کد مطلب: ۷۳۹۳۵۰

حکم نهایی مقصران متروپل اعلام شد

حکم نهایی مقصران متروپل اعلام شد

پس از شش ماه از فروریختن ساختمان متروپل، دادستان اهواز حکم نهایی مقصران این حادثه را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از شش ماه از فروریختن ساختمان متروپل، دادستان اهواز حکم نهایی مقصران این حادثه را اعلام کرد.

جعفری چگینی دادستان اهواز، احکام نهایی مقصران حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان را اعلام کرد.

به گفته دادستان اهواز، هر کدام از محکومان به سه سال حبس تعزیری و پرداخت دیه به خانواده و ورثه جانباختگان حادثه، اقامت اجباری، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، لغو پروانه اشتغال و منع اشتغال در حرفه مهندسی ساختمان محکوم شدند.

متروپل فروریخت!

متروپل، برج‌های دوقلوی شهر آبادان، ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ حدود 6 ماه پیش بود که فروریخت. ابعاد حادثه در اولین ساعت‌ها هنوز مشخص نبود، اما در نهایت 41 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.

متروپل یک برج ۱۰ طبقه دوقلو بود که توسط یک هولدینگ ساخت و سازی در محله امیری آبادان ساخته شده و در شرف افتتاح قرار داشت.

متروپل نه مثل پلاسکوی تهران یک ساختمان قدیمی بود که فرسودگی، عامل فروریختن آن باشد و نه غیرقانونی ساخته شده بود که فروریختن آن را بتوان به عوامل غیرسازه‌ای ربط داد.

‌تصاویر و ویدئوهایی در فضای مجازی وجود دارند که پیش بینی کرده بودند این ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول کیفی و پایداری بنا به قتلگاه شهروندان آبادانی بدل شود.

طبق برخی گزارش‌ها، سازه اصلی متروپل به قدری سست بود که ستون اصلی و حمال مجتمع‌ها نشست کرده و شکم داده بود.

مخالفان ساخت این بنا می‌گویند، مالک متروپل همزمان با انتشار این تصاویر، داربست‌هایی در اطراف پروژه کشیده که برخی مدعی هستند با هدف پنهان‌کاری وضعیت وخیم پروژه ساخته شده‌اند.

مالک و سازنده این برج‌ها که در حال حاضر بخش عمده‌ای از ساخت‌وسازهای اطراف اروند را مدیریت می‌کند، هلدینگ عبدالباقی است با مدیریت حسین عبدالباقی.

سایت این هلدینگ، مدعی‌ست که نزدیک به ۷۰ سال سابقه در حوزه ساخت و ساز شهر آبادان دارد. همچنین در این سایت می‌توان به وضوح دید که بخش عمده‌ای از ساخت‌وسازهای تجاری آبادان توسط تیم عبدالباقی انجام شده یا در دست انجام است.

62460511

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.