کد مطلب: ۵۰۸۲۶۰

عضو انجمن صنایع سلولزی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دستمال کاغذی گران شد

دستمال کاغذی گران شد

عضو انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی از افزایش ۲۲ درصدی قیمت دستمال کاغذی خبر داد و گفت: با برخی سندسازی‌ها نظر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر افزایش قیمت دستمال کاغذی را جلب کردند. با این گرانی، قیمت یک بسته دستمال کاغذی به حدود ۱۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی از افزایش غیرمنطقی قیمت دستمال کاغذی خبر داد.

به گفته فعالان بازار چنانچه قیمت دستمال کاغذی در شرایط کرونایی افزایش یابد، تقاضا برای خرید دستمال کاغذی کاهش و در نهایت بهداشت مردم به خطر می‌افتد. واقعا در این شرایط حساس ماجرای گران شدن دستمال کاغذی در شب عید چیست؟

سامان سارنگ‌پور معتقد است: هیچ منطقی پشت این گرانی قیمت دستمال کاغذی نیست. برخی نظر سازمان حمایت را مبنی بر افزایش قیمت دستمال تیشو (کاغذتیشو یکی از مواد اصلی در تولید محصولات بهداشتی است) جلب کردند. بهانه‌هانشان این است که قیمت خمیر دستمال کاغذی در سال ۲۰۲۱ و در سطح جهان گران شده و این در حالی است که خمیر دو ماه و نیم طول می‌کشد تا به ایران برسد!

تجار مدارک بازرگانی را دستکاری کردند

عضو انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی به تجارت‌نیوز گفت: قیمت دستمال تیشو (یکی از مواد اصلی در تولید محصولات بهداشتی است) ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود حالا با ۲۲ درصد افزایش به قیمت ۲۹ هزار تومان رسیده است. یعنی پیش‌بینی می‌شود قیمت یک بسته شامل جعبه ۱۰ تایی دستمال کاغذی( ۲۰۰ برگی) در شب عید به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد. سوال ما این است که چرا عده‌ای قصد دارند به هر بهانه‌ای کام مردم را در شب عید تلخ کنند.

سارنگ‌پور درباره وضعیت تولید دستمال به تجارت‌نیوز گفت: تا دیروز برخی تجار علت کمبود برخی اجناس را تحریم عنوان می‌کردند و نمی‌توانستیم مواد اولیه بخریم. حالا چطور شد که با افزایش دو هفته‌ای قیمت خمیر نظر مسئولان نسبت به افزایش قیمت دستمال کاغذی جلب شد؟ این ابهام بزرگی است و احتمالا برخی افراد مدارک بازرگانی‌ خود را دستکاری کردند. با افزایش ۲۲ درصدی قیمت تیشو پیش‌بینی می‌شود قیمت هر بسته دستمال کاغذی به حدود ۱۰ هزار تومان برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا به داد جوونا برسه…..

    • عسل

      آخر زمان شده،دیگه دولت ب مردم فک نمیکنه ک چقد فشار رو قشر ضعیف،

  • علی

    سلام،
    آقا یکی که اینجا تجربه‌ش بیشتره توضیح بده به من. از دیروز واقعا اعصابم خورده، من تو صادرات دستمال کاغذی هستم، موقعی که دلار بالاتر بود، قیمت تیشو پایین تر بود، قیمت دستمال کاغذی ایرانی بزور با خارجی ها رقابت می کرد، الان که دیگه عمرا سمت ما بیان.
    من موندم چرا دولت این همه تو اقتصاد دخالت میکنه.
    تعرقه واردات کاغذ تیشو رو چهل درصد اعلام کردن!! بعد از این ور قیمت تیشو رو هم ( با اینکه دلار کاهش پیدا کرده) بدون دلیل اضافه کردن، حالا ما باید الان هممون چیکار کنیم؟?

  • ناشناس

    چرا همی چی را گران میکنید بعضی نان سر سفره ندارن چ بره ب دسمال کاغدی

  • فضول

    وقتی که ارز گران میشود جنس را گران میکنند ومیگویند دلار گران شده.و زمانی که دلار از۳۵ هزار تومن به ۲۲ تومن کاهش میکند باز جنس را گران میکنند.مردم باید بدانند که این یک معجزه است.معجزه تنها این نیست که حضرت عیسی مرده زنده کند همین گران شدن اجناس نیز نوعی معجزه است.وتا زمانی که مسئولیت قیمت گزاری بعهده اتحاده ها است از این معجزات زیاد خواهیم دید

  • ناشناس

    تا قبل از این خبر قیمت دستمال کاغذی نسبت به سال گذشته ۴ برابر گران تر شده بود وای به حال قیمت الان که،گرانتر شده حالا چنده ؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    اینکه تازگی نداره چیزی بگید که گرون نباشه

  • حافظ

    فقط گرانی گرانی،سازمان حمایت فقط حامی دلالان و.. است اسمش که میاد حالم بهم می‌خوره خدا کنم که مسولین دونه دونه تقاص پس بدهندکه ما جوانان سردرگم به این وضع گرفتار شدیم