خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۱۷۱۴

جزئیاتی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی / در سفر رئیس کل بانک مرکزی به کره چه گذشت؟

جزئیاتی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی / در سفر رئیس کل بانک مرکزی به کره چه گذشت؟

یک منبع آگاه می‌گوید: هشت میلیارد دلاری که در کره‌جنوبی متوقف شده منابع حاصل از فروش نفت و مشتقات نفتی دولت است. البته اخیرا هم با تشدید تحریم‌های جدید برخی از منابع ایرانی‌ها در کره‌جنوبی به طور مجدد متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا مشاور وزیر کشور در پیام توییتری‌اش از توقیف هشت میلیارد دلار از دارایی ایرانیان توسط کره جنوبی خبر داد. روح الله جمعه‌ای گفته است: «قریب هشت میلیارد دلار از دارایی‌های ایرانیان توسط کره جنوبی توقیف شده است، اگر اسمش قلدری و توهین به مردم ایران نیست، پس چگونه این رفتار کره‌جنوبی در مناسبات دو کشور باید مورد ارزیابی قرار گیرد؟»

در همین راستا یک منبع آگاه در پاسخ به این پرسش که توقف دارایی‌های کره جنوبی چقدر جدی است؟ به تجارت‌نیوز گفت: هشت میلیارد دلاری که در کره جنوبی متوقف شده منابع حاصل از فروش نفت و مشتقات نفتی دولت است. این دارایی‌های گذشته ایران است که از طریق فروش نفت حاصل شده اما این رقم اعلام شده دقیق نیست؛ چرا که اخیرا هم با تشدید تحریم‌های جدید برخی از منابع ایرانی‌ها در کره جنوبی به طور مجدد متوقف شد.

مذاکره رئیس کل بانک مرکزی با کره‌ای‌ها

او به سفر اخیر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانکی ایران به کره‌جنوبی اشاره کرد و افزود: هفته گذشته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانکی ایران جهت آزادسازی این سرمایه‌ها به کره جنوبی سفر کرد. علت عدم دسترسی به این منابع ارزی قطع روابط بانکی میان ایران و کره جنوبی است. مالک نهایی این سرمایه‌های ارزی ایران است و چنانچه مبادلات بانکی میان دو کشور برقرار شود این منابع نیز آزاد خواهد شد.

سطح مبادلات تجاری با کره جنوبی صفر نشده است

این منبع آگاه اظهار کرد: به نظر می‌رسد هدف از انتشار این خبر این باشد که آن را مطالبه عمومی کنند. قطعا برای دریافت این منابع ارزی با دولت کره وارد فاز مذاکره خواهیم شد. البته سفارت کره‌جنوبی هم اعلام کرده است که علت عدم استفاده از این منابع ارزی قطع روابط بانکی و تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران است.

او در بخش دیگر سخنانش به سطح مبادلات تجاری میان ایران و کره جنوبی اشاره کرد و افزود: سطح مبادلات تجاری میان ایران و کره جنوبی برقرار است و هنوز صفر نشده اما به طور چشمگیری کاهش یافته است. با توجه به تشدید تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران انتقالات هوایی همچنان انجام می‌شود اما انتقالات دریایی همچنان با برخی چالش‌ها و مشکلات رو به رو است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.