شک نکن ضرر کردی ،پس دوباره بخر.میدونی تخفیف تو خوراک پالایشی یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟?

  • پیمان

    فقط دولت نصف پولی که از جیب مردم؛ من و تو ؛ برای کسری بودجه برداشت را به بورس برگردونه همه چیز درست میشه با حرف مفت چیزی عوض نمیشه؛ همانطور که جیب مردم را در بورس خالی کرد پول مردم را به جیبشان برگردونه همین.

  • ناشناس

    عامل اصلی بدبختی مردم توی بورس همتی هستش دژپسند هم همتی بهش خط میده
    همتی درکف قیمت با کمک بانکها سهام خرید و در اوج قیمت چندبار قیمت سر مردم خالی کرد
    ایشان از علم اقتصاد چیزی نمیدونه فکر کرده اقتصاد یعنی رکب زدن که نتیجش نیز همین فشل شدن وضعیت بورس و اقتصاد شده