کد مطلب: ۴۹۴۴۹۸

خرید اقساطی خودرو ؛ با پول جک s۵، اسپورتیج سوار شوید!

خرید اقساطی خودرو ؛ با پول جک s5، اسپورتیج سوار شوید!

کسانی که با درآمد مشخص قصد برنامه‌ریزی برای خرید خودرو را دارند، کافی است نیم نگاهی به شرایط و تسهیلات خرید قسطی خودرو داشته باشند. خرید خودرو اقساطی به پیچیدگی که فکر می‌کنید نیست. از این طریق، هم می‌توانید انواع خودروهای داخلی و خارجی را در لیست خرید خود قرار دهید و هم می‌توانید از تسهیلات و شرایط اقساطی خرید خودرو بهره‌مند شوید.

خرید خودرو روز به روز به کار دشوارتری بدل می‌شود. برنامه‌ریزی‌های چند ساله برای خرید خودرو می‌تواند در عرض یک ماه یا حتی یک هفته با تغییرات نجومی در قیمت، نقش بر آب شود. در شرایطی که اقشار متوسط جامعه با درآمدهای ثابت به سختی می‌توانند خودروهای معمولی مانند پراید سوار شوند، فکر کردن به یک سدان نیمه لوکس یا شاسی‌بلند خارجی می‌تواند رویایی باشد که فرسنگ‌ها دور از دسترس قرار گرفته است. با این حال، به قول قدیمی‌ها، کار نشد ندارد! خرید اقساطی خودرو یکی از چراغ‌هایی است که در شب تاریک بازار خودرو می‌درخشد.

کسانی که با درآمد مشخص قصد برنامه‌ریزی برای خرید خودرو را دارند، کافی است نیم نگاهی به شرایط و تسهیلات خرید قسطی خودرو داشته باشند. خرید خودرو اقساطی به پیچیدگی که فکر می‌کنید نیست. از این طریق، هم می‌توانید انواع خودروهای داخلی و خارجی را در لیست خرید خود قرار دهید و هم می‌توانید از تسهیلات و شرایط اقساطی خرید خودرو بهره‌مند شوید. اگر فکر می‌کنید خرید اقساطی همان چیزی است که به دنبالش بودید، تا انتهای این نوشتار با ما باشید.

اجازه بدهید که با این تیتر جذاب بحث لیزینگ را آغاز کنیم. بله! واقعیت این است که شرایط خرید اقساطی خودرو بسیار ایده آل است و با توجه به تورم افسارگسیخته‌ای که در بازار خودرو کشورمان وجود دارد، می‌تواند حتی در کوتاه‌مدت هم سوددهی بالایی داشته باشد. چرا؟ دلیلش واضح است: شما با خرید اقساطی یک خودرو، بعد از اتمام اقساط یا حتی با گذشت چند ماه، خودرویی را صاحب شده‌اید که نسبت به زمانی که آن را خریده بودید، افزایش قیمت چشمگیری داشته است. نیازی به گفتن نیست که برخی از خودروهای خارجی در ماه‌های گذشته بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته‌اند! به علاوه، شما در زمان خرید، تنها مبلغی برابر با 50 درصد از ارزش خودرو را به صورت نقد پرداخت می‌کنید و مابقی آن به صورت تسهیلات از سوی شرکت لیزینگ به شما تعلق می‌گیرد تا هر ماه یا هر سه ماه یک‌بار اقساط آن را پرداخت کنید.

utyrew

من هم شرایط دریافت تسهیلات خرید اقساطی خودرو را دارم؟

این بار یک سوال از شما می‌پرسیم: آیا مشتری خوش‌حساب بانک‌ها هستید؟ اگر قسط معوقه یا چک برگشتی ندارید، به این معنی است که شما هم خوش‌حساب بوده و می‌توانید تسهیلات خرید اقساطی خودرو را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که شما حداکثر تا 50 درصد از میزان ارزش خودرو می‌توانید تسهیلات دریافت کنید. جزئیات بیشتر را در زیر مشاهده می‌کنید:

ضامنین و شرایط آن‌ها

  • تسهیلات زیر 100 میلیون تومان: بدون نیاز به ضامن
  • تسهیلات بین 100 تا 500 میلیون تومان: یک عدد ضامن
  • تسهیلات بین 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان: وثیقه ملکی یا بانکی

بازپرداخت تسهیلات و زیر و بم آن

یکی از سوالات مهمی که در زمینه خرید اقساطی خودرو وجود دارد، بازپرداخت تسهیلات است. البته در بالاتر نیز اشاره کردیم که شما می‌توانید اقساط خود را به صورت ماهانه یا سه ماه یک‌بار تنظیم کنید. دقت کنید اقساط سالانه یا 6 ماه یک‌بار وجود ندارند و بیشترین فاصله‌ای که می‌توانید بین اقساط خود داشته باشید، همان 3 ماه است. هرکدام از شیوه‌های بازپرداخت را که انتخاب کنید، باید برای اقساط آن به طور جداگانه چک شخصی ارائه کنید. یعنی به ازای هر قسط، یک چک از شما دریافت می‌شود. به علاوه، یک چک ضمانت کلی هم باید به اندازه 150 درصد از مبلغ اصل و فرع وام بکشید و در اختیار شرکت لیزینگ به عنوان ضمانت قرار دهید.

سوالی که معمولا در این بخش برای افراد به وجود می‌آید، این است که اگر چک شخصی نداشته باشیم، باید چه کنیم؟ در پاسخ باید گفت که شما می‌توانید دو نفر ضامن مجزا داشته باشید که یک نفر چک‌های ضمانت را برای شما بکشد و فرد دیگر به جای شما، چک‌های ماهانه را ارائه دهد. توجه کنید که کارمزد تسهیلات برابر با 7 درصد مالیات است که یک چک جداگانه برای آن دریافت می‌شود. البته می‌توانید مبلغ مالیات را در زمان عقد قرارداد به صورت نقد پرداخت کنید. چک دیگری هم برای 21 درصد کارمزد دریافت می‌شود که آن را نیز می‌توانید به انتخاب خودتان به صورت نقد یا اقساط پرداخت کنید. توجه کنید که اگر زمانی تصمیم بگیرید که مبلغ اقساط خود را به صورت یک‌جا پرداخت کنید، همچنان موظف به پرداخت سود تسهیلات خواهید بود. اما در صورت تسویه حساب کلی، درصدی از این سود کاسته خواهد شد.

675ytrw

هر خودرویی را قسطی بخرید

خرید خودرو قسطی تنها مختص به خودروهای خارجی نیست و شما می‌توانید از شرایط خرید اقساطی خودرو از شرکت‌های معتبر لیزینگ استفاده کنید تا هر خودرویی که رویای آن را دیده‌اید، خریداری کنید. وقتی می‌گوییم هر خودرویی، منظور خودروهای داخلی، خارجی، نو و دست دوم است. اما در مورد خودروهای دست دوم تنها باید حواستان را به شرایط زیر جمع کنید:

خودروهای دست دوم داخلی باید زیر 7 سال عمر داشته باشند و میزان کارکرد آن‌ها نیز زیر 100 هزار کیلومتر باشد. این در حالی است که عمر خودروهای دست دوم خارجی برای خرید لیزینگی باید زیر 5 سال بوده و کمتر از 120 هزار کیلومتر پیمایش داشته باشند.

سند و بیمه خودروی لیزینگی چه می‌شود؟

شما به عنوان خریدار، تمام اسناد مربوط به خودرو را بعد از تکمیل فرآیند خرید دریافت خواهید کرد. اما سند خودرو که در رهن شرکت لیزینگ است، تا بعد از تسویه کامل تسهیلات، به شما تحویل نخواهد شد. در خصوص بیمه نیز باید گفت بیمه بدنه خودرو باید به نام شرکت لیزینگ باشد و اگر این‌طور نیست، باید بیمه عوض شود.

خرید اقساطی خودرو را ساده و بی‌دردسر شروع کنید

خرید اقساطی خودرو یا همان خودروی لیزینگی واقعاً به همان سادگی است که در عنوان این مطلب به آن اشاره کردیم: به سادگی آب خوردن! شرکت همراه مکانیک با شرکت‌های لیزینگ معتبر همکاری دارد و شما می‌توانید زمانی که در محل کار یا منزل خود نشسته‌اید، چند دقیقه زمان گذاشته و فرم مربوط به خرید اقساطی خودرو در این وب‌سایت را تکمیل کنید. چگونه؟ می‌توانید لیست مدل‌های خودرو مدنظرتان را انتخاب کرده و منتظر بمانید که در مدت کوتاهی کارشناسان همراه مکانیک با دست‌پر با شما تماس بگیرند. بعد از آن که با راهنمایی کارشناسان همراه مکانیک، خودروی مدنظر خود را انتخاب کردید، فرایند کارشناسی خودرو و بررسی مدارک انجام خواهد شد. در این مرحله مدارک زیر مورد نیاز است:

  • گردش حساب سه ماهه آخر ممهور به مهر بانک
  • شناسنامه، کارت ملی، مدارک احراز محل سکونت متقاضی و ضامن
  • ارائه سند خودرو و شناسنامه مالکیت خودرو
  • ارائه گزارش کارشناس رسمی دادگستری همراه با اعلام قیمت

78yuthgbf

بعد از بررسی مدارک، بین 48 تا حداکثر 72 ساعت طول می‌کشد که سوئیچ خودروی رویایی‌تان را در دست داشته باشید!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مسعود

    اگه از تو دیوار یه ماشینی پیدا کرده باشیم، میشه اون رو به همراه مکانیک معرفی کنیم که قسطی برامون بخره؟