خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۷۶۱۰

آخرین وضعیت خصوصی‌سازی ایران‌خودرو و سایپا / شرکت‌های سهام عدالت زیانده نیستند

آخرین وضعیت خصوصی‌سازی ایران‌خودرو و سایپا / شرکت‌های سهام عدالت زیانده نیستند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری ایران‌خودرو و سایپا گفت: تا زمانی که در این دو شرکت خودروساز اصلاح ساختاری انجام نشود ما نمی‌توانیم خصوصی‌سازی را برای آنها انجام دهیم. همچنین تا آبان ماه سال ۹۹ آزادسازی سهام عدالت انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست خبری گزارش عملکرد سازمان خصوصی‌سازی و اعلام برنامه‌های آینده در روز ۱۳ بهمن ماه در این سازمان با حضور علیرضا صالح، معاون وزیر امور اقتصادی و معاونینش در این سازمان برگزار شد که رئیس سازمان خصوصی سازی در حاشیه این نشست به برخی از سوالات پاسخ داد.

علیرضا صالح در خصوص زمان آزادسازی سهام عدالت گفت: اگر اجازه از مقام معظم رهبری گرفته شود، تا آبان ماه سال ۹۹ آزادسازی سهام عدالت انجام می‌شود و مردم اختیار این را دارند که خودشان سهام خود را بگیرند ولی چارچوب می‌گذاریم و نمی‌تواند فردا در بازار بورس بفروشد ولی اگر در قالب صندوق سرمایه‌گذاری معامله‌پذیر گذاشتند اختیار معامله واحدها را به افراد می‌دهیم.

واگذاری دو خودروساز بزرگ کشور یکی از واگذاری‌های مهمی است که طی این چند سال اخیر بارها مطرح شده است، وی در خصوص این دو شرکت گفت: ایران‌خودرو و سایپا یک برنامه جامعه‌ای دارند که در حال انجام اصلاح ساختار هستند. زمانی که این اصلاح ساختار انجام شود ما درباره این دو شرکت بزرگ خودروساز تصمیم‌گیری می‌کنیم. ما نهایتا تا چارچوب سهام‌داری و ادغام این‌ها مشخص نشود ما نمیتوانیم خصوصی‌سازی را برای این دو شرکت انجام دهیم. ابتدا باید خودشان را سامان بدهند و ما سهام خود را در قالب ساماندهی این دو شرکت که بتوانند موتور ملی خودرو را توسعه دهند کار را دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه عنوان کرد: مجتمع گوشت اردبیل هیچ ارتباطی با سازمان خصوصی‌سازی ندارد، عرضه‌ای است که توسط شورای نگهبان صورت گرفته و خریداران نیز انجام دادند بنابراین به سازمان خصوصی‌سازی مربوط نمی شود. در خصوص هفت تپه نیز بحث واگذاری انجام شده، ابهاماتی در خصوص این شرکت وجود دارد که از طریق هیات واگذاری دنبال می‌کنیم و شفاف‌سازی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های سهام عدالت زیان‌ده هستند؟ گفت: خیر هیچ کدام از شرکت‌های سهام عدالت زیانده نیستند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیش‌تر در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرده بود که فقط به کسانی که حدود ۱۲ سال قبل ثبت نام کردند سود سهام عدالت را واریز می‌کنیم و در خصوص نام‌نویسی دوباره قانون جدیدی نداریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.