کد مطلب: ۱۸۲۴۸۰

واعظی در جمع خبرنگاران خبر داد:

دستور رئیس‌جمهور به بنگاه‌داران دولت برای واگذاری به بخش‌خصوصی

دستور رئیس‌جمهور به بنگاه‌داران دولت برای واگذاری به بخش‌خصوصی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور به اعضای دولت که بنگاه‌داری می‌کنند از جمله بانک‌ها، شستا، بنیاد شهید و وزارت دفاع دستور داد، اموال خود را به بخش‌خصوصی واگذار کنند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: گزارش خوبی از سوی آقای نوبخت درباره بانک مرکزی و شاخصه‌های اقتصادی در ۶ ماهه اول سال ارائه شد که رشد ۶ درصدی را در این شاخصه‌ها شاهد بودیم. این مسئله علامت خوبی است که به ما امیدواری می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واعظی افزود: موضوع دیگر جلسه امروز هیات وزیران درباره صندوق‌های بازنشستگی بود که آقای رئیس‌جمهور به همه اعضای دولت که بنگاه‌داری می‌کنند از جمله بانک‌ها، شستا، بنیاد شهید، بنگاه‌های وزارت دفاع، دستور داد تا نسبت به فروش اموال و واگذاری به بخش‌خصوصی اقدام کنند.

وی ادامه داد: البته نه اینکه از بخش دولتی به بخش شبه‌دولتی داده شود، بلکه به طور کامل به بخش‌خصوصی واگذار شود.

واعظی درباره انتخاب استانداران چند استان باقیمانده عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور از وزیر کشور خواست استانداران باقی مانده را معرفی کند تا همه استانداران کار جدی خود را برای ۴ سال باقی مانده آغاز کنند.

وی عنوان کرد: درباره استان سمنان هم رئیس‌جمهور بر توسعه استانی تاکید کرده و از وزیر نیرو خواست تا برای بخش آب در این استان برنامه‌ریزی جدی کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درباره تعدادی از سپرده‌گذاران موسسات مالی که تعیین تکلیف نشده‌اند، گفت: این افراد نزدیک ۳ میلیون و نیم بودند که ۹۸ درصد آنها از بانک‌های تعیین شده پول خود را دریافت کردند. دستور داده شده تا باقیمانده مشکلات نیز حل شود.

وی تصریح کرد: افراد مختلفی سپرده خود را گرفته‌اند مگر اینکه سند آنها مشکل داشته باشد. در غیر این صورت به بانک‌هایی که اعلام شده برای دریافت پول خود مراجعه کنند.

واعظی همچنین درباره سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران گفت: این سفر اواسط ماه جاری انجام خواهد شد.

وی درباره سفر رئیس‌جمهور به جمهوری آذربایجان نیز گفت: سفر آقای رئیس‌جمهور به جمهوری آذربایجان اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهرام

    رئیس‌جمهور به همه اعضای دولت که بنگاه‌داری می‌کنند از جمله بانک‌ها، شستا، بنیاد شهید، بنگاه‌های وزارت دفاع، دستور داد تا نسبت به فروش اموال و واگذاری به بخش‌خصوصی اقدام کنند.
    وی ادامه داد: البته نه اینکه از بخش دولتی به بخش شبه‌دولتی داده شود، بلکه به طور کامل به بخش‌خصوصی واگذار شود. میخواستم نظر بدهم خودشان جواب را دادند البته به بخش خصوصی واگذار نمیشود چون بخش های شبه دولتی هزاران شرکت تو در تو دارند !!!!!!!!!!