کد مطلب: ۵۶۹۷۶۱

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خشکسالی هویج را کمیاب و گران کرد/ استان فارس تنها تولیدکننده هویج

خشکسالی هویج را کمیاب و گران کرد/ استان فارس تنها تولیدکننده هویج

هویج در بازار کمیاب و قیمت آن به ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان رسید! رئیس اتحادیه فروشندگان میوه با تائید این خبر گفت: بذر هویج آب زیادی مصرف می‌کند و خشکسالی باعث شده که بسیاری از کشاورزان از کشت هویج صرف‌نظر کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هویج در برخی مناطق تهران و حتی بعضی از شهرهای شمالی نایاب شد. فروشندگان میوه می‌گویند دو دلیل برای کمیاب شدن هویج وجود دارد: اول خشکسالی و دوم صادرات بی‌رویه آن.

برخی فعالان بازار می‌گویند بذر هویج آب‌بری بالایی دارد و خشکسالی باعث شده که کاشت هویج کمتر از سال‌های قبل شود. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه هم توضیح داد: طبق گزارش‌های شفاهی برخی دلالان هویج را از کشاورزان می‌خرند و مستقیم به کشورهای اطراف صادر می‌کنند و همین صادرات بی‌رویه باعث کاهش عرضه هویج به بازار شده است.

استان فارس تنها تولیدکننده هویج است

اسدالله کارگر با اشاره به قیمت ۳۸ تا ۴۰ هزار تومانی هویج در برخی مغازه‌های سطح شهر به تجارت‌نیوز گفت: هویج قیمت مصوب ندارد و دلیل افزایش قیمت این است که مغازه‌دارها هم هویج را از میدان مرکزی گران می‌خرند.

او ادامه داد: البته در فصل تابستان نگهداری هویج دشوار است و بنابراین در این فصل، کاشت هویج کمتر از پاییز انجام می‌شود و در حال حاضر تنها تامین کننده هویج در کل کشور فقط استان فارس است که تولید آن چندان بالا نیست.

کارگر همچنین گفت: افزایش کرایه حمل و نقل، نرخ دستمزد و بالا رفتن هزینه اقلام بسته‌بندی از جمله گونی! قیمت کالا را برای مردم گران کرده است. بنابراین مقصر گرانی میوه فعالان بازار نیستند بلکه تورم عوامل تولید به طور چشمگیر بالا رفته است.

افزایش قیمت هویج در شرایطی رخ داده است که هشت ماه پیش، یعنی در آذر ماه هم گفته شد که به دلیل افزایش تقاضا، هویج گران شده است. بهای هرکیلوگرم هویج در آن زمان به ۱۰ هزار تومان رسیده بود.

چندی پیش صدیف بدری، نماینده مجلس به نابسامانی بازارهای مختلف اشاره کرده و به ایسنا گفته بود: « هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که این روزها گرانی‌ها به سیمان و میلگرد و حتی میوه رسیده که مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند.»

برای مطالعه بیشتر گزارش مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند! را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دوستان جهت خرید مسکن خودرو بورس طلا اقدام کنید ولی خودرو بهترین بازار ماه آینده است

  • ناشناس

    باسلام.در رسانه ها هیشه خدا در این پنج سال اخیر صحبت از گرانی و بعد ابرگرانی ها میشود.سوال اینجاست سیاست مداران در ایران در این پنج سال چیکار میکنند؟؟؟ سیاست مدار یعنی این که از قدرت و ثروت قدرت های بزرگ برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خود و جامعه و کشور بهره ببری.کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را مشاهده کنیدبا این که فقط بیابانند،از قدرت و ثروت آمریکا و انگلیس و روسیه و … در جهت هزینه تراشی فوق سنگین برای کشورمان استفاده میکنن.سوال اینجاست چرا سیاست مداران عزیز و محترم کشورمان از این سیاست برای هزینه تراشی بینهایت سنگین متقابل استفاده نکنند.باتشکر

  • ناشناس

    احتمالا چند وقت دیگر سلطان هویج هم پیدا میشود،کم کم داریم مثل کشورهای فقیرافریقایی میشیم،حیف ایران…

  • ناشناس

    هویجم صادر میشههههه؟

  • ناشناس

    چرا دروغ میگید هویج صادر میکنن

  • ایرانب بخت برگشته

    بابا شما که جیب مبارکتون ته نداره، بیایید کشور رو کلا بفروشید به چینیها بلکه مردم یه لقمه نون گیرشون بیاد. از شما که جز شر چیز دیگری عاید مردم نشد!

  • ناشناس

    گرانی هویج صادرات آن است

  • ناشناس

    سردرٍ مملکت رو گٍل بگیرید نه سٍرم هست نه هویج. داریم می میریم از کرونا

  • ناشناس

    یکی از دلایل دیگرش هم این است که مردم به غلط فکر میکنند هویج برای کرونا مناسب است در حالیکه هیچ ویتامینی برای کرونا هیچ تاثیری ندارد وهویج هم بر کرونا بی تاثیر است هویج و ویتامینها بر کرونا بی تاثیرند