کد مطلب: ۵۰۶۵۴۲

روحانی:

در روغن خودکفا می‌‌شویم

در روغن خودکفا می‌‌شویم

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت افرایش تعامل و گفت‌وگوی مجلس و دولت در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: توسعه کشت دانه روغنی با ویژگی‌‌‌های اقلیمی و با توجه به نیاز کشور به واردات روغن به صورت جدی در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و بارقه‌ای از امید را در عرصه خودکفایی روغن خوراکی ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در یکصد و نود و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز سه‌شنبه تشکیل شد، با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و ضرورت افرایش تعامل و گفت‌وگوی مجلس و دولت در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: مسایل کلان و راهبردی کشور می‌بایست به دور از تنش و رفتارهای سیاست‌زده در فضای آرام و منطقی، تدبیر و برنامه‌ریزی شود.

در این جلسه و در پی بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، وزیر جهاد کشاورزی گزارش روند تحقق برنامه‌های افزایش تولید دانه‌های روغنی و خوراک دام و طیور را ارایه کرد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از ارکان توسعه پایدار جوامع به حساب می‌آید، طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی را از مصادیق تحقق جهش تولید، خودکفایی ملی و گامی برای تامین امنیت غذایی کشور توصی و اظهار کرد: توسعه کشت دانه روغنی با ویژگیهای اقلیمی کشور و با توجه به نیاز کشور به واردات روغن به صورت جدی در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و بارقه‌ای از امید را در عرصه خودکفایی روغن خوراکی ایجاد کرده است.

روحانی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، به دستور مقام معظم رهبری سطح زیر کشت دانه‌های روغنی به صورت جهشی افزایش داده‌ایم، چرا که کشت دانه‌های روغنی با توجه به نیاز کشور به کنجاله و روغن خوراکی اهمیت زیادی دارد و وزارت جهادکشاورزی نیز برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام داده است و از حمایت دولت در سیاست‌های کلان اقتصادی برخوردار است.

در این جلسه مقرر شد، طرح وزارت جهاد کشاورزی با بررسی‌های مشترک با سازمان برنامه و بودجه نهایی شده و در اولویت طرح‌های زیرساختی کشور قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از فردا دیگه روغن گیر نمیاد یکی نیست به ایشان بگه میشه صحبت نکنی

  • علیرضا

    حسن جان قربون اون قد و بالای رعنات بشیم کلا اگه میتونی تو این مدت باقیمانده از دولتت خودت و بر و بچه های کابینه ات کلا هیچ کاری انجام ندین و هیچ اظهار نظری نکنین فک کنم امنیت غذایی و مالی و جانی و روحی و روانی مردم بهتر تامین میشه بابا تا کی دروغ؟

  • ناشناس

    از امروز برید روغن بخرید … کار اینم تموم شد

  • ناشناس

    آخ جون روغن میاد تو سفرمون

  • رضا ت

    بله راست میگی انشالا یه روزی میرسه خودتو میندارزی تو دیگ روغنتو درمیاریم
    بعدش خودکفا میشیم

  • ناشناس

    از فردا همین روغن کیلویی۲۰تومنم دیگه گیر نمیاد خدا بخیر کنه

  • ناشناس

    از فردا همین روغن کیلویی ۲۰ تومن دیگه گیر نمیاد خدا بخیر کنه

  • ناشناس

    فقط قیمت دلار رو پایین بیارید دیگه هیچ کار نمی خواهد بکنید