کد مطلب: ۴۶۲۴۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حداکثر زمان واریز پول سهام عدالت چقدر است؟

حداکثر زمان واریز پول سهام عدالت چقدر است؟

یک ماه و نیم از آغاز فروش سهام عدالت می‌گذرد و هنوز برخی از سهامداران به پول خود نرسیده‌اند، برای دیگر سهامدارانی که هنوز اقدام به فروش نکرده‌اند یا کمتر از ۳۰ درصد از سهامشان را فروخته‌اند، حداکثر زمان بین ثبت درخواست تا دریافت پول سهام مهم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای ۱۸ میلیون از ۴۹ میلیون نفری که دارای سهام عدالت هستند و سهام خود را با روش مستقیم آزاد کرده‌اند، ۳۰ درصد از سهام قابل فروش شده است.

برخی از این افراد در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه از طریق بانک‌ها به صورت حضوری یا غیرحضوری درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را ثبت کرده‌اند.

پس از ابهامات و مشکلاتی که سهامداران برای آزادسازی سهام خود داشتند، بزرگترین مشکل سهامداران در طی یک ماه و نیم گذشته تاخیری است که کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی در فروش و واریز پول سهام دارند.

بررسی اظهارات مخاطبان در طی زمان ذکر شده نشان می‌دهد که سهامداران تقریبا از همه کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی گله‌مند هستند.

خود کارگزاری‌ها نیز به این تاخیرها اشاره می‌کنند، مثلا کارگزاری آگاه یک ماه پروسه فروش سهام عدالت را متوقف کرد.

براساس اظهارات محمدرضا سرافراز، مدیر عامل کارگزاری آگاه در گفتگو با تجارت‌نیوز، این کارگزاری که از نظر رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار در رتبه دوم قرار دارد، اولین فروش سهام را در روز ۱۸ خرداد ماه انجام داده که ۸۵۰ میلیون تومان را در روز چهارم تیر ماه به حساب سهامداران واریز کرده است؛ پس از آن فروش سهام در این کارگزاری متوقف شده و از روز ۱۸ تیر ماه از سر گرفته شده است.

همچنین کارگزاری بانک آینده نیز تنها در یک نوبت سهام عدالت را فروخته است.

احمد اشتیاقی، مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در این خصوص گفت: بخشی از علت تاخیر در واریزی‌ها به خاطر علت کار بود، بخشی از این سهام فروخته شده و پول آن واریز شده است. ما فقط یک واریزی داشتیم که چند روز قبل ۷۹ میلیون تومان به حساب سهامداران واریز کردیم.

بنابراین برای دیگر سهامدارانی که هنوز اقدام به فروش نکرده‌اند یا کمتر از ۳۰ درصد از سهامشان را فروخته‌اند، حداکثر زمان بین ثبت درخواست تا دریافت پول سهام مهم است.

در این بین برخی از کارگزاری‌ها زمان حدودی برای واریز پول سهام عدالت را اعلام کرده‌اند؛ مثلا به گفته مسئول پشتیبانی سهام عدالت در کارگزاری کیان، بین ۱۰ تا ۱۵ روز پس از ثبت سفارش از سوی سهامدار، سهام فروخته و پول آن واریز می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری فارابی و سامانه سعدی نیز گفت: زمان تقریبی برای واریز پول سهام عدالت برای کسانی که درخواست فروش سهام خود را به سامانه سعدی می‌دهند حدود ۱۰ روز است اما این زمان قطعی نیست.

وی در خصوص ۷۰ درصد دیگر سهام عدالت نیز گفت: در این دوره زمانی ۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده، ۳۰ درصد در عید غدیر و ۳۰ درصد سهام هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

برخی از کارگزاری‌ها نیز اعلام کرده‌اند که سهام تعداد زیادی از سهامداران را فروخته‌اند و پول آن را به حسابشان واریز کرده‌اند.

کارگزاری برخی از بانک‌ها مثل صادرات و رفاه اعلام کرده‌اند که پول سهام عدالت سهامدارانی که در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه درخواست خود را ثبت کرده‌اند، به صورت کامل واریز شده است.

فردین آقابزرگی، مدیر عامل کارگزاری بانک رفاه نیز مدعی است درخواست‌های که در بازه زمانی ششم تا سیزدهم خرداد ماه به بانک رفاه ارسال شده، به فروش رفته و وجوه آن واریز شده است.

مدیر عملیات اوراق بهادار کارگزاری بانک کشاورزی گفت: سهام عدالت سهامدارانی که در روزهای ششم تا دهم خرداد درخواست خود را ثبت کرده‌اند فروخته شده و این افراد پول سهام خود را به صورت کامل دریافت کرده‌اند.

مهدی پورستار، مدیر عامل کارگزاری بانک ملت نیز به تجارت‌نیوز گفت: تمام درخواست‌های فروشی که تا روز ۱۸ تیر ماه به خود بانک یا کارگزاری بانکی داده شده، فروخته شده و وجوه آن پرداخت شده است.

مژگان ارجمند، مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی نیز گفته است: ما دیگر فروش سنگینی نداریم، بیش از ۹۵ درصد از سهام سهامدارانی که به بانک ملی درخواست فروش داده‌اند، فروخته شده و حدود ۷۰ درصد از وجوه نیز واریز شده است.

بنابراین قرار است ۲۵ روز دیگر ۳۰ درصد دوم سهام عدالت قابل فروش شود، به نظر می‌رسد پرونده فروش ۳۰ درصد اول مخصوصا برای کسانی که در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه از طریق مراجعه حضوری یا غیرحضوری به بانک‌ها اقدام کرده‌اند بلاخره بسته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام بانگ ملی چرا سی در صد سهام من نمیدید هیچ واریزی نداشتم باید چکار کنم

    • ناشناس

      سلام.من.مددجو.بهزیستی‌هستم‌معلولم.۶۰درصد.سهام.مو.واسه.فروش‌گذاشتم.چرا‌پول.منو.نمیدهید‌مگه.ما.چه.گناهی.کردیم.۵تا‌فرزند‌دارم‌بچه.مربچیض.خودمم.مریض‌هستم.وعده‌الکی‌ندهید‌.عمل.کنید.به‌حرفاتون.من.معلول‌چه.کناهی‌کردم.اعصاب‌روان‌.شدید‌شدید.هستم‌اجاره‌خوننه.باگرانی‌و.بدبختی‌سهامم.۱میلیونی‌هست‌۳۰درصداول..۵ماه‌پیش‌نصف‌شو.دادن.توبه.حق‌علی.پول.عمل‌.بچه.مو.ندارم.مسعولین‌به‌فکرمن.بی.نوا‌.وبدبخت.ستم.دیده‌.برسید.پول‌سهام.موتو.ابلفظل‌.واریز‌کنید‌.سهامم.مال.بانک.ملی‌هست.تشکر.

  • ن

    ماراکه نریختن ۶ ماه

  • ناشناس

    ماهنوزپول ۳۰درصداولونگرفتیم اول اونوواریزکنیدبعدمابریم ۳۰درصددوم ازادکنیم دیگه کلاازاین دولت ناامیدشدیم وعدهدهای الکی حق مردم بدین دیگه گرفتاریم

  • kosar

    منم آبان فروختم هنوز هیچ چیز در یافت نکردم مردمممم حتما مشکلی دارن که دست ب فروش زدن بانک سپه هم هستم

  • ناشناس

    من الن نزدیک 5ماه 60درصد سهامم روفروختم ولی فقط200تومان واریزی داشتم چرا اینقد تاخیر خب اگه احتیاج نداشݥ نمیفروختم

  • ناشناس

    ۹ماه ۳۰درصد دادم@ فقط ۲تا ۸۰۰هزارا ریختن

  • ناشناس

    س.خسته نباشین من نزدیک ۸۰روزه۶۰درصد سهاممو فروختم ولی یک ریال واریزی نداشتم مردم گرفتارند وگرنه نیازی به فروش سهام نبود من یه فرد معلولی هستم درست نیست ضعیف ترین بانک هم پارسیان می‌باشد لطفاً ب فکر مردم هم باشید.

  • Ali

    من ۵ ماه هست گذاشتم برا فروش هیچی برام واریز نکردن بانک مسکن

  • ناشناس

    من شوهرم زندانیه مستاجرم تمام دلخوشیم این سهامه بود الان ۵ ماهه نریختن کسی هم جوابگو نیس خدا رو خوش نمیاد اینجوری سرکار میزارید مردم و

  • انقلاب زاده

    سامانه سعدی گفته 10 روزه میفروشه سهام رو و پول میکنه!!!!
    هولدینگ فارابی، قیمت سهام رو حداقل 20 درصد زیر قیمت واقعی اعلام میکنه. الان مشتری داره یکسال منتظرن بعد به دروغ میگه 10 روزه!!!!!
    #وقاحت