کد مطلب: ۴۸۵۶۸۰

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری خبر داد:

«نام مادر» بر کارت ملی درج می‌شود

«نام مادر» بر کارت ملی درج می‌شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ابتکار درباره درج نام مادر روی کارت ملی گفت: وزیر کشور موافق اجرای آن هستند و اکنون منتظریم سازمان ثبت نظر خود را اعلام کند. این طرح نیازمند اصلاح آیین نامه است تا بتواند تا ماه آینده اجرا شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معصومه ابتکار در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان برگزار شد با اشاره به پیگیری لایحه ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال گفت: این معاونت در راستای جلوگیری از کودک همسری لایحه ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال را به دولت ارائه و در حال پیگیری آن است. همچنین مولفه دیگر این موضوع به مباحث فرهنگی معطوف می‌شود که این معاونت در این راستا سعی به آگاه‫سازی مردم با همکاری بهزیستی و اورژانس اجتماعی داشته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: این پیشنهاد در وزادت کشور در حال بررسی است. وزیر کشور موافق اجرای آن هستند و اکنون منتظریم سازمان ثبت نظر خود را اعلام کند. این طرح نیازمند اصلاح آیین نامه است تا بتواند تا ماه آینده اجرا شود.

به گفته‌ی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ثبت نام مادر در کارت ملی هیچ هزینه مضاعفی نخواهد داشت بلکه پس از ابلاغ آن، تنها در کارت ملی کودکانی که به دنیا می آیند و کسانی که اقدام به تعویض کارت ملی و دریافت مجدد آن می‌کنند، اعمال خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا

    دقیقا کدوم کارت ملی؟کارت ملی که بعد از دوسال ثبت نام و گرفتن هزینه های ان،دولت هنوز قادر به تهیه و چاپ آن ندارد؟

    • ناشناس

      سلام

  • میثم

    مشکل ممکت برطرف شد

  • ناشناس

    اللهم اشف کل مریض

    • ناشناس

      سلام