کد مطلب: ۵۵۶۱۷۹

آشنایی با جوانب مثبت و منفی سیستم‌های تلویزیون هوشمند

آشنایی با جوانب مثبت و منفی سیستم‌های تلویزیون هوشمند

مهم‌ترین ویژگی تلویزیون‌های هوشمند تبدیل شدن آنها به کامپیوترهایی با ویژگی محدود است که سبب می‌شود شما بتوانید به اینترنت وصل شوید، اپلیکیشن‌های مختلفی را روی تلویزیون خود نصب کنید و وبگردی انجام دهید.

در بازار کنونی ایران و دنیا، تلویزیون‌هایی به نام تلویزیون‌های هوشمند عرضه می‌شود که تفاوت‌های بسیاری با انواع معمولی آن دارند. اما همیشه درباره تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر نوعی بدبینی هم وجود دارد؛ اینکه آیا اینها معایبی هم علاوه بر مزایایشان دارند؟ و از آنجایی که در بحث مورد نظر ما تلویزیون‌های هوشمند بررسی می‌شوند، می‌خواهیم مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

مزایای تلویزیون‌های هوشمند

اگر چندان با تلویزیون‌های هوشمند آشنایی ندارید، در ادامه و با بررسی مزایای آنها با این نوع از تلویزیون‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

مهم‌ترین ویژگی تلویزیون‌های هوشمند تبدیل شدن آنها به کامپیوترهایی با ویژگی محدود است که سبب می‌شود شما بتوانید به اینترنت وصل شوید، اپلیکیشن‌های مختلفی را روی تلویزیون خود نصب کنید و وبگردی انجام دهید. به این ترتیب راحت‌تر از همیشه قادر خواهید بود به انواع محتواهای چند رسانه‌ای و البته دنیای وب دسترسی داشته باشید. شاید باید این نکته را یاداور شویم که زمانی که می‌گوییم تلویزیون‌ها به اینترنت وصل می‌شوند، منظورمان اتصال به اینترنت وای وای یا همان بی‌سیم است. در واقع یکی از اتفاقاتی که در تلویزیون‌های هوشمند رخ داده است، حذف تعداد زیادی کابل و حتی آنتنی است که شما را مجبور می‌کرد تلویزیون خود را فقط در گوشه خاصی از فضای ساختمان قرار دهید.

همچنین زمانی که از محتوای چند رسانه‌ای صحبت می‌کنیم باید یادآور شویم که با کمک تلویزیون‌های هوشمند، می‌توانید همزمان انواع فیلم‌ها، سریال‌ها و دیگر موضوعات را به صورت آنلاین، تماشا و یا استریم کنید. برای مثال اگر در خارج از ایران بودید، به راحتی می‌توانستید محتواهای اشتراکی که شبکه‌هایی مانند نتفلیکس ارائه می‌دهند، خریداری کنید و در این تلویزیون‌ها تماشا کنید. در ایران نیز می‌توانید با خرید محتواهای اشتراکی که فیلیمو و دیگر شبکه‌ها مانند آپارات ارائه می‌دهند، به انواع فیلم‌ها و رسانه‌ها دسترسی داشته باشید. با این تفاوت که در تلویزیون‌های غیر هوشمند انجام این کارها تنها به وسیله داشتن اندروید باکس از برند فیلیمو، شیائومی یا تسکو قابل اجرا است.

موضوع دیگری که در تلویزیون‌های هوشمند و با همین ویژگی قدرت اتصال به اینترنت خودنمایی می‌کند، استفاده از دستیار صوتی گوگل است که به شما اجازه می‌دهد فقط با صدا و بیان، موضوعات مورد نظر خود را در تلویزیون جستجو کنید. این موضوع به ویژه زمانی که شما در حال آشپزی هستید و یا نمی‌توانید از نزدیک در کنار صفحه نمایش تلویزیون بنشینید، بسیار کمک کننده خواهد بود.

2wedf 3

افراد بسیار زیادی هستند که به انجام بازی یا همان گیم با صفحه نمایش تلویزیون علاقه دارند و به کمک تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند انواع دستگاه‌های گیم خود را به این تلویزیون‌ها متصل کنند و یا بازی‌هایی را انجام دهند که در گوشی‌های موبایل و PC آنها بوده و حالا به کمک اتصال به تلویزیون می‌توانند در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون اینکار را انجام دهند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برای اینکار، تلویزیون باید دارای بلوتوث باشد تا قابلیت اتصال به کیبورد و یا موس را داشته باشد تا بتوانید بازی‌های مورد نظر را انجام دهید.

اگر بخواهید از طریق صفحه نمایش تلویزیون به تماشای فیلم‌ها و تصاویری بنشینید که در لپ‌تاپ و یا موبایل شماست، دیگر نیازی به کابل نیست، چرا که به راحتی موبایل و یا لپ‌تاپ به تلویزیون وصل می‌شود و اپلیکیشن‌های انتقال داده‌ای وجود دارد که به راحتی محتوای چندرسانه‌ای شما را در تلویزیون پخش خواهد کرد.

وقتی از تلویزیون‌های هوشمند صحبت می‌کنیم، دو موضوع را نباید فراموش کنیم و آن هم قدرت رزولوشن تصاویر و کیفیت صداست که روز به روز در انواع جدیدتر بهتر می‌شود. برای مثال در حال حاضر شما می‌توانید انواع تلویزیون‌هایی با قابلیت نمایش تصاویر ۴k را پیدا کنید که چهار برابر قدرت تصویر بالاتری نسبت به تصویر full HD دارد. همچنین بسیاری از تلویزیون‌ها دارای قدرت صدای ۲۰ وات با کیفیت و فرمت صداهای Dolby digital plus و DTS شده‌اند که کیفیت صدایی است که در بسیاری از فیلم‌ها به کار می‌رود و در نتیجه به راحتی می‌توانید آنها را در این تلویزیون‌ها مشاهده کنید و از کیفیت صدای فوق‌العاده لذت ببرید.

موارد اشاره شده درباره مزایای تلویزیون‌های هوشمند بسته به مدل تلویزیونی که خریداری می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد، همچنین به یاد داشته باشید که هر چه صفحه نمایش تلویزیون‌ها بیشتر می‌شود از سمت ۴۰ اینچ به ۴۹، ۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ، قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

معایب تلویزیون‌های هوشمند

3erfv

اگر قصد دارید از روی صفحه نمایش تلویزیون اقدام به خرید اینترنتی کنید، ما به شما می‌گوییم کمی این کار را با احتیاط بیشتر و یا حتی روی لپ‌تاپ و موبایل خود انجام دهید. در حقیقت این رعایت ایمنی را باید روی دستگاه PC و یا موبایل هم انجام داد، چرا که در دنیای تکنولوژی امروز، راه‌هایی برای فهمیدن علائق، سلیقه‌ها و سایر اطلاعات از طریق اینترنت وجود دارد.

از همین‌روست که افرادی پا را فراتر گذاشته‌اند و این موضوع را مطرح می‌کنند که تلویزیون‌های هوشمند اگر مجهز به میکروفون و وب کمرا (camera web) باشند، امکان شنیدن و تماشای شما را دارند تا بتوانند اطلاعات بیشتری از شما پیدا کنند. برای مثال تبلیغاتی که روی تلویزیون خود مشاهده می‌کنید، براساس آگاهی از محتواهایی است که شما تماشا کرده‌اید.

مورد بعدی آن است که کیفیت استریم یا تماشای آنلاین با تلویزیون‌های هوشمند بستگی به قدرت شبکه وای فای شما دارد و هرچه مودم دورتر از تلویزیون قرار داده شده باشد، احتمال کاهش سرعت تماشای محتوای تصویری وجود دارد. پس این موضوع می‌تواند محل قرارگیری تلویزیون را تا حدی محدود کند. همچنین استفاده از ترفندهای موجود در این مطلب به ارتقا کیفیت شبکه وای فای شما کمک خواهد کرد.

مساله بعدی هنگ کردن این سیستم‌ها در زمانی است که در حال انجام چندکار همزمان روی تلویزیون خود هستید، مشکلی که ممکن است روی موبایل و PC شما هم ظاهر شود. یکی از راه‌های حل این مشکل، به روزرسانی کردن اپلیکیشن‌هایی است که در تلویزیون نصب کرده‌اید. البته بسته به مدل تلویزیونی که خرید می‌کنید، ممکن است محدودیت به روزرسانی وجود داشته باشد. همچنین هرچه تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون‌ها بیشتر شده، قرارگیری پردازنده‌هایی با تعداد هسته‌های بیشتر ممکن شده که نقش مهمی در کاهش این اتفاق دارد.

در آخر آنکه این تلویزیون ها نسبت به انواع معمولی که در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شد، گران‌تر هستند و اگر محدودیت بودجه دارید، شاید نتوانید آخرین مدل تلویزیون‌های هوشمند را خریداری کنید. پس ما به شما یک پیشنهاد می‌دهیم:

برای خرید تلویزیون‌های هوشمند، حتما از برندهای معتبر خرید کنید. برای مثال انواع تلویزیون های سامسونگ ، کیفیت عالی دارند و شما را از خرید پشیمان نخواهند کرد. قیمت مدل‌های مختلف آنها متفاوت است و متناسب با این مدل‌ها، می‌توانید به ویژگی‌های مختلفی دست پیدا کنید. البته مدل‌های دیگری نیز در بازار وجود دارند که با تحقیق مناسب می‌توانید نوع خوب مورد نظر را پیدا کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • hooman

    یکی از اپلیکیشن های جذابی که میشه باهاش روی تلوزیون هوشمند استفاده کرد برنامه sibiptv هستش که به راحتی میشه با اتصال تلوزیون به اینترنت شبکه های تلوزیونی زنده رو مشاهده کرد .واقعا تلوزیون های هوشمند نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشتن .