کد مطلب: ۳۷۷۰۴۴

رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح کرد:

خبر جدید از دلار ۴۲۰۰ تومانی

خبر جدید از دلار 4200 تومانی

واعظی گفت: بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تخصیص دادیم تا آنچه را که نیاز روزمره مردم مانند دارو و ارزاق است تامین کنیم.

به گزارش تجارت‌نیو ز، محمود واعظی در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع پرونده cft­ که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است، گفت: این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط مجمع در حال بررسی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر حذف ارز دولتی از کالا‌های اساسی و حمایت دولت از اقشار کم در آمد نیز بیان کرد: دولت قطعا موضوع اقشار کم در آمد را در اولویت‌های خود قرار داده و در ماه مبارک رمضان امسال ۵۰۰ میلیارد تومان با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی بین اقشار آسیب پذیر توزیع شده است و در آینده نیز انشاالله این کار را خواهیم کرد.

وی افزود: از طرف دیگر بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تخصیص دادیم تا آنچه را که نیاز روزمره مردم مانند دارو و ارزاق است تامین کنیم.

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگاری که این روز‌ها شاهد تشکیل دادگاه‌های مختلف اقتصادی هستیم و تخلفات انجام شده به دلیل عدم شفافیت در فضای اقتصادی است گفت: مبارزه با فساد اراده‌ای است که دولت به شکل جدی آن را دنبال می‌کند و هر فردی در هر دوره‌ای و در هر جایی و به کسی که وصل باشد در صورت اقدام به فساد نباید ملاحظه آن شود.

وی تاکید کرد: در ۶ سال گذشته دولت اراده جدی برای مقابله با فساد داشته و همواره از این موضوع حمایت کرده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: هر قدر شفافیت بیشتر باشد رانت و فساد کمتر خواهد بود و اینکه دولت مصر است تا فعالیت‌ها از رودرویی و به عبارتی ارباب و مشتری، کارفرما و کارگزار به فضای سیستمی سوق داده شود به دلیل این است که جلوی رانت و فساد گرفته شود چرا که طرف‌ها یکدیگر را در این فضا نمی‌شناسند و دولت الکترونیک می‌تواند باعث کاهش تبعیض و رانت و فساد شود.

تلاش برای رفع موانع سرمایه گذاری و کسب و کار

محمود واعظی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی بهبود محیط کسب و کار­مهمترین بحث امروز هیئت وزیران بود تا بتوانیم با تصمیمات اخذ شده روند ارائه مجوز برای تاسیس شرکت و نحوه سرمایه گذاری را برای مراجعه کنندگان تسهیل کنیم و این امور به شکل سیستمی و در فضای مجازی انجام شود تا افراد به دستگاه‌های مختلف برای دریافت مجوز مراجعه نکنند.

واعظی با اشاره به دستور رئیس جمهور درباره بهبود محیط کسب و کار ادامه داد: رئیس جمهور دستور داد که هدف غایی این باید باشد از هر شخصی که قصد سرمایه گذاری و مجوزی دارد اگر یک بار اسناد شخصی و هویتی خود را جهت ثبت ارائه کرد دوباره نباید از وی درخواست اسناد داشته باشند.

وی اضافه کرد: این موضوع مورد تایید اعضای هیئت دولت قرار گرفت و به کمیسیون اقتصادی ارسال شد و تا الان بیش از هزار مجوز در این راستا حذف شده است، اما اعضای هیات دولت این را کافی نمی‌دانستند و معتقدند باید مجوز‌ها باز هم کمتر شود تا مردم راحت‌تر بتوانند سرمایه گذاری و اقدام برای دریافت مجوز کنند.

واعظی با اشاره به موضوع سلامت الکترونیک نیز گفت: با توجه به گستردگی‌ای که این موضوع دارد و مردم در شهر و روستا با آن مواجه هستند رئیس جمهور دستور داد با توجه به کار مشترکی که میان وزارت بهداشت، درمان، وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت ارتباطات صورت گرفته است در خرداد ماه شاهد بهره برداری­ از سامانه سلامت الکترونیک باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.