کد مطلب: ۴۲۹۱۷۱

گزارش تجارت‌نیوز از نشست خبری رئیس کل بیمه مرکزی

جزئیات پرداخت خسارت برای حوادث آبان ماه / خسارت هواپیما اوکراینی مشخص نشده است

جزئیات پرداخت خسارت برای حوادث آبان ماه / خسارت هواپیما اوکراینی مشخص نشده است

براساس اظهارات رئیس کل بیمه مرکزی، شرکت بیمه ایران ۲.۸ میلیارد تومان را برای جان‌باختگان مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی در نظر گرفته اما در خصوص هواپیمای اوکراینی فعلا هیچ میزان خسارتی مشخص نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری صبح امروز خود به جزئیات نقش بیمه مرکزی در پرداخت خسارات حوادث اخیر پرداخت.

وی با اشاره به این که بیمه مرکزی توانسته بخش درمان را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کند گفت: برای بیمه شخص ثالث نیز در تلاش هستیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم. همچنین در سیل ابتدای سال ۹۸ بیمه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد.

رئیس بیمه مرکزی در خصوص سیلی در دی ماه در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتد گفت: در سیل اخیر چابهار به دلیل اینکه تعداد بسیار کمی از واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه بودند متاسفانه تا به حال ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است که خسارت بپردازیم و ما نمی‌توانیم بیش از این به واحدهای مسکونی که بیمه نیستند خسارتی پرداخت کنیم.

حادثه هواپیما اوکراینی یکی دیگر از اتفاقات دی ماه بود که بخش بیمه را درگیر کرده است، سلیمانی در این باره عنوان کرد: در خصوص هواپیمای اوکراینی فعلا هیچ میزان خسارتی مشخص نشده و این مربوط به مکاتباتی است که باید بین دو دولت انجام شود. این مورد به هیچ عنوان به شرکت‌های بیمه‌ای مربوط نمی‌شود و این بیمه مرکزی است که با این موضوع درگیر می‌شود.

وی در خصوص واگذاری‌ها گفت: با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی، واگذاری سهام دولت در بیمه البرز را در سال جاری در دست اجرا قرار داده‌ایم، قیمت عرضه مشخص شده و به زودی آگهی عرضه به منظور برگزاری مزایده منتشر می‌شود. سازمان خصوصی سازی در تلاش است این واگذاری در سال جاری عملیاتی شود.

بنا به گفته رئیس بیمه مرکزی ، شرکت بیمه ایران ۲.۸ میلیارد تومان را برای جان‌باختگان مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی در نظر گرفته بدون اینکه نیاز به صدور بیمه‌نامه‌ای باشد.

وی در ادامه به اتفاقات آبان اشاره کرد و گفت: در اعتراضات آبان ماه نیز آن دسته از واحدهایی که تحت بیمه آشوب و بلوا بوده‌اند تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. اما اینکه هنوز پرداختی مشخصی بابت خسارت صورت نگرفته به این علت بوده که نهادی مثل بانک تاکنون خود به جمعبندی در مورد خسارت‌ها نرسیده است. وقتی آنها جمع‌بندی خود را اعلام کنند بیمه خسارت‌ها را پرداخت خواهد کرد.

سلیمانی بیان کرد: ضریب نفوذ بیمه که در سند چشم‌انداز برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده عدد هفت است، اما من به شخصه امیدوار نیستم به این عدد برسیم.

وی افزود: از ۱۱ میلیون موتورسیکلت تنها ۱.۵ موتور بیمه هستند. اگر ما بتوانیم بخش زیادی از این موتور سیکلت‌ها را بیمه کنیم بخش عظیمی از مشکلات ما حل می‌شود. ما اعلام کردیم اگر فردی خودرو خود را تحت بیمه قرار نداده بک فرصت یک ماهه که از ابتدای بهمن ماه آغاز شده دارد که بدون پرداخت جریمه خودرو خود را بیمه کند. برای موتور سیکلت‌ها نیز سه ماه فرصت داده شده است.

وی با عنوان این که برنامه‌ای برای بیمه سپرده‌های بانکی نداریم، گفت: چون خود بانک مرکزی دارای یک صندوق ذخیره بوده که بخشی از سپرده‌ها را از بانک‌های عامل می‌گیرد و در آن صندوق می‌گذارد که خود ضمانتی برای سپرده‌ها بانکی است؛ به این ترتیب دیگر نهاد بیمه لازم نیست سپرده‌های بانکی را بیمه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.