کد مطلب: ۵۶۸۷۴۵

جلسه ستاد کرونا برای بررسی تعطیلی دو هفته‌ای تهران

جلسه ستاد کرونا برای بررسی تعطیلی دو هفته‌ای تهران

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور وزرای کشور و بهداشت، پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران برای کنترل گونه دلتا کرونا در حال بررسی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کیانوش جهانپور افزود: در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کاهش چرخش ویروس و بار بیمارستان ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.

وی گفت: آقای دکتر نمکی در نامه خود به رهبر انقلاب نوشته بود شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و بکارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد با شکستن شیوه نامه‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد بر همین اساس هم اکنون قرارگاه مقابله با کرونا در حال تصمیم گیری در این باره است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: هر گونه تصمیم گیری در خصوص محدودیت‌های جدید در اسرع وقت به اطلاع عموم مردم می‌رسد ( خبرگزاری صدا و سیما ).

تعطیلی دو هفته‌ای کشور جدی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای سال جاری، دو بار محدودیت‌های ۱۰ روزه در تهران و بسیاری از شهرها وضع شده است. هفته گذشته هم تهران به مدت شش روز تعطیل شد. اما در این سه بار تعطیلی، محدودیت‌های وضع شده اعمال نشد. نه گروه‌های شغلی غیرضروری تعطیل شدند و نه ادارات دولتی و خصوصی. رفت و آمدها در سطح شهر به قوت خود باقی بود.

حتی در تعطیلات شش روزه تهران، تعداد زیادی از مردم به سفر رفتند و اعمال جریمه یک میلیونی و ممنوعیت ورود و خروج از و به شهرهای قرمز اجرا نشد.

اما این بار وزیر بهداشت اعلام کرده که تعطیلی دو هفته‌ای تنها در صورتی می‌تواند در پیشگیری از کرونا موثر باشد که نیروهای نظامی و انتظامی تمام توان خود را به کار بگیرند و و برخورد محکمی داشته باشند.

مطالعه متن کامل گزارش دستور رهبری برای تعطیلی دو هفته ای پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تورخداتورخداتعطیل نکنید..

    • کسرا

      تعطیل کنین اگه تعطیل نشه اوضاع خرابه

  • ناشناس

    تعطیل نننکنید. قانون و حمایت از مردم.. که دلشون خوش باشه…وسایل ماسک و الکل ارزان
    کنید.موادغذایی ارزان کنید..تا کرونا نگیرن

  • مجید

    خدایا خودت ختم به خیر کن . با این وضع که پیش گرفته شده مرگ عزیز نبینیم …
    خدایا تو به فکر ما باش ..‌

  • ناشناس

    تعطیلی دردی رو دوا نمیکنه مردم کم عقل برنامه مسافرت میزارن بدتر کرونا رو میارن و بیشتر مبتلا میشن تا حالا اینهمه تعطیلی گذاشتین متوجه نشدید مردم چقدر سفررفتن اینم چاره دولت خنده داره بسه تعطیلی دیگه

  • ناشناس

    تعطیلی چاره کار نیست

  • رفتن ما هم میریم

    اسرار به تعطیلی اگر برای حفظ سلامت مردم هست که انشاءالله باشه باید با سیستم حمایتی وغذای رایگان حدف قبوض اب وبرق وگاز ومالیات مشاغل ودسترسی به اینترنت رایگان وهزینه درمان رایگان در منزل وبیمارستان برای عموم مردم باشه اگر هم که فقط برای نجات یک نهاد حاکمیتی (وزارت بهداشت ) هست چرا تاوان اون رو مامردم بدیم یه بارجوراشتباهات خودشون رو لطف کنن خودشون بکشن تا حرف میشه میگن جریمه خوب این بارخودشون جریمه بشن ببینیم شاید خدا خواست پولشون که ازجیب مردم زدن برکت داشت این ویروس کمی عقب نشینی کرد

  • ناشناس

    خدایا بی پناه واسیریم خودت کمکمون کن

  • ناشناس

    سلام‌مردم‌قشر‌ضعبف‌‌تعطیلی‌کرونا‌مساوی‌با‌مردن‌انهاست‌نه‌می‌توانند‌سفر‌کنند‌نه‌سر‌کاربروند‌پس‌بمیرند

  • ناشناس

    سلام‌مردم‌از‌کجا‌بیارند‌بخورند‌تعطیلی‌فایده‌ندارد

  • ناشناس

    سلام
    من تو ایستگاه های متروی تهران غرفه دارم و از تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ تا به همین امروز ما تعطیل هستیم و شرایط هر روز داره واسمون سخت تر و سخت تر میشه البته نا گفته نماند در حالیکه ما تعطیل هستیم تو همون مترو همون ایستگاه تعدادی غرفه ی دیگ باز هستن و دارن کاسبی میکنن و تمام شهر و تمام اصناف باز هستن و فعالیت میکنن این شرایط رو واقعا نمیشه درک کرد و به صراحت میتونم بگم تو تهران فقط غرفه های ما هست که تعطیله من که اصلا نمیفهمم این شرایط یعنی چی