کد مطلب: ۴۹۹۴۴۱

خرید بیت کوین ارزان

خرید بیت کوین ارزان

اگر به دنبال خرید بیت کوین ارزان هستید، حتما از قبل ارزش بازار آن را مقایسه و قیمت‌های آتی آن را پیش‌بینی کنید. چرا که ارزان بودن قیمت بیت کوین، دلیل کافی برای خرید آن به قصد سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

این روزها و با افزایش چشمگیر نرخ تورم در اقتصاد ایران، درآمدهای حاصل از اشتغال جهت تامین مخارج زندگی برای بسیاری از اقشار، کفایت نمی‌کند. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از مردم، به دنبال بستری امن برای سرمایه‌گذاری باشند. رمزارزها یا همان ارزهای دیجیتال، یکی از جدیدترین بسترهای سرمایه‌گذاری در ایران و جهان می‌باشد که حدود سه سال است به شهرت بالایی رسیده است. نرخ رشد و سودآوری بالا در این حوزه باعث شده است تا رمزارزها در مدت زمان کوتاهی، به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند. اگر شما هم به دنبال روشی نوین برای سرمایه‌گذاری هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با خرید بیت کوین آشنا کنیم.

بیت کوین (Bitcoin) چیست؟

بیت کوین اولین ارز مجازی یا رمزارز است که از سال ۲۰۱۷ به شهرت جهانی رسید. این واحد پولی، با عبور از موانع قانونی و ابتکاری که در طراحی آن وجود داشت، تمامی واسطه‌ها را در معاملات بین‌المللی کنار زد. به همین دلیل، خرید بیت کوین در مدت زمان کوتاهی، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد و به یکی از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل شد. بیت کوین، راه ورود را برای بسیار از ارزهای دیجیتال هموار کرد و امروزه، اکثر مردم با مفاهیم آن آشنا شده و به انجام معاملات با این پول دیجیتال می‌پردازند. با این که حدود ۱۲ سال از ورود ارزهای کریپتوکارنسی به بازار اقتصاد جهان می‌گذرد، طی دو سال اخیر استقبال بی‌سابقه از این رمزارزها توسط مردم را شاهد بوده‌ایم. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، در شبکه‌ای بزرگ قرار دارند که به آن بلاک‌چین گفته می‌شود. بلاک‌چین، شبکه‌ای امن می‌باشد که امکان نفوذ به آن وجود ندارد. از این‌رو، کاربران بسیار زیادی همه روزه در آن فعالیت دارند و به خرید بیت کوین و سایر رمزارزها می‌پردازند. از مزایای شبکه بلاک چین می‌توان به امنیت بالا با وجود میلیون‌ها کاربر، گستردگی و همچنین فضایی برای ارتباطات اثر بخش اشاره کرد.

خرید و فروش بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها

تمامی کریپتوکارنسی‌ها از جمله بیت کوین، گونه‌ای از ارز دیجیتال هستند که توسط رایانه‌های بسیار قوی و با مصرف برق بالا تولید می‌شوند. این ارزهای رایانه‌ای، دارای ارزش پولی می‌باشند که می‌توانند در معاملات مختلف، جایگزین پول شوند. از این رو، خرید بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها، شیوه‌ای نوین در تجارت خلق کرده‌اند و طرفداران بسیاری دارند. در حال حاضر، هیچ دولت و نهادی روی شبکه بلاک‌چین نظارت مستقیم ندارد و همین موضوع آن را به بستری امن، بدون سانسور و آزاد تبدیل کرده است که می‌تواند ارتباطات اثربخشی را در سطح بین‌الملل ایجاد کند. در واقع در میان کشورهای مختلف جهان، برخی از دولت‌ها خرید بیت کوین و دیگر کریپتوکارنسی‌ها را ممنوع و غیرقانونی اعلام کرده‌اند و برخی دیگر نیز در حال بررسی و شناخت بیشتر آن هستند. در حال حاضر، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور ایران قانونی می‌باشد و استارتاپ‌های بسیاری در این حوزه فعالیت دارند.

IMG 20201215 154240

تاریخچه بیت کوین

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال، به شکلی متفاوت ابداع شده و هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که سازنده‌ی آن کیست. سازنده مرموز بیت کوین خود را با نام مستعار ساتوشی ناکوموتو معرفی کرده است. اما مشخص نیست که این نام متعلق به شخص است یا به گروهی خاص اشاره دارد. بیت کوین، اولین رمزارزی بود که پا به دنیای اقتصاد نهاد و پس از آن، کریپتوکارنسی‌های دیگری از جمله لایت کوین، اتریوم و… به حوزه رمزارز ورود پیدا کردند. یکی از نکات مهم در خرید بیت کوین، امکان ذخیره‌سازی آن در حالت آفلاین می‌باشد که اصطلاحا به آن ذخیره سرد می‌گویند. این امکان باعث می‌شود تا احتمال به سرقت رفتن ارزهای دیجیتال وجود نداشته باشد. ذخیره سرد و ذخیره گرم، اصطلاحاتی رایج در بازار معاملات ارزهای دیجیتال می‌باشند که در صورت تمایل برای ورود به این بازار، باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید. در ذخیره گرم ارزهای دیجیتال، داده‌ها به صورت آنلاین و در فضای اینترنت ذخیره می‌شوند که امنیت پایین‌تری داشته و امکان به سرقت رفتن آنها افزایش می‌یابد.

دلایل محبوبیت بالای بیت کوین

همان طور که در بالا گفته شد، حدود ۳ سال است که بیت کوین، با رسیدن به قیمت ۱۹ هزار دلاری، بر سر زبان‌ها افتاده است. اما در تاریخچه‌ی ساخت آن، اتفاقات زیادی در این شهرت سهیم بوده‌اند. از میان این موارد می‌توان به فعالیت‌های مجرمان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ اشاره کرد که نبود نظارت‌های قانونی کافی بر این فضا و وجود آزادی بالا در آن را به دنیا ثابت کرد. عدم دخالت نهاد‌ها و دولت‌ها در بازار خرید بیت کوین و فروش آن، باعث می‌شود تا هیچ‌گونه مالیاتی بر آن اضافه نشود و همین موضوع بر محبوبیت آن می‌افزاید. از دیگر عوامل تاثیرگذار در محبوبیت بالای بیت کوین، می‌توان به امکان برقراری مناسبات بی‌واسطه در شبکه بلاک‌چین اشاره کرد که در‌های زیادی را برای روابط اقتصادی بین‌المللی گشوده است.

IMG 20201215 154314

نکات مهم در خرید بیت کوین

اگر شما هم به دنبال خرید بیت کوین ارزان و ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستید، حتما نکات زیر را رعایت کنید.

با توجه به امکان هک شدن کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، تنها از کیف پول‌هایی با امنیت بالا استفاده کنید.

برای معاملات خرید و فروش بیت کوین تنها از کارگزاری‌های معتبر و قانونی همچون صرافی ارز دیجیتال jibitex استفاده کنید.

از خرید مقادیر بالایی بیت کوین در یک مرحله خودداری کنید. حتما این کار را طی چند مرحله انجام دهید.

حتی‌الامکان از خرید ارزهای ناشناخته و تازه وارد خودداری کنید. مطمئن‌ترین ارز دیجیتال در حال حاضر، بیت کوین می‌باشد.

اگر به دنبال خرید بیت کوین ارزان هستید، حتما از قبل ارزش بازار آن را مقایسه و قیمت‌های آتی آن را پیش‌بینی کنید. چرا که ارزان بودن قیمت بیت کوین، دلیل کافی برای خرید آن به قصد سرمایه‌گذاری نخواهد بود. برای این کار می‌توانید از کارشناسان خبره و باتجربه در این حوزه کمک بگیرید.

دائما روند بازار ارزهای دیجیتال را تحلیل کنید تا بتوانید پیش‌بینی‌های دقیق‌تری داشته باشید.

مراقب باشید فریب شرکت‌های سودجو با وعده‌ی کسب سود‌های کلان در مدت کوتاه را نخورید. متاسفانه در حال حاضر، سایت‌های کلاهبردار زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.