کد مطلب: ۷۰۵۸۰۵

جدیدترین حواشی مرگ مهسا امینی/ اعتراضات به برجام کشیده است

جدیدترین حواشی مرگ مهسا امینی/ اعتراضات به برجام کشیده است

پس از مرگ مهسا امینی کشور در روزهای اخیر شاهد اعتراضات مردم بود. صدای اعتراضات به خارج از کشور هم رسیده و اروپا نیز می‌خواهد گزینه‌های مختلف برای واکنش به این تحولات را بررسی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جواب پزشکی قانونی در رابطه با مرگ مهسا امینی هنوز اعلام نشده است.

به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اروپا با دخالت در امور داخلی کشورمان مدعی شد: اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای واکنش به رویداد‌های ایران است. جایی که مرگ دختری که توسط پلیس بازداشت شد منجر به اعتراضات گسترده و درگیری با افسران اجرای قانون شده است.

به نقل از ریانووستی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای کتبی مدعی شد: در آستانه برجام، اتحادیه اروپا به بررسی همه گزینه‌های در اختیار خود برای پاسخ به مرگ مهسا امینی و همچنین نحوه واکنش نیرو‌های امنیتی ایران به اعتراضات پس از آن ادامه خواهد داد.

بدون اشاره به سرکوب تظاهرات مردمی در فرانسه، انگلیس، آلمان و … در ادامه ادعاهای این مقام اروپایی و دخالت در امور داخلی ایران، بنا به ادعای بورل، اتحادیه اروپا بر این باور است که استفاده نامتناسب از زور توسط نیرو‌های امنیتی باعث تلفات در میان تظاهرکنندگان شده است.

پیش از این، پیتر استانو، نماینده رسمی سرویس خارجی اروپا گفته بود که کمیسیون اروپا هنوز نمی‌داند که آیا تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال خواهد شد یا خیر. وی در عین حال یادآور شد که تا به امروز محدودیت‌های اتحادیه اروپا علیه ۹۰ فرد و سازمان در ایران به‌منظور سرکوب داخلی اعمال شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهتر بود در تیتر بجای مرگ از کلمه فوت استفاده میکردید

    • ناشناس

      ببین فیلسوف ، فوت کلمه عربیه و مرگ کلمه فارسی

    • ناشناس

      لایک👌👌

    • ناشناس

      نه آقا همین مررگ خوبه

  • ناشناس

    به کدامین گناه نکرده کشته شد؟