کد مطلب: ۶۴۳۹۰۶

کدام خودروها صدرنشین تصادفات نوروزی بودند؟

کدام خودروها صدرنشین تصادفات نوروزی بودند؟

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: براساس تازه‌ترین آمار ۸۳۸ نفر در حوادث رانندگی در نوروز امسال جان خود را از دست دادند و پژو، پراید و سمند در صدر تصادفات نوروزی داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی بااشاره به اینکه براساس تازه‌ترین آمار ۸۳۸ نفر در حوادث رانندگی در نوروز امسال جان خود را از دست دادند اعلام کرد: علیرغم تمام اقدامات انجام شده در نوروز امسال ساعتی ۱.۶ نفر از هموطنان بر اثر تصادف جان باختند.

به نقل از ایسنا ، سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: امسال بعد از دو سال که با محدودیت‌های مربوط با کرونا مواجه بودیم، سفرها در ایام نوروز افزایش چشمگیری داشت. لازم می‌دانم از رییس جمهور به دلیل تشکیل جلسه شورای عالی ترافیک بعد از هشت سال قدردانی کنم. همچنین از اقدامات معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور، اورژانس، هلال احمر و … هم بابت همراهی در اجرای طرح نوروزی تشکر و قدردانی می‌کنم.

هادیانفر با بیان اینکه ۵۸ درصد از کل خدمات نیروی انتظامی به مردم مربوط به پلیس راهور است، گفت: در سال گذشته مجموعا ۶۸ میلیون خدمت از سوی پلیس راهور به مردم ارائه شد که خدمات مربوط به شماره‌گذاری، گواهینامه و … را شامل می‌شود.

ثبت روزی ۴/۳ میلیون تردد جاده‌ای در نوروز

وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس از دهم اسفند ماه در شهرها و از ۲۵ اسفند در جاده‌ها آغاز شد، گفت: بیش از ۷۶ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف شامل پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس و … با ۲۶ هزار خودرو و ۷۰۰۰ پایگاه ثابت و سیار و غیره در اجرای این طرح مشارکت داشتند. در این طرح پلیس راهور بیش از ۱۹ هزار نیرو داشت.

رییس پلیس راهور ادامه داد: در مجموع بیش از ۸۶ میلیون و ۷۱۵ هزار تردد بین استانی در ایام نوروز ثبت شد که می‌شود روزانه حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تردد. بیشترین تردد هم مربوط به پنجم فروزدین با بیش از پنج میلیون و ۲۹۳ هزاز تردد بود.

به گفته هادیانفر، امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته، ۲۴۲ درصد نسبت به سال ۹۹ و بیش از ۲۰ درصد نسبت به ۹۸ افزایش تردد داشتیم.

۶۲ درصد تهرانی‌ها نوروز امسال به سفر رفتند

وی اضافه کرد: از هشت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت تهران بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر کردند که معادل جمعیت ۶۲ درصداز کل مردم تهران است. ۳۶ درصد از کل سفرهای کشور مربوط به تهرانی‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه پس از تهران، استان‌های البرز، خراسان رضوی، فارس و مازندران بیشترین مسافر خروجی را داشتند، گفت: کمترین سفر هم با ۶۶ هزار از ایلام و ۷۹ هزار از خراسان جنوبی بوده است.

به گفته هادیانفر، در نوروز امسال مازندران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان وهرمزگان بیشترین ورودی مسافر و استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی هم کمترین ورودی مسافر را داشتند.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی نوروز اظهارکرد: علیرغم تمام اقداماتی که انجام شد، متاسفانه در ایام نوروز به ازای هر ساعت ۱.۶ نفر از هموطنان را براثر تصادف از دست دادیم که البته نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی تعداد اعمال قانون انجام شده در ایام نوروز را ۳۳۵ هزار مورد اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۵ هزاز وسیله نقلیه نیز توقیف شدند که عمده این توقیف‌ها به شکل ساعتی بود.

هادیانفر با بیان اینکه در ۹۶ درصد معابر هیچ مشکل و گره ترافیکی نداشتیم، گفت: در برخی از محورها از جمله چالوس، قزوین رشت و … بعضا تراکم داشتیم، اما این تراکم با اقدامات انجام شده روان بود و رضایتمندی مردم افزایش پیدا کرد.

مرگ ۸۳۸ نفر در تصادفات در نوروز امسال

رییس پلیس راهور به تازه‌ترین آمار قربانیان حوادث رانندگی در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: براساس تازه‌ترین آمار ۸۳۸ نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز جان خود را از دست دادند. این آمار در مقایسه با پارسال۲۲۳ نفر یا به عبارتی با ۲۱ درصد کمتر شده است.

به گفته وی در سال گذشته روزانه ۵۳ نفر و در سال ۱۴۰۱ روزانه ۴۱.۹ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

هادیانفر افزود: در تعداد مصدومان نیز ۵۹۰ نفر کاهش با ۳.۳ درصد را تجربه کردیم.

وی درباره تردد بین شهری نیز گفت: علاوه بر آمار تردد بین استانی که اعلام کردم، یک تردد بین شهری هم داریم که در نوروز امسال ۵۰۹ میلیون تردد بین شهری داشتیم. طبق برآورد انجام شده با این تعداد سفر و تردد تا مرگ ۱۵۴۲ نفر در تصادفات امسال پیش‌بینی شده بود.

هادیانفر به شاخص سنجش تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس شاخص‌های مختلف، آمار "کشته‌ به کشته" در ایام نوروز ۲۱ درصد کاهش داشت؛ آمار قربانیان به ازای ۱۰ هزار وسیله ۳۳.۳ درصد کاهش، به ازای صدهزار نفر جمعیت ۲۳.۱ درصد و به ازای یک میلیارد کیلومتر پیمایش ۳۴.۱ درصد کاهش داشته است.

وقوع ۵۳ درصد از کل تصادفات فوتی کشور در ۷ استان‌

به گفته وی ۵۳ درصد از کل تصادفات فوتی کشور در استان‌های سیستان وبلوچستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی و خورستان در این استان‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: در تصادفات نوروزی ۷۰ درصد سواری‌ها، ۲۰ درصد موتورها، شش درصد وانت‌بار، چهاردرصد کامیون و یک درصد اتوبوس‌ها بودند.

هادیانفر با بیان اینکه ۳۵ درصد تصادفات ما در ایام نوروز واژگونی بود که خستگی و خواب الودگی و عدم توجه به جلو و … باعث آن شد، گفت: ۵۴ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها بود که شش درصد کاهش داشته است.

پژو، پراید و سمند دارای بیشترین تصادف جرحی و فوتی

هادیانفر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره پر تصادف‌ترین خودروها در ایام نوروز گفت: در این آمار توجه داشته باشید که اکثر خودروهای کشور تولید داخل است وهمین هم در آمار موثر بوده است. اما در مجموع در حوادث جرحی و فوتی نوروز امسال ۸۶ درصد خودروها تولید داخل و ۱۴ درصد خارجی بود.

وی ادامه داد: در این میان انواع پژو دارای بیشترین تصادف جرحی و فوتی بود و پس از آن هم پراید و سمند قرار داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.