کد مطلب: ۵۱۳۵۱۸

دامنه نوسان بورس چه تغییری می‌کند؟

۳ اتفاقی که در بورس نیفتاد / بازار سهام در انتظار رشد از شنبه

۳ اتفاقی که در بورس نیفتاد / بازار سهام در انتظار رشد از شنبه

در حالی که سه وعده مطرح شده از سوی مقامات دولتی درباره بورس در دهه فجر عملی نشده، سهامداران منتظر آغاز یک دوره صعودی شاخص پس از اجرایی شدن تغییرات جدید در دامنه نوسان بورس از شنبه آینده هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق وعده تابستان امسال رئیس جمهور قرار بود در دهه فجر امسال سومین مرحله از آزادسازی سهام عدالت اجرایی شود که نشد.

از سوی دیگر در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید بورس وزیر اقتصاد از یک پذیره‌نویسی بزرگ در دهه فجر سخن گفته بود که طبق ادعای او، ارزش این شرکت به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. اما این وعده هم محقق نشده است.

عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس نیز طبق وعده به روزهای تا پیش از ۲۲ بهمن نرسید. هرچند برخی اخبار حاکی از این است که این عرضه اولیه لغو نشده است اما در هر صورت به زمان موعود اعلام شده وزیر اقتصاد نرسید.

با این حال سهامداران امیدوار به اثربخشی تصمیم جدید درباره دامنه نوسان هستند.

قرار است که از روز شنبه نوسان منفی بورس نهایتا به منفی دو و نوسان مثبت بورس نهایتا به مثبت شش درصد برسد. در حال حاضر این دامنه نوسان از منفی پنج تا مثبت پنج است.

از نگاه خیلی از فعالان بازار سهام رشد هفته اخیر شاخص بورس نیز متاثر از همین تصمیم درباره دامنه نوسان بود و به همین دلیل آنها امیدوار هستند که از شنبه آینده روند شاخص بورس کمی بیشتر بهبود پیدا کند.

آیا بازار سهام طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فعلا که ملت هیجانی شدند و ناخواسته کارمزد توپول به دولت وکارگزاری ها دارند می دهند. وسهامداری با فروش آبشاری بازیگران سهمها و حقوقی ها دیگه بی معنی شده ولی به این شکل نمی مونه چون اکثر سهم‌ها ارزنده شدن و جذاب ،همه چی گرون شده بغیر ازسهم‌های شرکت ها ،وبعضی ها فرصت را غنیمت شمردند و منتظرند تا از این بیشتر بریزه ولی ….شاید با صعود دوباره بورس غافلگیر شن

  • فاضل

    خوب میشه نگران نباشید روند داره برمیگرده

  • بازم یه نقشه برا کشوندن مردم بینوا به بورس

    داداش من فقط اینو میدونم که این دولت و مسئولین نه حرف راست از دهنشون درمیاد نه کاری میکنن که این مردم بینوا یک ریال سود بکنن یا از ضررهاشون جبران بکنن ، احتمالا مشد حسن معطل عیدی کارمنداشه و دنبال یه راهکاره تا عیدی کارمنداشو دربیاره یا یه نقشه و جریان دیگه ای در شرف وقوعه که بعدا صداش درمیاد ، منکه با کای ضرر فروختم و حتی اگه بهم بگن در عرض یک هفته صد در صد سود خواهم کرد بازم وارد بورس نمیشم ، ۳۰۰ تومن آوردم و با ۷۴ تومن خارج شدم ، برا هفت پشتم بسه این همه ضرر

  • ناشناس

    فعلا از شنبه به مدت ۲ هقفته هروز بازار مثبت است شاخص به ۱۴۵۰۰۰۰ می رسد

  • ارتین

    منتظر یه سود شارپ باشید….بهترین مکق۵ برای ورود سه شنبه و چهار شنله گذشته بود.الانم دیر نشده،تا میتوتید خرید کنید و سهام داری کنید و اصلا به فکر فروش نباشید.نطمن باشید از این به بعد بازار یه روند سعودی زیبا و گاوی شکل رو به خودش نیبینه(روند گاوی یه رونده مثبت طولانی مدت در بازار سهام داری هستش).
    وقتتون به شادی و سبزی بازار های آیندمون

  • فرهاد

    با تغییر دامنه نوسان از منفی 2 تا مثبت 6 عملا شاهد رشد قیمت خواهیم بود همچنین اقبال به بورس بیشتر خواهد شد .امیدواریم ضررهامون تا برج 2 سال 1400 جبران بشه یعنی میشه ؟؟؟

  • علی

    سلام و ادب
    دوستان با تمام وجود برید دنبال پالایش یکم

  • ناشناس

    برای چندین بار میگویم این دامنه نوسان بورس را از لبه پرتگاه به داخل پرتگاه میاندازد یکشنبه روزبروز بورس است50هزار واحد نزول در بورس فرآوری تجربه 36ساله من استفاده کنید تجارت نیوز وابسته لطفا نظر بده مردم بدبخت نشوند

  • ناشناس

    اینجوری میخوان فشار رو کمتر کنن درکل فرقی نمیکنه تعداد روزهای منفی بیشتر میشه

  • ناشناس

    اتفاق نیافتاد… به جهنم مهم نیست