کد مطلب: ۵۶۶۰۶۲

جزئیات طراحی کیا اسپورتیج جدید مشخص شد

جزئیات طراحی کیا اسپورتیج جدید مشخص شد

چندی پیش در نمایشگاه خودرو گوانگژو فیس لفت کیا اسپورتیج ۲۰۲۱ برای بازار چین رونمایی شد که از ظاهر جذابی برخوردار است.

به گزارش تجار‌ت‌نیوز ، این نسل از کیا اسپورتیج کاملا متحول شده و طراحی بسیار پیچیده و رادیکالی دارد، شدت تحول این نسل به حدی است که نمی‌توان هیچ وجه اشتراکی بین آن و نسل قبلی پیدا کرد٬ همچنین به تازگی مشخصات فنی این مدل تازه نیز به شکل رسمی اعلام شده‌است که از پیشرفت فوق العاده کره‌ای ها در زمینه مسایل فنی حکایت دارد.

زبان طراحی جدید کیا موسوم به تناقض‌های متحد (Opposites United)، قبلاً در خودرو الکتریکی EV6 دیده شده بود. این سبک تأکید زیادی بر چراغ‌های باریک LED و خطوط تیز با حجم‌دهی واضح دارد تا حالتی مدرن و جوان‌پسند برای محصولات کیا خلق کند.

برای اسپورتیج ۲۰۲۲ بخش وسیعی از نمای عقب، سیاه‌رنگ است و نوعی قرینه با شیشه پشت ایجاد می‌کند. برجستگی درپوش صندوق با چراغ‌های باریک و پیوسته نیز تشابه زیادی با EV6 دارند.

در نمای داخلی نسل پنجم اسپورتیج، مشابه ابتکاری که سال‌ها قبل توسط مرسدس بنز استفاده شده بود، ساختاری پیوسته بین نمایشگر لمسی و پنل پشت فرمان وجود دارد.

حالت پرانتزی چراغ‌های جلو، در خروجی‌های تهویه مطبوع تکرار شده‌ و شکاف دستگیره‌ها، هماهنگ با نمای داشبورد است. در تصاویر منتشرشده، ادوات داخلی اسپورتیج ۲۰۲۲ شامل کلیدهای کنسول میانی، جزئیات فرمان و پوشش تودری‌ها، فراتر از یک کراس‌اور اندازه متوسط در کلاس قیمتی ۲۵ هزار دلار به نظر می‌رسند.

کیا اسپورتیج موجود در بازار چین به طور کلی با نسخه موجود در بازار بازارهای جهانی متفاوت است. نسل فعلی کیا اسپورتیج پلتفرم مشترکی با هیوندای ix35 داشته و این نسخه فیس لیفت بازار چین جهت تمایز هرچه بیشتر با نسخه جهانی دارای پسوند Ace در نام خود است.

اطلاعات بیشتر درباره‌ی پیشرانه‌ها و توانایی‌ فنی اسپورتیج جدید، طی روزهای آینده اعلام خواهد.

آخرین آخبار حوزه خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.