کد مطلب: ۷۳۵۱۰۳

شرکت های ایرانی چقدر از فیلترینگ خسارت دیده‌اند؟

شرکت های ایرانی چقدر از فیلترینگ خسارت دیده‌اند؟

10 درصد شرکت‌ها نیروهای خود را تعدیل کرده و 15 درصد استخدام را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نظرسنجی ایران تلنت نشان می‌دهد 10 درصد شرکت‌ها دست به تعدیل و 15 درصد نیز روند استخدام نیرو را متوقف کرده‌اند.

مدیرعامل ایران تلنت اعلام کرد محدودیت‌های اینترنت موجب شده است تا یک چهارم شرکت‌ها دست به تعدیل یا توقف استخدام نیرو بزنند. به اعتقاد حاتمی شرایط در حال حاضر به‌گونه‌ای است که کسب‌وکارها به‌دنبال کاهش هزینه‌ها هستند و استخدام و توسعه در اولویت آن‌ها نیست.

فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت زنگ خطری را برای کسب‌وکارها به صدا درآورده است که گویا به گوش هیچ مسئول حاکمیتی نمی‌رسد. «آسیه حاتمی»، بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم کاریابی ایران تلنت به بحث بحران نیروی انسانی اشاره کرد و گفت تا پیش از این با توجه به مهاجرت‌ها، شرکت‌ها با بحران یافتن نیروی متخصص روبه‌رو بودند، اما اکنون این بحران جوانب دیگری نیز یافته است.

به گفته وی 10 درصد شرکت‌ها نیروهای خود را تعدیل کرده و 15 درصد استخدام را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند. شرکت‌های رسانه‌ای 58 درصد و شرکت‌های حوزه دیجیتال 29 درصد کاهش استخدام داشته‌اند و در مقابل شرکت‌های دارویی کمترین کاهش حجم استخدام را در این مدت تجربه کرده‌اند.

منبع: فردای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.