کد مطلب: ۵۲۲۹۰۴

عدم دسترسی ۲ درصد از ایرانیان به اینترنت

عدم دسترسی ۲ درصد از ایرانیان به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  در حال حاضر تنها دو درصد جمعیت ایران به اینترنت دسترسی ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدجواد آذری جهرمی درباره تاثیر کرونا در استفاده از فضای مجازی در کشور گفت: سال گذشته همین موقع‌ها همه در خانه‌ها نشسته بودند و یکی از ابزارهای سرگرمی آنها نیز فضای مجازی بود. بنابراین ظرف مدت یک ماه میزان استفاده از ظرفیت شبکه دو برابر شد و سرعت اینترنت موبایل و شبکه خانگی افت کرد. مردم هم در خانه دائما از اینترنت استفاده می کردند پس هزینه‌هایشان افزایش پیدا کرد. همان موقع ما به منظور تشویق مردم به در خانه ماندن یک بسته ۱۰۰ گیگی هدیه دادیم.

وی افزود: بنابراین فشار مضاعفی به بخش ارتباطات وارد شد اما با کار گروهی همکاران من شبکه ارتباطی را بهبود بخشیدیم. برای این منظور در ایام نوروز کل خانواده ارتباطات شبانه روز نداشتند تا بتواند ارتقا پانزده ماهه را ظرف مدت یک ماه انجام دهند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در انتهای فروردین ترافیک کاهش پیدا کرد و استفاده ترافیک از سرگرمی به آموزش منتقل شد. پس از این بود که مشکلات تازه آغاز شد. اولین مسئله این بود که در روستاها شاهد شکاف دیجیتال و شکاف عدالت آموزشی بودیم. بنابراین برای اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کار بسیار بزرگی آغاز شد. یعنی تازه از افزایش ظرفیت شبکه فارغ شده بودیم که اتصال روستاها را آغاز کردیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: بنابراین با سرعت بسیار بالایی اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ارتباطی آغاز کردیم به طوری که الان در بشاگرد به عنوان یکی از محروم ترین مناطق کشور، در حالی که آب آشامیدنی مناسب وجود ندارد اما اینترنت برقرار است و در حال حاضر تنها دو درصد جمعیت ایران به اینترنت دسترسی ندارند. این اتفاق کار بسیار بزرگی برای تحقق عدالت ارتباطی در کل کشور بود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات برای کاهش هزینه‌های استفاده از اینترنت نیز گفت: برای تقریبا ۱۳ میلیون نفر از دانش آموزان کشور استفاده از شبکه شاد را رایگان کردیم، به یک میلیون معلم در سه مرحله اینترنت رایگان داده شد. به دانشجویان هم بسته های اینترنتی ۶۰ گیگی هدیه داده شد. یعنی در کنار تلاش برای برقراری عدالت ارتباطی دغدغه کاهش هزینه های ارتباطی را داشتیم.

آذری جهرمی افزود: فقط در یک مورد دولت روزی یک و نیم میلیارد تومان یارانه برای استفاده دانش آموزان از شبکه شاد پرداخت می کند. بنابراین نه تنها اینترنت را گران نکردیم بلکه برای بخش بزرگی از جمعیت کشور یعنی ۱۸ میلیون نفر از مردم ایران، اینترنت را رایگان کردیم.

وزیر ارتباطات در انتهای این برنامه با تاکید بر اینکه سال ۹۹ سال بسیار دشواری برای مردم ایران بود ضمن تقدیر از فداکاری های کادر درمان برای حفاظت از جان مردم ایران در این سال، ابراز امیدواری کرد با آغاز سال ۱۴۰۰ سختی ها از بین برود و امید و نشاط به جامعه بازگردد و سال نو سال گشایش باشد و «در یک کلام نوروز سرآغاز پیروزی باشد.

منبع: عصر ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اون دو درصد هم اقشار عشایری هستند چه میدونن اینترنت یعنی چی برن گوسفنداشونو چرا کنن

  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

    از ۹۸ درصدی که به اینترنت دسترسی دارن، فقط ۲‌درصدشون به اینترنت پرسرعت و خوب دسترسی دارن?