کد مطلب: ۲۷۸۸۰۷

جوایز صادراتی فرش احیا شود

جوایز صادراتی فرش احیا شود

عضو اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی ایران گفت: باید بیمه قالیبافان و جوایز صادراتی که قطع شده مجددا برقرار شود تا این هنر بتواند ادامه مسیر بدهد.

اسماعیل چمنی در افتتاحیه نمایشگاه عرضه مستقیم فرش دستباف در راستای حمایت از کالای ایرانی با بیان اینکه ۵ میلیون نفر از هنر صنعت فرش امرارمعاش می‌کنند، اظهار کرد: دو میلیون نفر در کشور مشغول به بافت فرش هستند و به دلیل ارزش فرش ایرانی مردم پنج کشور دنیا دوستدار فرش ایران هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی ایران با بیان اینکه اگر به دنبال ایجاد اشتغال، رشد صادرات و ارز آوری برای کشور هستیم باید توجه ویژه‌ای به هنر صنعت فرش داشته باشیم، افزود: اگر به دنبال کاهش بزهکاری، کاهش بیکاری هستیم باید ردیف اول بودجه کشور به فرش اختصاص داشته باشد.

وی با گلایه از ثبت نشدن روزی به عنوان فرش کشور گفت: بسیاری از فعالان صنعت فرش به ویژه بافندگان در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، اما متاسفانه تاکنون هیچ یادواره‌ای در این زمینه برگزار نشده است.

چمنی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته ۵۵۰ هزار نفر از بافندگان بیمه بودند اما، به جای اینکه این روند رشد داشته باشد بیمه ۲۰۰ هزار نفر به بهانه‌های مختلف قطع شد و به ۳۵۰ هزار نفر کاهش یافت.

عضو اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی ایران ادامه داد: با افزایش قیمت ارز طی ماه‌های اخیر توان مالی بافندگان کاهش یافته و توان خرید مواد اولیه به میزان قبل را ندارند بنابراین فرش‌های با متراژ بزرگ به سختی تولید می‌شوند.

وی با اشاره به خواسته فعالان هنر صنعت فرش گفت: باید بیمه قالیبافان و جوایز صادراتی که قطع شده مجددا برقرار شود تا این هنر بتواند ادامه مسیر بدهد.

چمنی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: مردم دیگر از دیدن بنر و شنیدن شعار در این زمینه خسته شده اند و مسئولان باید در عمل این کار را نجام دهند.

منبع:‌ میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.