کد مطلب: ۶۴۹۰۷۹

حقوق کارگران به موقع پرداخت می‌شود؟

حقوق کارگران به موقع پرداخت می‌شود؟

رئیس‌جمهور گفت: هیچ شرکت، پیمانکار یا واحد تولیدی به هیچ وجه حق ندارد در پرداخت منظم و به موقع حقوق کارگران تعلل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس‌جمهور در آغاز هفته کارگر درباره معیشت و امنیت شغلی این قشر صحبت کرد. برای دریافت جزئیات تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

به نقل از ایسنا ، رئیس‌جمهور با تبریک روز کارگر گفت: کارگر ستون و محور تولید است و در آیات قرآن، سیره ائمه و در گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری کار و کارگر جایگاه شایسته و بلندی دارند.

رئیسی با بیان اینکه تجلیل از کارگران نباید به هفته کارگر محدود شود، افزود: کارگران محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی، هستند لذا همه ما به ویژه مسئولان دولت باید به فکر تامین و ارتقای معیشت کارگران و مهارت‌افزایی آن‌ها باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی همواره تاکید کرده که عدالت، محور برنامه‌های این دولت برای رشد و پیشرفت است، اظهار کرد: همه مسائل کارگران از جمله مسائلی که در این جلسه مطرح شد باید با محوریت عدالت حل و فصل شود.

کارگران امنیت شغلی دارند؟

رئیسی تصریح کرد: مسائلی نظیر بیمه، خدمات اجتماعی و درمانی به کارگران و پرداخت به موقع حقوق از جمله مسائلی است که باید در اولویت توجه مسئولان امور کارگری باشد.

بنده صراحتاً اعلام کردم که هیچ شرکت، پیمانکار یا واحد تولیدی به هیچ وجه حق ندارد در پرداخت منظم و به موقع حقوق کارگران تعلل کند و اگر واحدی مشکل مالی داشته باشد هم باید این مشکل را در بخش دیگری حل کند و اجازه ندارد تبعات آن را متوجه حقوق کارگران کند.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع امنیت شغلی کارگران که از سوی همه نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگران نیز در جلسه به عنوان یک دغدغه مطرح شد، تصریح کرد: از وزیر کار می‌خواهم که این دغدغه را با در نظر گرفتن همه اقتضائات و جوانب موضوع و با مشارکت خودِ کارگران، فعالان کارگری و اقتصادی و همه بخش‌های مرتبط و مسئول پیگیری و برطرف کنند تا یک اطمینان و آرامش نسبی برای کارگران ایجاد شود.

رئیسی در پایان این دیدار و در پاسخ به درخواست یکی از حاضران درباره اینکه تولیدات داخلی به جای رسیدن به دست مصرف کنندگان واقعی به دست واسطه‌ها می‌رسد، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست که برای رفع این مشکل اقدام جدی و فوری به عمل آورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سوال اینه؟نتیجه؟آیا واقعا پرداخت کردن؟از اردیبهشت ماه هم ده روز گذشت؟