کد مطلب: ۳۴۱۸۱۹

رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اقدامی برای انتخابات نکردم اما لباسم برای اتاق بازرگانی مناسب است

اقدامی برای انتخابات نکردم اما لباسم برای اتاق بازرگانی مناسب است

رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: برای انتخابات اتاق بازرگانی ایران و تهران اقدام خاصی انجام نداده‌ام، اما کت، شلوار و پیراهنم برای ورود به اتاق بازرگانی ایران مناسب است.

به گزارش تجارت‌نیوز، انتخابات اتاق بازرگانی قرار است اسفند ماه امسال برگزار شود.

با آنکه دو ماه بیشتر به انتخابات رسمی اتاق بازرگانی باقی نمانده اما رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در تازه‌ترین سخنانش با تجارت‌نیوز اعلام کرده که برای انتخابات اتاق بازرگانی هنوز اقدامی نکرده‌ است.

رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شرکت خواهید کرد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: هنوز موضع‌گیری برای ورود به انتخابات زود است. برای انتخابات اتاق بازرگانی ایران و تهران اقدام خاصی انجام نداده‌ام، اما کت، شلوار و پیراهنم برای ورود به اتاق بازرگانی مناسب است.

علینقی خاموشی ادامه داد: علت اینکه درباره ورود به انتخابات موضع مشخصی را اعلام نمی‌کنم این است که دوست دارم ورود یا عدم ورودم مخفیانه باقی بماند تا جبهه‌گیری خاصی نشود.

او درباره سخنان اخیر اسدالله عسگراولادی مبنی بر عدم ائتلافش با علینقی خاموشی گفت: تا امروز موضع اسدالله عسگراولادی درباره انتخابات به گوشم نخورده است. هر کس حق انتخابی دارد و هر طور راحت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در سال ۱۳۵۷ بلافاصله پس از پیروزی انقلاب هیاتی به فرمان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران اداره امور در اتاق بازرگانی ایران را در دست گرفتند که در آن هیات علینقی خاموشی، اسدالله عسگراولادی و علاء میرمحمدصادقی حضور داشتند. این سه از پیشکسوتان اتاق‌های بازرگانی محسوب می‌شوند که در آخرین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ایران دیگر ائتلافی با هم نداشتند. با این حال هنوز مواضع این سه برای دیگر کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی می‌تواند اهمیت قابل توجهی داشته ابشد.

علینقی خاموشی از زمان شکل‌گیری اتاق بازرگانی ایران تا سال ۱۳۸۶ ریاست اتاق بازرگانی ایران را عهده‌دار بود اما هنوز به‌نظر نمی‌رسد برای حضور مجدد در انتخابات اتاق به تصمیم قطعی رسیده باشد.

این مواضع خاموشی در حالی‌ست که به‌نظر می‌رسد عسگراولادی در انتخابات اتاق بازرگانی حضور فعالی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.