کد مطلب: ۱۵۷۳۵۳

خواب تابستانی بازار سرمایه

خواب تابستانی بازار سرمایه

نظرسنجی تجارت‌نیوز از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیل‌گران بازار سرمایه نشان از بازاری متعادل در هفته جاری دارد.

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین روز هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.19 شهریور 96 نظرسنجی

به گزارش تجارت‌نیوز پس از یک دوره رشد قابل توجه شاخص کل بورس و تحرک دسته‌جمعی برخی گروه‌ها به نظر می‌رسد بازار نیاز به استراحتی کوتاه‌مدت دارد.

بر این اساس عمده نظرات اعضا چشم‌انداز هفتگی بازار سرمایه تجارت‌نیوز موید نیاز این هفته بازار سهام، به استراحت است.

با این حال این هفته نیز دو گروه پتروشیمی و پالایشگاهی در صدر توجه تحلیل‌گران بزرگ، بنیادی، تکنیکال و اقتصادی کشور قرار دارند.

گروه‌های فلزات اساسی و کانه‌های فلزی نیز همچنان در میان نظرات خبرگان بورسی خودنمایی می‌کنند و برخی از این اعضا پیش‌بینی می‌کنند این هفته روند صعودی قیمت جهانی کامودیتی‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

به نظر می‌رسد در هفته جاری شاهد تحرکاتی در گروه خودرویی خصوصا در برخی نمادهایی که پتانسیل بیشتری برای رشد دارند و افت قیمت محسوسی در ماه‌های اخیر متحمل شده‌اند، داشته باشیم.

به طور کلی اکثر خبرگان بازار معتقدند هفته جاری، هفته‌ای خنثی برای شاخص کل بورس خواهد بود و رشد دسته جمعی و چشم‌گیری برای بازار متصور نیستند.

با این حال برخی از این بزرگان این هفته ترمزی برای رشد شاخص کل بورس نمی‌بینند و کماکان گروه‌هایی که در هفته‌های گذشته رشد شاخص را سبب شده‌اند را پیشران بازار می‌بینند.

تحلیل‌گران وضعیت شاخص گروه‌های پیشرو
حمید اعرابی مثبت ⇑ فلزات اساسی، تک‌سهم‌ها
وحید هلالات خنثی معدنی‌های، پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها
رحیم کریمی مثبت ⇑ خودرویی‌ها، فلزات اساسی، کانه‌های فلزی، پالایشی‌ها، غذایی‌ها
مهدی ساسانی خنثی پالایشی‌ها، غذایی‌ها
مهدی میرزایی منفی ⇓ پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها، تک سهم‌ها
کوروش شمس خنثی تک‌سهم‌ها
بهنام بهزادفر خنثی دارویی‌ها، خودرویی‌ها
بهزاد صمدی خنثی -
علی شهبندیان خنثی پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.